Beoordelingen (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
28.04.2022 13:21
Wat leuk dat je dat oude topic uit 2009 hebt gevonden Peter. Ik schrok even, zag ook reactie terug van mezelf onder naam die ik toen gebruikte, zou het zelf niet bedacht hebben dat ik al zolang hier op het forum rondhang. Van Bonasera heb ik al heel lang niks meer van gelezen.
Maar digi-oma wat sund dat het zo gegaan is met de verkoop van de caravan. En ook al wist je dat je partner er geen zin meer in had, en dat het wellicht niet makkelijk zou zijn, zolang je die caravan had was er een kans dat het wel kon. Nu is dat gewoon weg. Je maakte ook prachtige foto's, die zijn er natuurlijk nog, maar een voorjaar als nu dan kriebelt het gewoon om op pad te gaan en te kijken waar je uitkomt. Sterkte!
Geplaatst door: ® daphne
, Datum:
28.04.2022 15:50
Wij zijn in de gelukkige omstandigheden dat we niet hoeven te reserveren en kunnen vertrekken als een plek niet bevalt. Toch bekijk ik onderweg ook wel eens recensies op verschillende sites Ik doe dan hetzelfde als Irene1. Kijk naar de meest recente en neem alleen die recensies in de overweging mee die over dezelfde periode/maand gaan waarin wij ook reizen. Persoonlijk meningen die gekleurd worden door slecht weer of minder leuke buren skip ik en neem ik niet mee in de keuze.
Geplaatst door: Bert
, Datum:
28.04.2022 19:52
Je ziet soms bij beoordelingen de invloed van de campingbeheerders. Is de campingeigenaar aardig gaat het cijfer van de beoordeling in verhouding teveel omhoog en is hij of zij onvriendelijk of voelen kampeerders zich onheus bejegend schiet de beoordeling door rancune omlaag.
Ik lees wel eens beoordelingen, maar ga vaak naar campings waar geen of amper beoordelingen bekend zijn.Ik ben zelden op een slechte camping terecht gekomen.
Geplaatst door: Ivo
, Datum:
28.04.2022 20:50
Als de camping beheerder aardig is beoordeel ik vies sanitair pas nadat ik het gemeld heb, dus ja daar kan een verschil ontstaan met een camping beheerder die onaardig reageert, die mist de kans op verbetering. En wat vind ik onaardig: bij aankomst horen krijgen dat je een week moet blijven en dat direct moeten beslissen, mindervaliden sanitair van 2200 tot 800 sluiten, verplicht moeten reserveren en dan niet leveren zoals geboekt maar toch niier je geld terug krijgen (schaduwplek omdat ik blazen van de zon kreeg in plaats daarvan stond er een iel boompje van 1,5 meter hoog). Ik. Kan wel meer noemen. Ik vind dit onaardig, en ja op een. Of andere manier zie je dat in de beoordeling terug.
Geplaatst door: Neel14
, Datum:
29.04.2022 14:44
@ Digi-oma: wat jammer dat het kamperen in Frankrijk er nu niet meer in zit, ook ik heb genoten van het lezen van je bijdrages en tips op dit forum. De manier waarop dit gegaan is, lijkt me ook heel lastig. Veel sterkte!
On topic: ik kijk ook wel naar meningen (al laat ik de keus voor een camping daar niet van af hangen), vind het leuk om ze te lezen, maar tegelijkertijd realiseer ik me dat een mening heel erg persoonlijk is. Wat de één belangrijk of prettig vindt, doet er voor een ander misschien wel helemaal niet toe. Dat verklaart denk ik ook wel het verschil in beoordelingen.
Alleen maar een cijfer zegt mij niet zoveel, ik heb meer aan de omschrijving. Als ik lees dat er zo'n gezellig barretje is dat tot de late uurtjes open is, of dat de camping vol staat met Nederlanders, dan weet ik dat het geen camping voor ons is Wij zijn zeer gesteld op rust en hebben graag een gemêleerd gezelschap op een camping, dan heb je dus wel iets aan zo'n mening. Een ander zou misschien wel een heel hoog cijfer aan die camping geven, vindt dat misschien wel heel gezellig, als wij op zo'n camping zouden belanden zou die een laag cijfer krijgen.
Zelf probeer ik in een mening info te geven over hoe druk of rustig het is op de camping, qua geluid van bijvoorbeeld een weg langs de camping etc. of andere geluidsoverlast. Of het 's avonds stil is op een camping. Hoe het sanitair is (de staat ervan en of het goed schoon wordt gemaakt), formaat van de plekken, of er een supermarkt in de buurt is, iets over de omgeving, en meer van dat soort praktische info. Dat is info die ik zelf belangrijk vind en ik hoop dat een ander er ook iets aan heeft.
Wij gaan altijd op de bonnefooi, dus dan is het gemakkelijker om een camping gewoon te gaan bekijken en verder te reizen als het niet is wat je zoekt. Of na 1 of 2 nachten weer te vertrekken als het je toch niet zo goed bevalt. Voor ons ook een reden om nooit een camping te reserveren, maar dat kan ook gemakkelijk (zelfs in het hoogseizoen) als je zoals ons kleine campings kiest zonder faciliteiten zoals zwembad etc. Als je veel wensen hebt of veel faciliteiten wil, dan moet je wel reserveren in het hoogseizoen.