Achterland Nice (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Els
, Datum:
15.04.2022 15:45
Hoi!
Wederom op zoek naar dé perfecte camping! ;-)
Ik zoek een camping met uitzicht op bergen maar waar we ook 'in no-time' aan het strand kunnen zijn. Na heel wat onderzoek kwam ik op de omgeving achterland Nice uit. Klopt dit een beetje? (Las ook over omgeving Argeles, maar daar zijn we 2 jaar geleden al geweest)
Manlief houdt van zandstrand/baaitjes etc, ik houd vooral van bergen, groene omgeving en een perfect zwembad. We hebben twee kleine meiden, oudste is in de zomer bijna 3 jaar.
We vinden beide een mooi oud stadje in de nabije omgeving leuk, liefst op loopafstand, maar dat is lastig denk ik. Ik keek rondom de plaatsjes Le Bar-sur-Loup en Tourrettes-sur-Loup, maar daar kon ik nog niet dé camping vinden.
Heb wel wat wensen wbt de camping..... wil graag een nette, schone, iets 'luxere' camping, met een mooi groot zwembad, liefst met een badje voor peuters maar hoeft niet persé. Weet iemand een leuke camping?
Tips zijn welkom! :-)
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
15.04.2022 15:52
, Datum:
15.04.2022 15:53
, Datum:
15.04.2022 15:54
, Datum:
15.04.2022 15:54
@johan
Klopt! Excuses!
We gaan met onze net aangeschafte caravan! :-)
, Datum:
15.04.2022 15:57
, Datum:
15.04.2022 15:58
, Datum:
15.04.2022 16:18
@johan
Bedankt voor deze mooie tips! Qua zwembaden weet je precies wat ik bedoel! Het mag ook iets verder van de kust, zo'n half uurtje rijden vinden we nog prima, we hoeven niet iedere dag naar het strand. Misschien verruimt dat onze kansen! ;-) Mocht het qua beschikbaarheid niet lukken dan gaan we onze wensen bijstellen uiteraard.
Geplaatst door: ® Fammeij
, Datum:
15.04.2022 16:26
, Datum:
15.04.2022 18:22
, Datum:
15.04.2022 18:25
, Datum:
15.04.2022 18:26
Geplaatst door: Dnz
, Datum:
16.04.2022 14:55
Boven Nice is het niet groen.
In de zomer kan het er echt serieus heet zijn en met 2 kleine kinderen kun je jezelf afvragen of dit wel een goed plan is.
Kleine kinderen, dus ook peuters kunnen slecht tegen hitte. Nee, niet overdreven. Warmtestuwing is zo voor elkaar.
Kinderen reageren anders op hitte dan wij.
Succes met de keuzes.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
16.04.2022 15:33
Ietsje meer naar boven zit je zo in de bergen, lekker koel
, Datum:
16.04.2022 18:43
@DNZ de camping waar wij zaten was wel degelijk in een groene omgeving en het was er beter te doen dan in Nice en aan de kust qua hitte.
, Datum:
17.04.2022 11:06
Bedankt allen!
Ik speur het hele forum al dagen af, leuke hobby inmiddels. Is deze regio wel te doen qua drukte? Is er echt overal file? Want dát zie ik dan net niet zitten met twee kleintjes.
Die hitte waarover gesproken wordt kun je overal in de zomer treffen, ook in Nederland. En dan heb je er ook mee te dealen. Ik denk dat het maar net is hoe je ermee omgaat. Maar meningen mogen verschillen. Ben zelf bevallen in de hittegolf van 2019, is ook goed gekomen. Met water, zand, schaduw en sterke zonnebrand komen we een heel eind!
Ardeche lijkt me ook leuk, tja, geen zee/strand dan voor manlief.. mag hij volgend jaar weer zijn eisen stellen!
(Ondertussen ben ik al dagen aan het zoeken en kan ik geen keuze maken haha... in ieder geval bedankt voor alle tips!!)
Geplaatst door: ® Johan (webmaster)
, Datum:
17.04.2022 11:48
Het is zeker niet overal druk aan de Côte d'Azur, maar op sommige delen kunnen er in het hoogseizoen flinke files op de weg langs de kust staan en is het heel moeilijk om een parkeerplek te vinden bij een strandje, vooral in de omgeving van Frejus en tussen St Maxime en St Tropez. Een rustiger gebied met mooie stranden is bij La Londe-les-Maures. Het gebied tussen La Grande Motte en Narbonne Plage is een stukje rustiger, met ruime stranden. In de Gard en de Herault heb je in het achterland een ruime keuze uit campings en ben je binnen een uur aan het strand, zodat één of meerdere strandbezoeken tot de mogelijkheden behoren.
, Datum:
17.04.2022 12:54
Wij gingen vaak zwemmen bij St Jean Cap Ferrat, plage Passable. Geen files via de binnendoor wegen en altijd parkeerplek gevonden. Ook bij bezoek aan bijv Nice, Monaco, St Paul de Vence, Eze, Menton geen file. Denk juist dat je er minder last van hebt als je iets meer het binnenland in zit en niet teveel via de kustwegen hoeft te rijden. Wij zaten er deels juli, deels begin augustus.
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
17.04.2022 13:13
Geplaatst door: Marike
, Datum:
17.04.2022 20:03
Wij zijn al vaker in het hoogseizoen (augustus) aan de cote d’Azur geweest en ik vind het qua drukte echt meevallen!
Het enige is dat er tussen St Maxime en st Tropez maar 1 weg is en daardoor lijkt het snel al druk. Maar stranden en omgeving zelf vind ik niet heel druk. Let wel als het een keer wat minder weer is gaat iedereen met de auto op pad en dan kan het onderweg naar bezienswaardigheden/ activiteiten druk zijn.
En qua weer is cote d’Azur sowieso onze favoriete bestemming. Altijd lekker weer en dichtbij het strand is de temperatuur toch anders en ervaar je geen extreme hitte. Ik ben alleen wel bang dat veel mooie/ leuke campings aan de cote d’Azur al vol zitten…. Richting andere kant van de middellandse zee (tussen Montpellier- Spaanse grens) ook genoeg mooie campings met op sommige plekken ideale stranden (loopt rustig af) voor met kleine kinderen.
En verder Ardèche en Drome ook geweldig; hele mooie omgeving en aan dichtbij of aan een rivier gelegen campings ervaar je altijd die heerlijke rust.