Beoordelingen (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Diana
, Datum:
25.04.2022 15:54
Het valt mij op, al zoekende naar een camping, dat de beoordelingen van verschillende sites soms ver uit elkaar liggen.
Bv Saint Lambert in Millau heeft op Zoover een 5,5, en de Eurocamping /acsi site beoordeelt deze camping met 9. Camping Frankrijk zit er tussenin.
Ik probeer daar wel doorheen te kijken, wat voor de een belangrijk is, is voor de ander helemaal niet belangrijk. En zoveel mensen, zoveel meningen.
Maar ik vind dat best lastig. Wij kiezen toch vaak een camping op basis van meningen. Als de camping dan met 5 beoordeelt wordt, kijken we even verder.
Zijn er meer mensen die dit zo ervaren?
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
25.04.2022 16:02
Niet meer. Zoals je al zegt zijn meningen subjectief. Alleen als er staat dat de plekken klein zijn en er een weg langs de camping loopt dan ga ik er niet heen. Wij reserveren niet dus kunnen doorrijden als het tegen valt. De door jou genoemde camping hebben wij ooit, n.a.v. de positieve meningen, bezocht. Toen voor het eerst wél gereserveerd maar na een week vertrokken.
Geplaatst door: wim13
, Datum:
25.04.2022 16:05
Beste Diana,
Ik kijk ook naar beoordelingen bij mijn keuze van een camping.
Net als jij, lees ik de beoordeling goed door en filter eruit wat ik belangrijk vind; m.n. schoon sanitair.
Ik sta nooit lang op een camping (2 - 4 (5) dagen; bevalt het niet (geen goed gevoel of de buren), dan rij ik de volgende dag weer verder.
De omgeving zie ik via de landkaart en de directe omgeving van de camping d.m.v. luchtfoto.
Door veel in Frankrijk te toeren, heb ik een netwerk van goede campings (in mijn ogen).
Groetjes, Wim Janssen
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
25.04.2022 17:19
Kijk ook naar het aantal beoordelingen. Als een camping maar heel weinig beoordelingen heeft, zegt een heel hoge of lage gemiddelde waardering heel weinig.
Geplaatst door: ® Irene1
, Datum:
25.04.2022 23:37
Zelf neem ik naast genoemde opties ook Google reviews mee, en dan selecteer ik op nieuwste. Of ik vergelijk een maand waarin we zelf ook willen gaan. Nu dus mei 2022 met andere jaren mei. Vaak staan er ook foto's in Google bij.
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
26.04.2022 11:15
Kennelijk zijn/waren wij buitenbeentjes. Allereerst is vorige week de caravan zonder mijn medeweten verkocht door en i.v.m. leeftijd echtgenoot; zeg maar bijna weggegeven met alles er bij en er in..... Hij heeft gewoon geen zin meer .om te reizen. Met de wetenschap dat ik nooit meer naar Frankrijkrijk zal kunnen en veel vrienden mis (huil er nog dagelijks om).
Maar goed... wij kozen destijds een gebied dat vaak nieuw voor ons of iets bijzonders (festival etc.) dat we graag wilden bezoeken. Wat dacht je van het zegenen door een geestelijke van paarden in de zee tussen eb en vloed op een eilandje Dan zocht ik of er een camping in de buurt was en dat waren kleine Municipal- of boerencampings. Onze enige wensen waren grasland, rustig, redelijk schoon sanitair, wat elektriciteit en liefst bij een meertje (zodat de hond wat kon rondscharrelen (dat kon voor ons een 10 zijn.) Heel veel vriendelijke, hartelijke eigenaren ontmoet waar we al jaren kwamen... die ons uitnodigden om bij hun thuis te komen eten etc. en nog steeds contact hebben. Zomaar op de gok bij een bordje langs de weg met dat verwijst naar een willekeurige camping (klein) kan verrassend leuk zijn en anders ga je verder. Slechts éénmaal binnen 15 minuten snel weggevlucht met de caravan van een bedreigende campingbevolking.; jammer, m'n dweil vergeten!. Vaarwel Britagne...Allemaal fijne vakantie..;
Geplaatst door: ® Els
, Datum:
26.04.2022 11:33
Ik kijk ook zeker naar de beoordelingen, maar dan wel de meest recente, tot ongeveer 2 à 3 jaar terug. En inderdaad, wanneer er 5 beoordelingen of 200 beoordelingen staan is dat ook niet te vergelijken. Daarnaast kijk ik vaak naar meningen over mobile homes etc en campingplekken, omdat wij veelal met dat laatste te maken hebben. Sanitair, grootte van de plekken, omgeving, dat soort dingen lees ik wel en vind ik belangrijk.
Al zitten er soms ook echt héle nare beoordelingen bij... de camping echt 'afmaken' om één specifieke situatie. Dat vind ik soms wel jammer..
Geplaatst door: Toon
, Datum:
26.04.2022 15:43
Triest verhaal van digi oma.
, Datum:
26.04.2022 18:44
Geplaatst door: Marion E.
, Datum:
26.04.2022 20:37
@digi-oma, wat erg voor je. Jarenlang heb ik met plezier jouw bijdragen aan het forum gelezen en er ook tips uit gehaald. Wij doen het ook een beetje zoals jullie, eerst een streek of stad uitzoeken en dan pas de camping. Wel lezen we regelmatig beoordelingen op deze site, maar ook ACSI, Google en Zoover, maar we baseren onze keuze daar niet persé op. We kijken ook vaak bij de meningen om wat inzicht te krijgen of de toegangsroute goed te doen is, of de wegen op de camping steil zijn etc. De tijd die we op een camping doorbrengen varieert van een paar dagen tot ook wel een week. Wij gaan buiten het hoogseizoen.
Geplaatst door: Manus
, Datum:
26.04.2022 20:56
@digi-oma,
We weten allemaal dat er een tijd komt dat het stopt, maar natuurlijk is dat altijd moeilijk te accepteren.
Ik wens jullie veel sterkte met het verwerken, en wens jullie natuurlijk ook nog een hele lange goede tijd toe.
Ik heb altijd genoten van uw bijdrage, en hoop dat u hiermee toch doorgaat.
Wat vakanties betreft, ook wij doen het op deze manier, eerst een streek uitzoeken, en dan daar campings zoeken.
Geplaatst door: ® Irene1
, Datum:
26.04.2022 21:17
Jeetje digi-oma, wat triest op deze manier! Natuurlijk gaat leeftijd een rol spelen, maar deze verkoop klinkt niet naar een gedeelde mening. Sterkte! Jouw mening was vaak waardevol!
Geplaatst door: Ina2
, Datum:
26.04.2022 23:17
@digi-oma... Wat jammer dat jullie kampeer vakanties hierdoor ten einde zijn gekomen. Ook wij zijn ons er van bewust dat dit prachtige- vrije vakantie leven een keer ophoudt. En wanneer de chauffeur het allemaal teveel wordt zal dat de doorslag kunnen geven. Realiseer je wel dat wat je allemaal beleefd hebt in alle mooie jaren.....niemand neemt je dat meer af. Wens je toch nog een fijne vakantie misschien wat dichter bij huis??? En...natuurlijk bedankt voor de goede tips, waar wij vaak gebruik van hebben gemaakt.
Geplaatst door: Diana
, Datum:
26.04.2022 23:51
@Digi oma, wat verdrietig om te lezen dat jullie kampeervakanties gaan stoppen. Heel erg jammer.
Velen van ons hebben advies en tips van u gekregen. Zo ook wij. U gaf ooit de tip om naar camping Al Comu te gaan. Prachtig! Wat hebben we genoten.
Hopelijk blijft u nog wel op dit forum en geeft u nog tips en adviezen over de Franse campings en gebieden.
Sterkte!
, Datum:
27.04.2022 09:11
Geplaatst door: Silvia
, Datum:
27.04.2022 10:55
O, Digi Oma, wat jammer, zeker de manier waarop. Sterkte. Vele jaren je leuke stukjes hier gelezen!
Wij behoren kennelijk ook tot de uitzonderingen.
Zoeken een gebied uit waar we hen willen....al kan dat op de dag van vertrek nog veranderen.
Hebben we lang genoeg gereden, kan 2 uur zijn, kan 8 uur zijn, zoeken we een camping, bevalt die niet, direct, of volgende dag verder!
Nu snap ik dat je met kinderen zo meestal niet reist, deden we toen ook minder.
Maar mensen verschillen, wat voor de 1 goed is, is het voor de ander niet. Sommigen willen alles weten, is dit een goede plaats, is er schaduw, zon, je kan ook zelf de plattegrond bekijken, denk ik dan...
Of alles uit de omgeving, google eens, bv.
Vroeger, toen er nog geen internet was, was het ook vaak een verrassing wat er buiten de camping was, als je gereserveerd had, dat kan nu nog.
Best leuk als er nog eens iets is wat je niet van tevoren weet.
Bekijk wat belangrijk voor je is, bv, is er een zwembad, als er kinderen meegaan, of andere speelgelegendheden, en is het sanitair schoon, en de rest tja, mag een verrassing zijn.
Frankrijk is geen Nederland, geniet van de verschillen!
Geplaatst door: ® Annette
, Datum:
27.04.2022 11:20
Diana,
De totaalscore op Zoover van Saint Lambert is zo laag omdat er 2 dames hele slechte beoordelingen hebben gegeven over juli en augustus van 2021.
De jaren daarvoor waren heel goed. Dus óf er is iets niet naar wens verlopen óf er was iets mis, ziekte o.i.d. met de organisatie van de camping.
Wij hebben het er in 2020 in ieder geval goed gehad.
Geplaatst door: Marike
, Datum:
27.04.2022 14:04
@Digi oma, Ik kan mij toch bijna niet voorstellen dat de caravan uit het niets zonder jouw medeweten verkocht wordt? Daar heb je toch gesprekken over? In ieder geval heel jammer voor jullie! Gelukkig kun je terugkijken op mooie kampeerervaringen.
Geplaatst door: kea
, Datum:
27.04.2022 17:39
De vraag ging over beoordelingen. Ieder doet dat op zijn eigen manier en naar de verwachtingen die gewekt zijn. Wij reizen al 40 door Frankrijk, en de laatste 20 jaren altijd 3 maanden. We bezoeken meerdere campings in juni, juli en augustus. We staan meestal 2 of drie weken op een camping. In het begin heb ik naar meningen gekeken
maar de "pareltjes" in mei en september zien er echt wel anders uit in het hoogseizoen. Ook als je 3 weken op een camping staat, kun je over iedere week een ander verhaal schrijven.
Nu kijk ik nog naar meningen, maar onze voorkeur gaat uit naar een camping zonder zwembad en het liefst met zo min mogelijk meningen van Nederlanders.
Een camping zonder meningen heeft onze voorkeur. We laten onze reis leiden door het weer en bezoeken zon zee en bergen.
Geplaatst door: ® Sandra
, Datum:
27.04.2022 20:33
Ik bekijk meningen op meerdere sites maar vertrouw het meest op de meningen van deze site. Door de jaren heen is gebleken dat mijn beleving van een camping aansluit bij de meningen gebruikers van deze site.
Andere sites lees ik vaak slechter onderbouwde meningen en te hoge verwachtingen.