Hoe doet iedereen dat? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Manus
, Datum:
03.04.2022 14:10
Wij zaten een aantal jaren geleden ook met hetzelfde dilemma. Uiteindelijk hebben we besloten een caravan te huren ( https://www.camptoo.nl/huren/caravan ).
Na 3 weken vakantie en zelf ondervinden, en gesprekken met mede - kampeerders, wisten we precies wat we voor een caravan hebben wilden.. Wij hebben hiervoor een budget gesteld, en zijn gaan zoeken, ook rekening houdend met andere gegevens, zoals de mogelijkheden van de trekkende auto en zo, en hebben een caravan naar onze zin gevonden, waar we inmiddels 3 jaar mee op vakantie zijn geweest.
Geplaatst door: Nika
, Datum:
03.04.2022 14:29
Om jouw vraag te beantwoorden, is volledig persoonlijk en afhankelijk van je portemonnee.
Als je de mogelijkheid hebt, zou ik voor een nieuwe gaan.
Onze caravan van van 6 jaar oud( nieuw gekocht, was een showmodel) is nu evenveel, waarschijnlijk zelfs nog meer waard dan toen.
Maar dan heeft nu met oa de schaarste te maken, en de materialen worden alsmaar duurder.
Je weet gewoon wat je aan n nieuwe caravan hebt, dat je geen kat in de zak koopt, en daarnaast heb je garantie en onderhoudsbeurt vaak nog bij inbegrepen.
Succes!
Geplaatst door: ® Annette
, Datum:
03.04.2022 18:31
Ik zou voor een bagagewagen gaan.
Het is voor jullie de goedkoopste optie. Een nieuwe caravan is een hele investering en je moet ook nog een stalling vinden tenzij je de caravan thuis kunt stallen. Je wilt niet weten hoeveel mensen er de afgelopen jaren een caravan of camper gekocht hebben maar geen stalling kunnen vinden.
Daarbij zijn er ook veel mensen die het rijden met een caravan niet fijn vinden.
En als je voor een nieuwe caravan gaat, wat zijn dan de levertijden op dit moment.
Geplaatst door: Inge
, Datum:
03.04.2022 22:05
Ik had al eerder gereageerd in dit topic.
Nu jullie je ook orienteren op een eventuele aanschaf van een caravan, zou mijn tip zijn: kijk of je er eerst 1 kunt proberen.
Wij kampeerden zonder kinderen altijd met de tent. Toen onze oudste geboren werd, hebben we direct een caravan aangeschaft.
Hier zijn we 3 zomers mee op vakantie geweest.
Wij misten het 'tent gevoel'. Ook het rijden met de caravan beviel ons niet.
Ook moet je rekening houden met stalling, keuring, regelmatig banden wisselen.
Dus de caravan weer verkocht en uiteindelijk een oppomp gezinstent gekocht. We willen niet anders.
Geplaatst door: Anne
, Datum:
03.04.2022 22:18
Als je alle kampeerspullen hebt en het gaat om ruimtegebrek, zou ik ook voor een goede bagagewagen gaan.
Eigen ervaring, is van tent + bagagewagen, vouwwagen naar caravan.
Een caravan heeft veel voordelen, bedden zijn klaar, vaste plek van alles in kastjes, toilet.
Maar ik vond toen onze kleine kinderen nog in caravan sliepen het nadeel dat je heel zacht en voorzichtig moet doen als je zelf gaat slapen. Idem met s avonds wat uit kastjes pakken, of drinken uit de koelkast. Bij toch een dag minder weer heb je vaker meer ruimte in grotere tent of vouwwagen. Tenminste als er enkel een luifel bij de caravan is.
Geplaatst door: Els
, Datum:
04.04.2022 16:34
Iedereen heeft in alle opzichten gelijk, het is moeilijk een keuze te maken. Natuurlijk is het persoonlijk, en voor iedereen verschillend, maar alles wat jullie zeggen is natuurlijk wel waar.
Hebben nog kort gesproken over een vouwwagen, maar het lijkt ons voor bijvoorbeeld 1 nachtje overnachten op doorreis, behoorlijk veel geklooi om zo'n ding 'even' op te zetten. Misschien vanwege ervaringen van vroeger hoor..
We zijn gisteravond bij een 'goedkoopje' gaan kijken, ik werd er niet warm van, manlief ietsjes warmer maar meer vanwege de prijs dan vanwege de caravan. Smoezelig, alles was niet compleet of heel. Een nieuwe caravan is inderdaad erg veel geld (wat er wel is) maar het is een behoorlijke uitgave.
Wij gaan in beraad! In ieder geval bedankt allemaal voor het geven van advies, vertellen van ervaringen en delen van meningen! Die blijven natuurlijk ook altijd welkom!
Geplaatst door: Marjo
, Datum:
09.04.2022 17:27
Kan goed hoor! En zal zeker leuk en gezellig zijn.
Een dakkoffer hebben wij destijds ook gebruikt. Auto was een Audi A4 Avant.
Eerst beginnen met alles wat met slapen te maken heeft, kijken wat je hebt en wat je eventueel kunt lenen. Als je iets nieuws aanschaft let dan op de compactheid van de spullen.
Daarnaast: zeker een koelkastje, maar niet te groot ( of je moet em al hebben).
Dan spullen in kratjes- inderdaad makkelijk stapelen, maar ook handig voor het opruimen van boodschappen die wel wat warmte kunnen hebben. Ik heb altijd een kastje meegenomen zodat mieren, bijen, wespen niet bij eten waren konden.
Dan de keukenspullen - campingsetjes zijn vaak behoorlijk compact.
Minimale etens waren, je kunt makkelijker beginnen met een bezoek aan de supermarkt dan dat je het allemaal meeneemt vanuit Nederland.
Dan speelgoed
En als laatste kleding, dat kan bijv met de slaapzakken in de dakkoffer (alle lichte gewicht dingen die zacht zijn, zeker geen zware dingen want dan rijdt je auto echt niet lekker. ) Een waslijntje is gauw gespannen en aan het eind van de dag gauw even een handwasje als de ander de afwas doet. Volgende ochtend meestal droog.
Veel plezier deze zomer.
Geplaatst door: Els
, Datum:
09.04.2022 17:57
Update!
De kogel is door de kerk! We hebben een caravan(netje) gekocht!
Een Carado C 161 met stapelbed uit 2012. Blij mee!
We gaan nu heerlijk plannen maken voor het voorjaar kamperen in Nederland met de meisjes en voor de zomer wordt het óf Frankrijk óf Kroatie!
Bedankt iedereen! Het was gezellig hier!
Geplaatst door: Marike
, Datum:
09.04.2022 20:51
Wat leuk Els, gefeliciteerd met jullie aankoop!
Onze ervaring is dat je pas het echte gevoel krijgt als je in het buitenland ermee kampeert (de reis, mooie weer, andere cultuur en sfeer maakt het helemaal compleet). Maar altijd wel leuk om hier in Nederland alvast een weekendje/ weekje weg te gaan (beetje goed weer zal dan wel fijn zijn).
Heel veel plezier en geniet ervan!
Geplaatst door: Bert
, Datum:
10.04.2022 11:33
Fijn dat je precies hebt gevonden wat je zocht. Leuke caravan, niet te groot en te zwaar.
Geplaatst door: ® daphne
, Datum:
10.04.2022 14:58
Super leuk Els! Heel veel vakantieplezier. Nu worden de vakanties of weekendjes weg nog makkelijker.