Op de Bonnefooi vanaf 8 augustus tot en met +-24 augustus (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: BonnefooiRJ
, Datum:
05.03.2022 19:43
Goedenavond,
Graag wil ik jullie vragen hoe jullie er over denken om vanaf 8 augustus op de Bonnefooi te vertrekken.
We willen via Pas-de-Calais, Normandie, Manche, Bretagne, Finistre naar het zuid-westen van Frankrijk rijden.
Daarna oversteken naar de Middelandse zee, dan oftewel door het Centraal Massief of via de kant van Lyon terug naar huis rijden (Zeeuws-Vlaanderen, Zeeland).
Is het dan druk, of zal het nog meevallen omdat niet veel mensen het risico nemen om naar Frankrijk te vertrekken?
Hoe zit het met bezienswaardigheden die dan open zijn etc.
Zo wil ik sowieso naar camping Omaha Beach, is het dan het best te boeken of kan je altijd wel terecht met een tent voor twee personen?
Met vriendelijke groet,
RJ
Geplaatst door: Dave
, Datum:
05.03.2022 20:54
Welk risico bedoel je waarom de mensen niet naar Frankrijk gaan?,
Geplaatst door: Ivo
, Datum:
05.03.2022 21:58
Vooral de eerste week van jullie vakantie kan het nog druk zijn. Als je perse naar een bepaalde camping wil zou ik die reserveren. Jullie gaan 16 dagen, dan is het best veel wat je wil zien. Ik zou een planning maken en goed kijken hoe lang je waar bent. Want het kan zomaar zijn dat je die eerste week al in het zuidwesten bent, ook een populair gebied. En ik geloof er niets van dat er minder mensen naar Frankrijk gaan, vorig jaar was het best druk
Geplaatst door: Silvia
, Datum:
06.03.2022 02:06
De eerste week kan zeker nog druk zijn, en als je perse op camping Omaha Beach wil staan, is het misschien handig daar te reserveren. Voor de rest, ligt het er aan op welksoort campings je wil staan, moet het echt 3 of 4 sterren zijn, kan het druk zijn. Ben je tevreden met eenvoudige campings is er altijd wel een plekje te vinden.
Wij reserveren nooit, en hebben altijd plaats.
Vorig jaar was het begin juli bv nog heel rustig op de camping bij Avignon, toch een grote populaire camping. Geen idee of het dit jaar weer drukker is. Maar onze ervaring is, dat er altijd wel een plaats is, en hebben in bijna alle uithoeken, populair, en minder populair, in Frankrijk, nog nooit lang naar een plaats moeten zoeken.
Geplaatst door: Karla
, Datum:
06.03.2022 07:33
Wij gingen altijd op de bonnefooi naar Frankrijk, maar de laatste jaren kregen we wel steeds vaker ‘complet!’ te horen, ook op simpele (gemeente)campings. Wij gaan altijd in augustus, en mijn ervaring is dat het nog heel druk kan zijn, zeker in het zuiden. Nu zoek ik een paar campings uit in de gewenste regio en bel één of twee dagen van tevoren om te reserveren. Scheelt frustratie en tijd!
Geplaatst door: ® frankrijk-1
, Datum:
06.03.2022 09:39
Sluit mij aan bij voorgaande reacties, augustus is het nog druk in Frankrijk, een groot gedeelte v/d fransen heeft nog vakantie. Er is in het noordwesten van Frankrijk erg veel te zien en het zuidwesten is ook erg populair geworden en daardoor dus ook drukker.
Dus even bellen of men plaats heeft is verstandig. DE oversteek van west naar oost is een flinke rit. Toch wel een dag.
DE 16 dagen zullen snel gevuld zijn met de vele bezienswaardigheden.
Veel succes en vakantie plezier
Geplaatst door: Lotje1985
, Datum:
07.03.2022 14:47
Afgelopen jaar op 8 augustus naar de Tarn gereden. Hadden een eenvoudige camping en had plek voor 2-3 weken. Ligt er maar net aan wat voor camping je zoekt. Wij reizen altijd hoogseizoen en altijd op de bonnefooi en nog nooit gehad dat een camping complet was of dat we niet de gewenste tijd konden staan. Maar wij kiezen wel de simpele campings en zoeken liever niet de massale drukte op.
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
07.03.2022 19:10
Ieder z'n ding, maar ik adviseer jullie plannen te maken die passen bij een 16-daagse trip en dat is m.i. hier niet het geval. Veel kilometers en daardoor te weinig tijd om te genieten. Hou de route beperkt tot een deel zou mijn advies zijn en ga minder zuidelijk (op de bonnefooi, dus dat kun je op het laatst bepalen).
Een route die m.i. wel enigzins haalbaar is: Normandie, Bretagne (maar dan niet ver de punt in, bijv Erquy), dan afzakken richting Morbihan en dan via de Loire-streek terug. 16 dagen zitten zo vol.
Geplaatst door: Daido
, Datum:
08.03.2022 16:54
App van Archies campings gebruiken. Alle campings van heel europa voor een paar euro. Voor beschrijvingen gewoon 'camping forum frankrijk' invoegen en je hebt alle informatie voor handen. Altijd een camping in de buurt waar je bent.
Ook makkelijk te gebruiken in combinatie met je navigatie app.
Geplaatst door: Rob
, Datum:
09.03.2022 20:33
Wij gaan al jaren zonder welke reservering of belletje vooraf op de bonnefooi, ook in augustus en in de schoolvakanties.
We gaan dan zo 4 tot 5 weken en hebben dan ongeveer 12 campings.
Ik zou camping Omaha Beach nog wel bespreken, omdat je daar specifiek heen wilt.
De tocht door West-Frankrijk van ons ging toen via Vierville (ja, ook "jullie" camping), Cast le Guildo, Cleder, Hilaire de Riez, Moliets et Maa, toen oversteken naar de middellandse zee, en via Lansargues weer terug via Lyon.
Wij vinden het niet erg als een camping complet is, en je even verder moet zoeken.
Dan is het wel makkelijk om Archies campings POI's te downloaden en in je navigatie te laden. Gratis en je gebruikt je vertrouwde navigatiesysteem.
Op de drukkere (lees: populaire) campings kan je soms maar een paar dagen staan, maar dat accepteren wij.
, Datum:
11.04.2022 22:16
Allemaal hartelijk dank! Hier kan ik dus echt iets mee!
Ik ben nu een soort reisboek aan het maken, waar we sowieso heen willen.
Nu kwam ik ook op een camping die dit gebruikt.
Is dit handig en zo ja waar kan ik die het beste kopen?
https://www.campingcarpark.com/en_GB/info/how-does-it-work
Wie heeft hier meer uitleg over?
Geplaatst door: Jan56
, Datum:
11.04.2022 22:39
Ik denk dat je een behoorlijke misvatting hebt als je denkt dat niet veel mensen het risico nemen om naar Frankrijk te vertrekken.
Tenzij de brandstofprijzen nog verder stijgen maar anders wordt het volgens mij een extra druk seizoen in Frankrijk.
Grote verkopen van kampeermiddelen, einde onzekerheid door corona en door de oorlog in Oekraïne durven veel mensen een reis naar voormalige Oostbloklanden niet aan.
Geplaatst door: Koen
, Datum:
12.04.2022 10:09
Onze ervaring is dat de campings vanaf half augustus toch wel snel leeg lopen, zeker als deze niet aan de kust liggen.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
12.04.2022 13:22
Camping-car park is eigenlijk (de naam zegt het al) een bedrijf dat camperplaatsen exploiteert, maar de laatste tijd openen ze onder de naam 'campings de mon village' ook wel campings. Ik heb alleen ervaring met de camperplaatsen, dat zijn steevast onbemande plekken met een geautomatiseerd toegangssysteem. Bij de automaat koop je eenmalig een toegangspasje, waar je elke keer dat je er komt voor minimaal één nacht geld voor je overnachting op stort. Eerste paar keer moet je even tijd nemen om dat systeem te doorgronden...
Bedrijf heeft vooral municipal-campings opgekocht waar gemeenten geen brood meer in zagen en die een beetje opgekalafaterd.
, Datum:
16.04.2022 09:36
Bedankt aan een ieder weer!
Peter bedankt voor de duidelijke uitleg, denk je dat het handig is om zoiets aan te schaffen, mij lijkt het wel.
We zijn al aangekomen tot het roadtrip boek tot de Atlantische kust.
We willen daar graag 2 nachten blijven staan, maar je raad het wel...
Alle campings aan die kust willen dat je een week blijft staan.
Hier dan toch maar op de Bonnefooi naar toe rijden of ze gewoon een mail sturen?
, Datum:
18.04.2022 20:29
Iemand het verlossende antwoord voor de bovenste vraag?
Geplaatst door: Daido
, Datum:
18.04.2022 20:54
Ik zou gewoon op de bonnefooi gaan. Voor een tent hebben ze meestal wel een plekje vrij (ook al staat er complet).
Met behulp van archies camping of via deze site (campings in de buurt) vind je zo een andere camping.
Zorg dat je rond 12.00u aankomt. Dus niet om 16.00u.
Geplaatst door: PetraHM
, Datum:
19.04.2022 10:36
Mocht je de zuidkust bereiken (lijkt me in 16 dagen te ambitieus), dan raad ik camping Bord de Mer aan in Bidart. Wij zijn hier juni 2017 geweest en konden voor 3 nachten terecht. Prima restaurant direct naast de camping
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
30.04.2022 09:20
Even ter info. Vanochtend stond er een artikel in De Gelderlander (vermoed dat het ook in het AD staat) dat Frankrijk in de zomer goed volloopt. De reserveringen stromen weer binnen. Ze merken dat het weer wordt zoals voor Corona. Dus de kans op bonnefooi in de drukke gebieden zal dus net als vroeger weer kleiner worden.
, Datum:
30.04.2022 10:16
Goedemorgen,
We gaan de meeste campings inderdaad maar reserveren.
Alleen die aan de Atlantische kust en Middelandse zee konden we niet boeken voor 2 dagen moest, perse 3/4 dagen wezen.
Daarnaast een vraag over mijn tolbadge, deze heb ik nu een vier/drietal jaar niet gebruikt. Zal deze nog werken?
Of zal ik een nieuwe aanvragen?
Of hoe moet ik dat doen?
Alvast hartelijk dank!!