Handige kampeer inpak tips (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Nika
, Datum:
23.05.2022 19:33
Ik heb ontzettend veel tips hier van dit forum gehaald. Misschien leuk om dit weer eens te starten?? heb je weer nieuwe aanvullingen, tips, of gadgets die het kamperen zoveel leuker / handiger maken. Laat t weten.
Een paar tips van dit forum die ik nog gebruik:
Eten klaarmaken, invriezen en bij dag van vertrek in koelbox, zodat je deze gelijk als koelelement gebruikt die dag. Bij aankomst even opwarmen en binnen 10 minuten aan tafel.
Halve literflesjes vullen met afwasmiddel, bloem, suiker, havermout ect ect.
Chipskoker met turkse wijnglaasjes vullen, met keukenpapier ertussen. Om je wijntje uit een echt glas te drinken:)
Voor de kids wat leuke kleine “ kadootjes “ mee voor onderweg, zodat er genoeg afleiding is bv. Kaartspelletje, slimme puzzels
Geplaatst door: Claudia23
, Datum:
23.05.2022 21:23
De meeste wat nieuwere auto`s hebben vaak geen reservewiel meer in de auto liggen terwijl het Chassis daar nog wel voor gemaakt is. Wij kunnen daar nog een heleboel in kwijt zoals wandelschoenen, slippers handdoeken etc. Het verbaasd me steeds meer hoeveel mensen dat "vergeten" om ook te kunnen gebruiken als opberg ruimte :)
Geplaatst door: Irmgard
, Datum:
23.05.2022 22:22
Bij kleine kinderen mee: bad- en zwemhanddoeken over de achterbank leggen en evt. de ruimte onder de voeten opvullen met van alles.
Wij gaan nu met z'n tweeën en halen de achterbank uit onze auto zodat er een mega grote laadruimte is ( station wagon). Waar de achterbank eruit is is ook nog wat ruimte voor schoenen, snoeren of iets wat je niet zo direct nodig hebt.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
24.05.2022 07:13
@claudia: als je auto nog een vak voor en reservewiel heeft, zou ik direct een reservewiel kopen! Ooit op vrijdagavond lekke band in Frankrijk gehad, niemand die me kon helpen, ook de ANWB niet. Stond ik daar heel weekend met twee kinderen in de middle of nowhere...
Geplaatst door: Mamamia
, Datum:
24.05.2022 08:28
Reishanddoeken/badlaken of hammamdoeken nemen minder plek in dan badstofhanddoeken. Wegwerpwashandjes zijn ook handig (maar niet goed voor onze planeet)
Voor iedereen heb ik zo’n klein rugzakje bij decthlon gekocht. Daarin doet iedereen in de auto spullen als telefoon, tablet, oortjes, vest ed. Bij een stop heb je meteen je waardevolle spullen uit de auto.
Alle slippers en schoenen doe ik in een boodschappentas. Sneakers aan onderweg. Die boodschappentas dient op de camping ook als schoenenopruimplek.
Toen mijn meiden nog wat kleiner 11/12 jaar waren nam ik voor hen een toillettas mee met alleen een haarborstel en een tandenborstel. De eerste dag gebruikten ze shampoo, douchegel ed van mij. In Frankrijk naar een megasupermarkt en dan mochten ze daar hun toillettas vullen!
Geplaatst door: Andre1
, Datum:
24.05.2022 08:31
Vacuumzakken waren in ons geval erg handig
Geplaatst door: Johann
, Datum:
24.05.2022 09:11
Kleding oprollen I.p.v. vouwen, neemt minder ruimte in.
Geplaatst door: ina2
, Datum:
24.05.2022 09:45
Hebben paklijst opgeslagen in de pc. Schrijven er ieder jaar wat bij...en natuurlijk schrappen we er ook regelmatig wat af. Uitprinten en afvinken.....
Geplaatst door: Nika
, Datum:
24.05.2022 10:17
Dank voor de tips!! Altijd leuk weer te lezen hoe een ander dingen doet en aanpakt.
Eigenlijk bedoelde ik kampeer ÈN inpaktips. Dit is misgegaan in de koptekst.
Dus heb je handige tips voor het kamperen laat het weten.
Heb hier ook de “haak” tip gevonden die ik nog steeds gebruik.
Een S haakje die je bv bij Ikea keukenspullen koopt, mee in toilettas, kun je deze altijd ophangen als er geen of te weinig haakjes zijn!
Geplaatst door: Claudia23
, Datum:
24.05.2022 10:26
@Peter, nog nooit meegemaakt bij alle voorgaande auto's (klopt af) maar in geval van nood een "plakset" aanwezig en ach anders komt het ook wel weer goed denk ik dan maar...
Geplaatst door: Michel
, Datum:
24.05.2022 10:37
@ Peter
Ook een keer band van Alpenkreuzer moeten wisselen in Avignon.
Reservewiel topprioriteit!
Al is het maar dat je jezelf kunt helpen.
Geplaatst door: ® Fammeij
, Datum:
24.05.2022 13:18
Hoeslaken voor om het slaapmatje of luchtbed en lakenzak heb ik in zandkleur gekocht, zie je vieze voetafdrukken niet op ;-). Ik rol ze op in de slaapzak zodat ze in het foudraal zitten en geen verdere ruimte innemen.
Kleding in weekendtassen of van die shoppers met rits ipv koffers. Is flexibeler in de kofferbak te stouwen.
Opvouwbare emmer voor afwas en handwas.
Bij decathlon hebben ze handige waslijntjes met schuifknoopjes waardoor je geen/minder knijpers nodig hebt.
Ik heb opvouwbare picknickmandjes in de tent staan voor boodschappenopslag en eentje voor kookspullen. Opvouwbaar mandje voor alle zonnebrand, aftersun, prikweg, aansteker etc, de spullen die normaal overal slingeren. Zo'n netje onder je tafel is ook handig.
En ons hondenrek, zodat er geen spullen door de auto vliegen.
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
24.05.2022 16:45
Wij bij onze nieuwe auto ook geen reservewiel, maar enkel een oppompsetje. Meteen een reservewiel erbij genomen. Je zult je velg maar kapot rijden. De maat velgen van onze auto zijn in Nederland al bijna niet te krijgen, laat staan in het buitenland. Better safe than sorry 😉
Geplaatst door: ® Janeway
, Datum:
24.05.2022 21:06
Idd reservewiel is wel een prio.. Paar jaar geleden niet naast de snelweg gestaan maar wel in dorp met bijna niks. Gelukkig konden we met reservewiel nog wat kleine km maken en de plaatselijke 1 persoons garage regelde nieuwe banden. (helaas niet te repareren). Ook voor je vw of caravan kan een reservewiel handig zijn. Daar stonden we in het zelfde jaar mee langs de snelweg op de terug reis. Vw op een bergingswagen en bij een kleine garage voor een frisse cola en wat geld werd het wiel vervangen en konden we met een vertraging van 2 uur weer naar huis.
Wij vriezen trouwens altijd wat flessen water in als koelelementen zo heb je dus wat koels in je koelbox en lekker fris water onderweg.
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
24.05.2022 22:24
Ik vries ook altijd een aantal flesjes water in. Idd als koelelementen voor in de koelbox en voor in de caravankoelkast. Die hebben we wel op constante stroom, maar dan blijft alles ook gedurende langere pauzes koel. Verder vries ik van die pakjes caprisun in. Kun je overal tussenstoppen en neemt weinig ruimte in.
Op het dashboard heb ik antislipmatjes liggen (kun je voor nog geen euro per rol kopen bij de Action en zelf op maat knippen) waardoor onze mobieltjes, zonnebrillen, e-reader e.d. zonder geschuif blijft liggen.
Wij hebben nu een auto met grijs kenteken en dus met een tussenwand waardoor ik onderweg niet zomaar ff iets vd achterbank kan pakken. Tussen en achter onze stoelen past precies zo’n smalle koelbox. Mijn man heeft daar beugeltjes gemaakt zodat ie niet meer kan verschuiven. Prima box voor wat drinken en broodjes voor onderweg zonder gelijk elke keer te moeten stoppen.
Nog een ruimtebesparende tip voor in een caravan: onder de bovenkastjes zit vaak ruimte. Hier heb ik alle baddoeken opgerold liggen. Hoeven ze niet in een kastje.
Geplaatst door: Toon
, Datum:
25.05.2022 10:58
Geplaatst door: Mermaid
, Datum:
25.05.2022 13:23
Gewoon bij alles wat je bedenkt mee te willen nemen jezelf 3x de vraag stellen; 'is het echt nodig?'
Kan je het met 3 t-shirts af, of heb je er echt 6 nodig? 1 beker pp is echt genoeg, gewoon omspoelen en je kan er ook soep uit eten, dus ik neem geen soepkommen mee. Nja, en zo probeer ik er geen verhuizing van te maken. Maar ok, met hele jonge kinderen ben je gebonden aan veel zooi. Hoe ouder hoe makkelijker dat ook weer is. Dan krijg je weer andere uitdagingen;-p
Geplaatst door: Angelique
, Datum:
28.05.2022 22:48
Ik heb van die deur haken mee, die kan je aan de bovenkant van een deur hangen zeg maar, als kapstok. Die hang je in douchehokje voor extra haakjes.
Met s-haken hang ik dingetjes op in de tent.
Een lampje met bewegingssensor voor als je snachts moet plassen en je de uitgang van je tent niet kan vinden 🤪
Maar meeste kopen we daar. Douchespul, shampoo etc neem ik niet mee kan je daar met de eerste boodschappen halen.
Zoek een gifi of la foir fouille oid op, soort action achtig. Kan je alles krijgen en stuk goedkoper dan de hypermarche.
We zijn weleens zonder stoelen vertrokken, auto was te vol. ter plekke voor 5 euro stapelstoelen gekocht en die na de vakantie aan de camping gedoneerd 🤷
Geplaatst door: Michel
, Datum:
28.05.2022 23:26
Nog één tip.
Neem niet te veel mee, in Frankrijk kun je ook shampoo kopen 😉
Geplaatst door: ® S@ndra
, Datum:
29.05.2022 08:16
Alles wat je thuis kunt laten is mooi meegenomen!
De lege chipskoker voor wijnglaasjes gaat nog beter met wegwerpvaatdoekjes in plaats van keukenpapier. Gele doekjes doorknippen, bewaren in de koker en terug weer gebruiken.
Foto's maken per laag van het inpakken van de kofferbak, bagagewagen, vouwwagen etc. Dan kan het elke keer op dezelfde manier zonder tobben.
Plak een leuk tafelzeil met ductape over je witte tafel. Witte tafel is lastig in de zon, en zo heb je geen gedoe met losse kleedjes die ook nog eens kunnen wegwaaien.
Snijd van een grote fles (wasmiddel) een ophangbakje voor je afwasborstel, schuurspons, en klein flesje afwasmiddel. Zo blijft alles bij elkaar.
Als je een koelkistje gebruikt kun je een vakverdeling maken met lege flessen/jerrycan van vijf liter van bijvoorbeeld schoonmaakazijn. Snijd de bovenkant eraf en zet er twee in de kist zodat er vier vakken ontstaan. Dan valt niet iedere keer alles wat je hebt opgestapeld naar beneden. En condens loopt langs de wanden van de kist naar beneden dus in de bakken blijven spullen droog.