Reisadvies rondom zwarte zaterdag gevraagd (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Sandra
, Datum:
30.04.2022 12:47
@ Johan
Hij snapt niet waarom mensen met eigen kampeermiddel toch in het weekend reizen?
Dat lijkt mij toch vrij simpel. In veel bedrijven gaan de vakanties ook in op vrijdag. En de meeste mensen beginnen ook weer op maandag. En ook al zou je het anders willen, als meerdere collega's kinderen met schoolvakanties hebben of echtgenoten werkend in het onderwijs dan moet vaak die schoolvakantie precies doormidden. Als ik dan na het weekend vertrek en ruim voor het weekend terug wil zijn blijft er (voor mijn gevoel) te weinig vakantie over.
Geplaatst door: ® Sandra
, Datum:
30.04.2022 12:59
Antwoord on-topic:
Wij reizen met een makkelijk op te zetten vouwwagen en pakken vaak een dubbele overnachting. Wij reizen dit jaar in drie korte dagen naar onze bestemming en overnachten dus twee keer twee nachten.
Die plekken zoeken we uit op iets dat we nog graag willen zien of doen maar waar we niet onze hele vakantie willen doorbrengen.
De eerste camping dit jaar ligt bij het begin van de Vogezen. We vertrekken redelijk vroeg, man heeft vaak de dag ervoor nog gewerkt en zit nog in zijn werkritme. Dan kunnen we daar lekker de middag/avond onthaasten en in vakantiemodus komen. Volgende dag klein uitstapje en nog wat luieren en dan de dag erna pas weer door.
Vinden wij erg relaxed.
Succes voor topic starter om te kiezen wat het beste plan voor hen is.
Geplaatst door: Jane
, Datum:
30.04.2022 16:07
Sommige campings hanteren ook met eigen kampeermiddel vaste aankomst dagen.. Die vallen voor mij af maar goed voor anderen misschien niet.
Wij hebben ook vaak vakantie rondom een zwarte zaterdag. En helaas lopen de vakanties bij ons ook van maandags tot vrijdags..Als de jongste oud genoeg is dat ze niet meer meegaat/wil dan kunnen we wat vrijer zijn. Maar we gaan nooit op zwarte zaterdag rijden.. We gaan vaak de zondagochtend weg. Rond een uur of 9. Dan rijden we een km of 6/700 en doen een overnachting (we hebben een vw) Het is dan op de aires wel druk met vrachtwagens maar meestal lukt het wel om toch een paar goede pauzes te hebben. De volgende dag breken we weer rustig op en zijn rond 14 uur op plek van bestemming. Of wat later. We hebben vakantie en doen rustig aan. Oja stel dat ik geboekt zou hebben zodat ik op zwarte zaterdag echt zou moeten rijden. Dan bel ik de camping dat we een dag later komen.
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
30.04.2022 17:14
idd op zaterdag rond uur of 9 vertrekken, dan is het echt niet meer druk onderweg.
Wanneer je in de gelegenheid bent om bv de route van de A26 te rijden (lille-> arras, net daarvoor richting cambrai,-> st quentin -> reims-> troyes en dan A5 verder richting Dijon) is mijn beleving dat die weg helemaal rustig is. (doodsaai gewoon)
We vertrekken ook op zaterdag of zondag in de vakantie. Gewoon ben wel klaar ermee en heb dan zin om op vakantie te gaan. In weekend geen vrachtverkeer, rijdt stukken fijner. We komen liever paar dagen eerder terug voordat we gaan werken, dan dat we paar dagen later gaan.
Geplaatst door: Domaine
, Datum:
01.05.2022 11:39
Ook reagerend op waarom reizen rond zwarte zaterdag omdat wij op vrijdag vakantie krijgen en ook iig 20 dagen op vakantie willen , vind ik het zonde km dan pas 2 dagen daarna te vetrekken , zit je gewoon een weekend te wachten om te gaan vertrekken.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
01.05.2022 13:25
@Mar3Tent: op die route heb je nog een namaak vuurtoren, ooit gebouwd als restaurant, die nu als wijnbouwmuseum dient. En maak onderweg een tussensop in Troyes, prachtige oude stad met heel veel vakwerkhuizen
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
01.05.2022 20:23
@peter: maar ook eindeloze velden landbouw... Later ooit zonder kinderen, met tijd aan ons eigen zullen we zeker eens in Troyes stoppen. Maar ik vind dit dus echt een heel erg rustige - daardoor wat saaie route-. Wij wonen in Midden Brabant, dus of we nu via Maastricht rijden, of via Antwerpen/Brussel of Lille maakt vaak niet zoveel uit. Het is kiezen of we bij de A58 linksaf of rechtsaf gaan. We laten het afhangen van files van dat moment en de zin qua route.
Geplaatst door: ® hrijken
, Datum:
01.05.2022 21:34
Dank voor alle tips en reacties. Wij hebben uiteindelijk besloten om op vrijdag te vertrekken en naar de omgeving van Sancerre te rijden, circa 600 km. Daar hebben we voor 2 nachten een prachtige chambre d'hotes geboekt waar onze vouwwagen veilig achter een hek kan staan. Van daaruit rijden we zondag nog de laatste 500 km naar de camping. Zo hopen we de drukte te kunnen vermijden en relaxed aan onze vakantie te beginnen.