Vanaf 15 februari is de booster prik 4 maanden geldig! (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Noren-63
, Datum:
31.01.2022 19:42
Up to date informatie mbt vrijwel alle bovengenoemde "vragen";
https://nederlandwereldwijd.nl
Kies item "Coronavirus", et voilá...
Voor bijvoorbeeld "regels" omtrent het Janssen-vaccin vrij ver naar beneden scrollen.
Hoe de regels (waar dan ook) over een aantal maanden zullen zijn is afwachten.
Geplaatst door: Marike
, Datum:
31.01.2022 22:11
Staat er inderdaad allemaal duidelijk! Gelukkig geen bijzonderheden. Wellicht dat we nu ook in de meivakantie nog gaan. Krijg alweer zin om richting Frankrijk te gaan.
Geplaatst door: daido
, Datum:
03.02.2022 07:24
"Beweging" in Frankrijk!! AD Live blog
De Franse gezondheidsminister Olivier Véran zegt dat de coronapas in zijn land blijft totdat de ziekenhuizen weer normaal kunnen functioneren, zonder planbare zorg uit te hoeven stellen of ruimte te moeten maken voor Covid-19-patiënten op de ic's.
Volgens de Franse regering heeft de coronapas, ondanks de protesten ertegen, geholpen de verspreiding van het virus tegen te gaan en heeft meer mensen aangezet zich te laten vaccineren. Daardoor is de druk op de ziekenhuizen afgenomen.
,,Het gebruik van de coronapas staat pas ter discussie als de ic's leeg zijn, of er tenminste geen behandelingen meer worden geannuleerd'', sprak Véran. Met 3700 coronapatiënten op de ic's is Frankrijk nog een flink eind van dat punt verwijderd.
De zorgminister zegt dat het aantal tot minstens 1000 moeten dalen voor er over afschaffing van de coronapas kan worden gepraat. ,,In augustus zaten we op 1000 á 1200 en functioneerden de ziekenhuizen normaal.''
Geplaatst door: scg
, Datum:
03.02.2022 10:04
Wij hebben in mei een weekje Normandie geboekt. We zijn in december geboosterd. Dat is dus buiten de 4 maanden. Als alles zo blijft, dan kunnen we niet op vakantie. Hopelijk komen er eerder versoepelingen. Een 4e vaccinatie kan volgens mij (nog) niet.
Geplaatst door: Manus
, Datum:
03.02.2022 10:19
Onzin, de booster blijft gewoon geldig !!! Het sprookje van de 4 maanden gaat over de 2e vaccinatie. Als na 4 maanden geen boosterprik wordt gehaald dan vervalt de geldigheid van de corona app. Geboosterd is er niets aan de hand. Je kunt dus in mei gewoon met een geldige corona app naar Frankrijk.
Geplaatst door: scg
, Datum:
03.02.2022 12:18
@Manus: ik hoop dat jij gelijk hebt. Ik vind de officiële tekst, die ik via Ministerie Buza krijg, erg onduidelijk. Maar hopelijk maak ik me druk om niets.
Geplaatst door: Jan52
, Datum:
03.02.2022 12:57
Manus heeft inderdaad gelijk.
Ben je geboosterd dan is er niets aan de hand.
Geplaatst door: Jelijn
, Datum:
15.02.2022 15:05
Behalve dus als je met Janssen gevaccineerd bent..... dan geldt je booster na 4 maanden niet meer want daar wordt je booster als 2e prik gezien en een 2e prik is maar 4 maanden geldig, zo lees ik tenminste.......
in dec booster na Janssen is dus geen meivakantie in Frankrijk als regels niet veranderen..... fijn voor alle in 1976 geborenen........
Geplaatst door: Manus
, Datum:
15.02.2022 15:32
Je (nog) niet druk maken om iets wat absoluut nog onzeker is.
Mijn idee: Nog even, dan worden overal alle maatregelen in de prullenbak gegooid, en is Covid verleden tijd.
, Datum:
15.02.2022 16:36
Eens met Manus. Ik heb ergens gelezen dat Frankrijk de QR pas eind maart, begin april wil afschaffen. Toevalligerwijs zijn er in Frankrijk in april presiedentsverkiezingen.
Macron zal dan een wit voetje willen halen bij de bevolking,
Geplaatst door: marian
, Datum:
15.02.2022 17:57
Tjonge 3 pagina's stennismakerij en mensen die niet goed lezen. Lijkt me handiger het te checken een aantal weken voor je op vakantie gaat, Zaken veranderen nu nog steeds.
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
15.02.2022 21:18
Dat schreef ik dus ook al op de eerste pagina. Met de ervaring van de twee voorgaande jaren als referentiekader. Maar oei oei oei, wat een reacties... Wel altijd mooi om te zien dat mensen (soms tegen beter weten in) blijven volharden in hun (subjectieve) overtuiging.
Geplaatst door: Daido
, Datum:
16.02.2022 12:35
Geplaatst door: ilovefrankrijk
, Datum:
16.02.2022 19:18
volgens mij zit het zo. 2 vaccinaties + 1 booster is volgens mij vanaf 15 feb onbeperkt geldig.
2 vaccinaties + besmetting = onbeperkt geldig
echter enkel alleen een herstelbewijs is maar 4 maanden geldig
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
17.02.2022 09:58
@ilovefrankrijk, nee, met 2 vaccinaties en besmetting heb je met de duur van het herstelbewijs te maken. Die is maximaal 6 maanden oud om geldig te zijn. Alleen 3 vaccinaties is nu onbeperkt geldig.
@Daido, Duiitsland gaat nu al meer open. 2G in winkels gaat er al aan, begin maart horeca 3G en 20 maart einde maatregelen (op mondkap na dacht ik).
Geplaatst door: ilovefrankrijk
, Datum:
17.02.2022 10:39
goedemorgen Martwout, wij zijn aan het twijfelen om te boeken. wij denken dat de situatie wel gaat versoepelen in het voorjaar, met oog op de zomervakantie. maar mochten de regels zo blijven, moet ik dan straks boosteren? (daar heb ik namelijk niet zon zin meer in)
ik heb half december mijn 2e vaccinatie gehad, en afgelopen 7 februari corona gehad. dus herstelbewijs. is dit voldoende?
ik las namelijk ergens dat een infectie pas als booster telt na 3 maanden na je 2e vaccinatie.
we wachten het rustig af.
, Datum:
03.03.2022 17:15