Supermarkt loopafstand (Max 1,5 km) campings met actiekorting of municipals. (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Johan (webmaster)
, Datum:
21.03.2022 19:00
, Datum:
21.03.2022 19:11
, Datum:
21.03.2022 19:19
Bovenstaande campings zijn vrij makkelijk te vinden door op de kaart te zoeken en het filter in te stellen met ACSI Campingcard aangevinkt, of Municipal Camping.
https://www.camping-frankrijk.nl/kaart
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
21.03.2022 23:41
@Johan: volgens mij is het nog simpeler. Vergeet de aanduiding Municipal, die is al jaren niet meer synoniem voor eenvoudig. De naam zegt alleen dat ze eigendom is van de gemeente, maar die heeft haar vaak zelfs verpacht aan een commerciële uitbater.
Zet op de kaart van deze site een filter op aires naturelle/à la ferme, één en twee sterren. Dan vind je een heleboel bescheiden campings waar je ook zonder acsi-card voor een zeer bescheiden bedrag kunt overnachten. Voor iemand die op safari gaat wellicht zelfs wel leuker dan de doorgaans toch wat luxere acsi-campings.
Geplaatst door: Daido
, Datum:
22.03.2022 07:04
Uit het stukje van de topicstarter kan ik niet opmaken of ze alleen gaat en/of stroom nodig heeft.
Als ze alleen gaat is een campingcard vaak helemaal niet voordelig, omdat je toch het tarief moet betalen voor twee personen en stroom.
Bij veel municipals en ook andere campings betaal je per persoon en hoef je geen stroom af te nemen. Vaak sta je dan dan voor onder de 10 euro per nacht.
Geplaatst door: PetraHM
, Datum:
22.03.2022 07:05
Langeac, camping les Gorges de l'Allier. Via de achteruitgang loop je zo naar de supermarkt.
Annot, camping la Ribière. Op zo'n 300 meter vind je de supermarkt
Geplaatst door: ® Carla
, Datum:
22.03.2022 07:51
@Henny, wat voor mij loopafstand is, kan bij ACSI oplopen tot <10. Tot 10 km is bij mij geen loopafstand. En 1 km in ACSI is in werkelijkheid vaak 2 km. Vaak weten mensen die een camping bezocht hebben wel of het makkelijk te belopen is. Vandaar mijn vraag. Graag campings met winkels op een steengooi afstand in heel Frankrijk.
, Datum:
22.03.2022 07:56
@Dan zo
Ik ga alleen, overnacht in de auto en heb stroom nodig. Het zal je verbazen, maar op sommige camping municipal kun je ook terecht met je acsi-kaart omdat ze anders duurder zijn. Ik gebruik natuurlijk niet mijn acsi-kaart als het tarief voor 1 p goedkoper is.
Geplaatst door: ® irenem
, Datum:
22.03.2022 09:07
Carla, je gaat op fotosafari. Ben nieuwsgierig hoe je je plan dan maakt? Wat is leading... de locatie om foto's te maken of de camping met een winkel op loopafstand?
, Datum:
22.03.2022 10:22
@irenem
Bij mij zijn beiden belangrijk, de omgeving en de camping met winkel op loopafstand. Maar die zijn er denk ik in bijna alle omgevingen wel, maar je moet ze maar net weten te vinden. Ik vind het niet erg om een eindje te moeten rijden voor een fotogenieke locatie, maar ik wil niet voor iedere boodschap (bv 's morgens vers brood, later op de dag eten halen) de auto weer moeten starten. Maar het moet ook niet zo zijn dat ik dan weer een heel eind moet lopen, want dat heb ik die dag dan waarschijnlijk al gedaan om bij de fotolocatie te komen.
Geplaatst door: As
, Datum:
22.03.2022 15:46
Camping Municipal De Brouillet in le Rozier.
Aan de zijkant kan je langs het stroompje de camping aflopen, linksaf klein stukje omhoog en je staat midden in het dorp. 2 bakkers, een Spar en de nodige restaurantjes. Camping heeft ook een zwembad. Schitterende omgeving.
Geplaatst door: daido
, Datum:
22.03.2022 19:21
Geplaatst door: Cornelis
, Datum:
23.03.2022 12:08
camping La Garenne in Bedoin, camping La Briquerie bij Honfleur, supermarkt om de hoek, mooie omgeving voor het perfecte plaatje.
Geplaatst door: ® Sjan
, Datum:
23.03.2022 12:41
Leuke reacties, ben zeer benieuwd waar de reis uiteindelijk naartoe gaat?
Geplaatst door: ® Wendy Chauderie
, Datum:
24.03.2022 08:35
Beste Carla, misschien is La Chauderie iets voor je? Het dorpje La Tour d’Auvergne ligt op 1,2 km van de camping. Voor de boodschappen vind je hier een bakker, slager en kruidenier. De omgeving is oud vulkaangebied en zeker fotogeniek. Je verblijft hier voor €. 16,- inclusief electra. Ons ACSI tarief is €. 17’- (we staan niet vermeld in de ACSI gids, maar je kan met je ACSI pas wel bij ons terecht).
In de maand Juni kan je bij ons terecht voor een speciaal ACTIE-tarief, 3 weken verblijven = 2 weken betalen. Zie ook: https://www.la-chauderie.com/juni-actie-maand/
Voor.meer informatie over de camping en omgeving: https://www.la-chauderie.com/
Geplaatst door: ® Irene1
, Datum:
31.03.2022 23:43
Camping in Monthermé, supermarkt ligt pal tegenover.