Op de Bonnefooi vanaf 8 augustus tot en met +-24 augustus (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
01.05.2022 00:38
Paar dingen.
Allereerst klopt het dat het bordje 'complet' lang niet altijd betekent dat een camping ook echt vol is. Als het maar voor één of twee dagen is, en je neemt genoegen met een minder mooi plekje, wil er nog wel eens iets mogelijk zijn.
Maar Omaha Beach is natuurlijk per definitie een toeristentrekpleister. De kans dat het daar lukt is klein. Als het al lukt, kom dan direct na de lunch. Dan zijn alle vertrekkers weg en hebben ze zicht op wat de mogelijkheden zijn. Kom je later op de dag dan zijn de spaarzame plekken al weer vergeven.
In zijn algemeenheid: op de bonnefooi kun je in het hoogseizoen beter 20-30 km van de kust, en dan bij voorkeur de eenvoudige campings. Gebruik de papieren FFCC-gids of de app van Archies om ze allemaal te vinden, compleet met telefoonnummers. Scheelt een boel kilometers..
Tot slot. OP de bonnefooi wordt dit jaar nog moeilijker dan voor corona, meldt het AD: https://www.ad.nl/economie/in-frankrijk-staan-telefoons-bij-campings-en-hotels-roodgloeiend-aantal-reserveringen-stijgt-enorm~a3490db9/
Geplaatst door: BonnefooiRJ
, Datum:
01.05.2022 12:39
Goedemiddag,
Wij gaan inderdaad maar reserveren.
Bedankt voor de vervolg informatie!
Daarnaast een vraag over mijn tolbadge, deze heb ik nu een vier/drietal jaar niet gebruikt. Zal deze nog werken?
Of zal ik een nieuwe aanvragen?
Of hoe moet ik dat doen?
Alvast hartelijk dank!!
Oja en nog een vraag wij zitten met een dubio of we een nacht extra blijven in de buurt van de puy de dome of juist bij Camaret sur mer?
Wat zouden jullie kiezen?
, Datum:
01.05.2022 13:22
Die tolbadge zal ongetwijfeld nog werken. Het enige is dat je, als je dat ding een heel jaar lang niet gebruikt, toch een tientje per jaar betaald (ook bij abo's waarin je alleen betaalt voor de manden dat je 'm gebruikt. Dus als je zo weinig in Frankrijk komt, moet je je afvragen of je 'm na de komende vakangtie wilt houden.
, Datum:
01.05.2022 13:33
Hee Peter,
Ja we willen hem weer vaker gaan gebruiken, want Frankrijk is een prachtig land. We willen nu dit jaar eerst wat plekjes bezoeken, zodat we samen een goed beeld hebben van Frankrijk. Het jaar later lekker twee plekken uitkiezen in Frankrijk en genieten van het land.
Verder zie ik op mijn rekening dat er sinds 2019 niks meer is afgeschreven... dus weet niet hoe dat dan zit. Ook niet de 10€ waar jij het over hebt.
, Datum:
01.05.2022 17:54
In dat geval: lekker zo laten en geen slapende honden wakker maken:-)
Geplaatst door: Rob
, Datum:
03.05.2022 11:08
Mbt het niet afschrijven van de abo-kosten in de afgelopen 2 jaar: ik weet het natuurlijk niet zeker, maar kan het zijn dat er ivm corona speciale regelingen waren voor buitenlanders met zo'n badge-systeem ?
De specifieke eisen om Frankrijk in te mogen waren natuurlijk best bijzonder en het zou zomaar kunnen dat het abo-geld alleen werd afgeschreven bij daadwerkelijk gebruik in die tijd.
Voor de goede orde: ik heb niet zo'n badge
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
03.05.2022 12:42
Zeker in het Zuiden van Frankrijk is het in augustus , ook na 15 augustus, nog druk. Het hangt ook van het weer af. Als het slecht weer in het Noorden is, dan zakken veel bonnefooiers af naar het Zuiden. Bel in elk geval de camping waar je naar toe wilt van te voren, zodat je er niet tevergeefs naar toe rijdt.
Op deze pagina kan je makkelijk campings in de buurt vinden. https://www.camping-frankrijk.nl/kaart
Geplaatst door: Bert
, Datum:
03.05.2022 16:56
In de drome was het na 23 augustus altijd vrij rustig.
Afgelopen jaar werd het in derde week van september drukker dan anders in bepaalde regio.
Waarschijnlijk zal het dit jaar nog drukker worden dan andere jaren.
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
03.05.2022 18:02
Bij APRR betaal je btw geen € 10,00 per jaar als je de badge niet gebruikt. Bij de tolbadges via de ANWB sws wel.
, Datum:
03.05.2022 18:49
@Rob: Bip&Go heeft dat tientje afgelopen jaar gewoon afgeschreven. Andere providers geen idee
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
03.05.2022 19:02
, Datum:
03.05.2022 20:59
Normaal gesproken kom ik elk jaar vaak genoeg in Frankrijk om dat tientje niet kwijt te raken. Afgelopen jaar aan het begin van de vakantie een ongeluk gehad, waardoor ik per ambulance terug moest. En ik zat nog maar in Noord-Frankrijk. Dat tientje was mijn minste probleem:-)
, Datum:
11.06.2022 20:57
Goedenavond,
Graag wilde ik jullie allemaal bedanken voor al jullie tips.
Maar we zijn eruit;
Het wordt;
- Flowercamping le Rompval in Normandië
- Flowercamping le Omaha Beach in Normandië
- Camping Bellevue in Bretagne
- Camping la Glane (Municipal in Saint-Junien)
- Camping Municipal le Bourniou (Dordogne)
- Camping le bord de mer (Pyrenees-Atlantiques)
- Camping le Bouix (Pyrenees-Orientales)
- Camping les Mures (Cotes de Azur)
- Camping Millau Plage (Midi-Pyrenees)
- Camping Les Domes (Auvergne)
Dankjulliewel.
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
11.06.2022 21:07
Ook wij gaan helaas in deze drukke periode op vakantie. Toch weiger ik om te reserveren! Het haalt voor mij een stuk (voor) pret weg. Mijn leven is al georganiseerd genoeg buiten de vakanties om.We gaan dus op de bonnefooi en dromen nu al van allerlei mooie bestemmingen! Wordt vervolgd...😁
Geplaatst door: Nancy
, Datum:
15.06.2022 12:16
Wij gaan ook altijd op de bonnefooi. We hebben dan ook weinig harde eisen. Bevalt het ons ergens niet of wordt het weer wat slechter dan pakken we in en gaan we verder. Wil je perse bepaalde campings aandoen dan is het inderdaad slim om wel te reserveren.
Geplaatst door: Isa
, Datum:
15.06.2022 18:44
Voor het eerst nu in juni op pad, normaal altijd juli/augustus. Gekozen voor een weekje Elzas. Op advies niets gereserveerd, maar onze eerste keus was bij aankomst toch echt complet. Konden nog een 'ongenummerde' plek krijgen geschikt voor tentkampeerders, maar dat bleek een plek van 2x2m naast een paar waspalen te zijn. De camping bleek ook niet zo gezellig te ogen als onze indruk via de meningen was, dus de teleurstelling was een beetje dubbel. Op een andere camping wel een mooie plek bemachtigd maar die zit eigenlijk de hele week verder ook al vol. Mij zal je niet horen zeggen dat er altijd wel een plekje vrij is. Nu in juni zijn de leden van omroep max en masse op stap lijkt het. En dat lijkt zelfs een grotere groep kampeerders te zijn dan de aan schoolvakantie gebonden gezinnen. In hoogseizoen heb ik nooit op zulke overvolle campings gestaan.
Geplaatst door: Isa
, Datum:
15.06.2022 18:51
Oh en m'n badge leek ook niet meer te werken, bij een tunnel werkte hij niet in ieder geval. Heb 'm sinds een jaar of 5. Gelukkig wel creditcard paraat dus geen probleem. Ik ga een nieuwe aanvragen.
, Datum:
15.06.2022 22:19
Mocht je toevallig in de buurt van een groot tolstation komen van het bedrijf dat jouw badge leverde, dan kun je 'm daar vaak ook omwisselen.
, Datum:
16.06.2022 09:57
Geplaatst door: ® Wil B.
, Datum:
16.06.2022 15:10
@ Bonnefooi. Erg vreemd. Ik log in via http://www.aprr.fr/fr en kom dan op hun site. Via het klantengedeelte (rechtsboven) inloggen met je badgenummer en wachtwoord en je wordt doorgelinkt naar de site van MANGO waar al je persoonlijke gegevens staan.