Achterland Nice (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Els
, Datum:
17.04.2022 21:19
Fijne reacties en tips! Bedankt!
Ik twijfel tussen camping Domaine du Colombier in Frejus en Camping L'Ardechois in Vallon Pont d'Arc. Iemand hier die beide heeft bezocht? Hoe zit het qua drukte in vergelijking, is de Ardeche net zo druk als de Cote d' Azur? En de nachten, even warm?
Bij Domaine du Colombier heb ik het idee dat we middenin een woonwijk vakantie aan het vieren zijn... geen groen, beetje rust (?), geen ruimte. Daarnaast is het stadje niet te bewandelen denk ik. Er is wel strand.
Bij L'Ardechois denk ik net andersom? Wel een stadje op loopafstand, groene omgeving (?) rust (?) ruimte. Maar geen strand/zee.
Beide hebben een prima zwembad. We houden best van een beetje toerisme hoor, begrijp me niet verkeerd, anders hadden we wel een heel ander departement uitgezocht. Maar echt over de koppen kunnen lopen, file rijden en uren in de rij voor bezienswaardigheden zien we nou net weer niet zitten.
Wie heeft ervaringen wbt deze twee campings?
Geplaatst door: ® daphne
, Datum:
17.04.2022 22:26
Camping Esterel in Saint Rafaël. Mooi uitzicht op het Esterel gebergte en een paar auto minuten van zee. Het strand bij Agay is vrij rustig.
Geplaatst door: Cornelis
, Datum:
18.04.2022 12:32
Vallon Pont d'Arc is super toeristisch met een hoog "valkenburg" gehalte, veel zogenaamde souvenierwinkeltjes met enorme rotzooi. De campings in dit gebied zijn vol en de wegen ook. Ik zou iets anders zoeken.
Geplaatst door: Marike
, Datum:
18.04.2022 14:38
Vallon pont d’Arc is inderdaad toeristisch, maar echt geweldig! Hele mooie omgeving! Nature parc l’ardechois in Vallon pont d’Arc is een geweldig mooie camping! Als daar nog plaats is zou ik bijna zeggen gelijk boeken; het is een populaire camping. Onze ervaring is juist dat er net publiek op de Ardeche afkomt, wel over het algemeen veel Nederlanders maar dat vinden wij niet erg (maar ook Fransen, Duitsers en Belgen). Cote d’Azur komt ook net publiek op af alleen wel nog wat internationaler dan de Ardèche (Nederlanders, Fransen, Duitsers, Belgen, Zwitsers, Denen, Noren).
Ik weet niet of er nog plek is, maar wellicht dat La Plage Fleurie in Vallon pont d’Arc ook wat voor jullie is; deze camping heeft een mooi breed ligweide/ strand bij de rivier.
Domaine du Colombier heb ik geen ervaring mee, maar ziet er ook prachtig uit. Ik denk dat het toch belangrijk is om te kijken welke omgeving jullie het liefst naar toe gaan en dan kiezen voor de juiste camping. Succes met de keuze!
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
18.04.2022 15:21
Geplaatst door: Yvon67
, Datum:
25.04.2022 01:01
Misschien is camping les cent chenes ook nog een optie, ligt net buiten Nice. Heb de camping een tijdje op mijn verlanglijst gehad maar de kids wilden toch graag dichter bij de zee zitten. Mij leek het een erg leuke camping.
Geplaatst door: ® fam. strooper
, Datum:
25.04.2022 08:14