Handige kampeer inpak tips (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
29.05.2022 08:25
Naar aanleiding van de vorige reactie, schiet me ook nog wat te binnen: onder in de koelbox hebben we een rubberen mat voor de condens.
En ik heb een ophanghaak voor over de deur in mijn toilettas voor in de douches. Daar zijn op de een of andere manier altijd te weinig van. Deze kun je voor een habbekrats kopen bij de Action.
Geplaatst door: Mamamia
, Datum:
29.05.2022 09:50
Een verbanddoosje kopen bij de drogist. Vaak zit hier weinig bruikbaar spul in maar het doosje is ook perfect om medicijnen, paracetamol, muggezalf, deet, zonnebrand, ors in te bewaren.
Als instructeur Eerste hulp, kan ik jullie verder de EHBO tas (41 delig) van de Action aanraden voor de vakantie. Ze hebben ze niet altijd maar ik zag hem gister weer bij de autospullen liggen.
Geplaatst door: ® Doortje
, Datum:
29.05.2022 14:42
Blikjes in de koelkastdeur: Snij de hals van een PET-fles af, en hierin kun je 3-4 blikjes boven elkaar stapelen.
Keukenrol: Druk die even plat voor je 'm in de houder doet. Voorkomt ongewenst afrollen onderweg.
Tupperware rijstwonder: Dient als vergiet, grote sla/brood-bak, voor chips, en bespaart je met koken 1 pit.
Kruiden: In medicijnzakjes meenemen. Bespaart een hoop gewicht/ruimte
Reisflesjes (Action) voor kleine hoeveelheden: ketjap, olie, sladressing etc
, Datum:
29.05.2022 15:26
Excuus - het door mij benoemde rijstwonder - blijkt serveerwonder te heten.
Het wat oudere 4kante model, vaak voor een habbekrats bij de kringloop te koop.
Geplaatst door: marian
, Datum:
29.05.2022 18:27
Ik weet het niet hoor, maar als ik reisflesjes moet gaan vullen, petflessen af moet knippen en de kruiden in medicatiezakjes moet gaan doen om op vakantie te gaan vraag ik me af of het echt op centimeters aan komt. Klinkt als een wandel back pack vakantie, zo licht mogelijk. Ik dacht dat mensen hier met auto of caravan / camper gaan en dan komt het toch niet aan op dit soort dingen? Grote tips begrijp ik wel, zoals kinderen op spullen zetten en andere echt ruimte besparende dingen. Al is het wel leuk om te lezen.
Geplaatst door: J
, Datum:
29.05.2022 18:47
Inderdaad grappig om te lezen hoe moeilijk sommige mensen doen om iets simpels in te pakken.
We nemen zo weinig mogelijk mee, in Frankrijk hebben ze ook winkels waar alles te koop is.
Weinig voorraad, onderweg overnachten we op camping in de buurt van een supermarkt.
Daar halen we dan weer wat te eten en drinken.
, Datum:
29.05.2022 21:57
Er werd gevraagd om tips !
Voor de een werkt een tip wel - voor een ander niet ....
En ook al ga je met een caravan - ook die hebben echt geen onbeperkt laadvermogen
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
29.05.2022 22:11
die van de antislipmatje op dashboard is wel een handige, bij ons verschuift er altijd van alles daar.
Reservewiel voor vouwwagen EN voor auto is echt prio. Doei met je opbergvak, ik wil gewoon zo snel mogelijk verder kunnen als er lekke band is, ipv uren wachten.
Verder lukt het weinig om te ontspullen, drie enorme zwembanden en opblaasboot; ook plat neemt het hoop ruimte in. Een sup mee zou ook leuk zijn nu dat opblaasbootje ze echt te groot voor worden, maar is nog steeds een hoop ruimte. vroeger kregen ze krukje om op te zitten, nu willen ze allemaal een standenstoel.. hoppa ook weer meer ruimte. Daarnaast vind ega dat hij een "ligstoel" moet, op zijn ouwe dag wil hij met de benen omhoog een dutje kunnen doen bij de tent. We hadden echt minder spullen toen ze ukkepuk waren. Dussss.. grote auto, vouwwagen met veel opbergruimte, grootste dakkoffer en sinds 2 jaar bouwen we ook de deksel van de vouwwagen vol.. man man.. Thuis inpakken vind ik echt verschrikkelijk. Uitpakken ook.
Geplaatst door: ® S@ndra
, Datum:
30.05.2022 07:29
Ik ben zo'n gek die reisflesjes vult. Niet om ruimte te besparen overigens. Ik neem een halve literfles met hagelslag mee of met suiker. Zo komen er geen mieren of andere beestjes in.
De afgeknipte petfles is ook niet om ruimte te besparen maar om omvallende blikjes te voorkomen in de koelkist of om blikjes te kunnen stapelen in de deur van de koelkast.
En verder komt het in de keuken van mijn vouwwagen wel aan op centimeters. Ik heb graag veel kruiden en andere smaakmakers mee. Dat halfuurtje flesjes vullen is het mij echt waard.
Geplaatst door: Nika
, Datum:
30.05.2022 10:38
Superfijn als die tips te lezen!
Iedere keer haal ik er weer wat uit, waar ik wat aan heb. Die blikjestip is ideaal om zo veel drinken koel te houden! En een antislipmatje op dashboard vind ik ook een goeie!
Ook wij reizen met caravan, eribaatje maar wel genoeg ruimte om van alles mee te nemen. Vind t alleen fijn om letterlijk en figuurlijk minder balast mee te nemen op je vakantie. Boodschappen doen in je vakantieland is ook zo fijn om gelijk in het buitenlands sfeertje te komen. Dus alleen eten en drinken voor onderweg, en 1e dag. En wat Nederlands broodbeleg ;) Scheelt ook nog weer kilo,s waardoor we weer brandstof kunnen besparen;)
Het is me vaak gebeurt, dan bij het uitruimen van de caravan een wasmand met ongebruikte schone kleding werd gehaald.
Nu is het een paar basic setjes die met elkaar te combineren zijn, en vooral laagjes ( we zitten in de bergen) en eventueel tussendoor wassen.
Geplaatst door: Lisette K.
, Datum:
30.05.2022 11:59
De altijd schone keukenrol:
Vroeger toen de kinderen echt klein waren haalde ik altijd in Frankrijk een keukenrol die je in het plastic kon laten. Gaatje maken in de bovenkant van de verpakking en hij rolde van binnenuit af. Als je hem dan mee naar de ontbijttafel neemt en hij valt in het gras, of erger op de bosgrond, dan is hij altijd nog schoon en droog.
Tegenwoordig maak ik thuis zo'n rol van gewone keukenrol. Met een lange lepel, paletmes haal ik de kartonnen rol los en trek het eerste vel omhoog. Dan terug in het plastic, strak het plastic eromheen vouwen en vastzetten met plakband. Hij staat op de bestemming dan altijd voor het grijpen op het plankje van de keuken van de vouwwagen. Meestal heb ik nu (met grote kinderen) aan 1 rol genoeg. Indien ik meer nodig heb maak ik ter plekke een nieuwe.
Geplaatst door: Lisette K.
, Datum:
30.05.2022 12:07
Verder probeer ik ook in het team "travel light" te passen maar met een echtgenoot die van de school: "je kunt het maar beter bij je hebben" is lukt dat nog niet altijd.
Ik heb een vouwwagen (combi camp) en sommige dingen moeten passend voor de lades gekocht worden. De jam die we het jaar door eten zit in te hoge potten en liggend bewaren geeft veel kliederzooi dus er komt een kleinere pot die past in de la. Zo gaan er ook wegwerpflesjes gevuld met wasmiddel en een kleine fles afwasmiddel mee. Die grote flessen waar het normaal in zit nemen teveel ruimte in.
Geplaatst door: Mermaid
, Datum:
30.05.2022 12:12
Wij overnachten altijd onderweg. In een hotel. Iedereen heeft zijn/haar eigen wandelrugtas en daarin gaat een schone onderbroek en een tandenborstel/deo enz. en dat wat je in t hotel nodig hebt. Zo hoeven we niet de hele auto of aanhanger overhoop te trekken.
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
30.05.2022 21:19
Olijfolie in een (klein) sprayflesje, de hoeveelheid is voldoende voor 3 weken en het sprayen is super economisch. Enkele jaren geleden een paar kleine plastic witte wijnflesjes met plastic dop (!) gekocht en die na consumptie schoongespoeld, deze worden nu gebruikt om een beperkte hoeveelheid (goede) gin, rum en dergelijke mee te nemen. We drinken niet zo veel, maar af en toe wel erg lekker zo'n gin-tonic.
Een paar kleine soja saus flesjes van een van de sushi bestellingen een keer goed schoongemaakt en daarin wordt de ketjap manis (2 porties per flesje) voor marinade en satésaus, maar ook het wasmiddel in porties meegenomen... gratis reisflesjes.
Blikjes neem ik al jaren niet meer mee, die halve liter flesjes zijn niet alleen makkelijker om uit te drinken in de auto onderweg, ze zijn ook afsluitbaar.
De opbouw vuilniszakhouder (ja, degene die altijd omvalt) hebben wij jaren geleden al ingeruild voor een degelijke rondom dichte bak (zonder bodem). Onderweg in de caravan is het op een antislipmatje ook een ideale plekhouder voor een aantal losse spullen die we niet in de kastjes willenkunnen opbergen.
Afwasmiddelfles doen we onderweg in een grote sluitzak, mocht er dan wat lekken omdat de dop loslaat dan is er geen man overboord.
Wij hebben één grote 40 liter watertank in de caravan, maar om niet te veel beweging van klotsend water te hebben onderweg laat ik die altijd leeg. Daarnast scheelt het ook een hoop gewicht want elke liter is een kilo. Wij hebben in de wc-ruimte een anderhalve literfles met spoelwater staan voor onderweg. Mocht die leeg raken, dan is die op een P met sanitair zo weer gevuld, maar dat is nog nooit voorgekomen.
Geplaatst door: Noa
, Datum:
31.05.2022 08:14
Die kleine plastic doosjes waar altijd de fotorolletjes inzaten gebruiken wij voor zout, peper etc.
Geplaatst door: Ina
, Datum:
31.05.2022 08:48
Toen de kinderen klein waren altijd de sokken bewaard met een klein gaatje en kledingstukken die net te klein waren of bijna afgedragen. Die gewassen en gestreken meegenomen en de kinderen mochten elke avond hun sokken ondergoed en kleding in de vuilnis zak gooien. Kinderen vonden dit geweldig en ik al helemaal had bijna geen was🥳
Geplaatst door: ® Lavendel
, Datum:
31.05.2022 10:44
Ik vind kampeerders creatieve en innovatieve mensen. Want eten in je bed warm houden zou ik nooit aan gedacht hebben 😀
Zelf gebruik ik hiervoor een koeltas die ik ooit van de keurslager kreeg. Met een koelelement erin mee naar de winkel om verse etenswaren koel te houden en evt. met een theedoek om mijn pan in de koeltas om het eten warm te houden.
Ik ben nog op zoek naar de gouden tip om muggen te weren. Citronella kaars en wierook helpen niet voldoende.
Geplaatst door: Nika
, Datum:
31.05.2022 12:58
Muggen komen vaak op je lichaamsgeur af, daar helpen citroenkaarsen en wierook weinig tegen. Een kampvuurtje kan helpen, ventilator aan ( ze houden niet van wind)
Wanneer je niet in de buurt van stilstaand water staat, heb je vaak ook minder van muggen.
Geplaatst door: ® Lavendel
, Datum:
31.05.2022 16:25
Ventilator is een goede tip. We hebben nog een kleine ventilator op zolder staan. Die gaat jaar maar weer eens mee. Vorig jaar weer dikke muggenbulten zonder dat er stilstaand water in de buurt was. Geen pretje. Bedankt voor de tip Nika!
Geplaatst door: marian
, Datum:
31.05.2022 23:16
Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat je lichtjes inspuiten met dasty ( te koop bij de wibra) ook helpt om muggen te weren. Verder is het natuurlijk ook heel handig voor het schoonmaken van allerlei andere zaken waar restjes inzitten ( bv plastic flesjes, het ontvet trouwens ook super bij olijfolievlekken)