Vanaf 15 februari is de booster prik 4 maanden geldig! (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: J
, Datum:
20.01.2022 11:08
De maatregelen wijzigen voortdurend, het heeft weinig zin om voor komende zomervakantie uit te gaan van de huidige regels.
Het zal voortdurend veranderen.
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
20.01.2022 11:42
Aan alle criticasters die zogenaamd op de letter lezen:
- Het gaat om het principe van tijd en de snelle ontwikkelingen die elkaar opvolgen in veranderingen van beleid. 6 maanden, 4 maanden het principe blijft hetzelfde.
- Het volgen van de ontwikkelingen is iedereen (vanzelfsprekend) vrij in. Mijn opmerking is meer gericht op alle aannames en suggestieve opmerkingen die worden gepost n.a.v. dit soort onderwerpen en vooral de stress die dat kennelijk bij menig persoon veroorzaakt...
Ik heb in ieder geval geleerd van de twee voorgaande jaren en laat mij niet meer beet nemen door alle paniekzaaiers. Ik heb twee campings geboekt voor de zomer die beiden in hun reserveringsvoorwaarden rekening houden met onvoorziene verander(en)de omstandigheden als gevolg van de Covid ontwikkelingen. Scheelt een hoop stress, zie dus t.z.t. wel hoe of wat en ben nu lekker bezig met de echte voorpret.
Geplaatst door: martijnseverin
, Datum:
20.01.2022 19:07
Zijn gewoon officiele bronnen... regerings conferenties. Dus geen paniekzaaiers maar onduidelijk beleid.
Geplaatst door: Willem
, Datum:
20.01.2022 20:16
Onduidelijk beleid? Wat is er dan onduidelijk aan?
Het is mij duidelijk, boosteren is het woord, dan mag je komen/blijven.
Geen booster? Pech gehad.
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
20.01.2022 21:42
Je mag Frankrijk wél in @Willem. Alleen kun je dan niet naar een restaurant of naar sommige campings met alles er op en er aan. Heb je daar geen behoefte aan dan kun je, net als vorig jaar, met een negatieve test het land in.
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
22.01.2022 21:38
Mijn booster ís mijn 2e vaccinatie. Lekker duidelijk weer allemaal. Het lijkt wel of er bijna geen rekening wordt gehouden met het Janssen-vaccin 😩
Geplaatst door: Heidi
, Datum:
23.01.2022 09:00
Jullie maken het graag moeilijk.
Lees hier eens mee
https://www.frankrijk.nl/2022/01/corona-virus-status-frankrijk-nieuws-reisadvies/
Je booster is je booster. Zowiezo moet je een booster gehad hebben om in Frankrijk op restaurant te kunnen of besmet zijn geweest.
Hoelang de booster telt, Europees spreekt men,denk ik van 9 maanden, maar zal afhangen of er nog een extra prik komt. Van de vierde prik is momenteel nog geen sprake voor de algemene bevolking, ook in Frankrijk niet. Op re-open-eu kun je de huidige regels vinden
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
23.01.2022 13:57
@Heidi, die Europese 9 maanden is volgens mij alleen voor na de 2e prik. Je moet dus een booster binnen die 9 maanden hebben gehad. Over geldigheid booster is nog niets bekend. Dat kan uiteraard in de toekomst wijzigen maar op dit moment is er dus nog geen maximum duur aan de booster gekoppeld.
Geplaatst door: frank
, Datum:
23.01.2022 15:08
Geplaatst door: fam smits
, Datum:
23.01.2022 15:48
wij willen ook naar frankrijk met ons gezin
wij ouders twee keer gevaccineerd en booster maar pubers van 16 17 alleen twee keer gevaccineerd
is voor hun ook de booster verplicht ? om toegang te krijgen op camping
of restaurant
of test ook genoeg
wie weet hoe dat zit ?
Geplaatst door: Heidi
, Datum:
23.01.2022 17:12
Voorlopig geen booster nodig voor min 18 jarigen. De boosterprik is door het EMA nog niet goedgekeurd, dus ze kunnen er nog geen krijgen, dus ook niet vereist. Zie mijn link in een vorige post.
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
23.01.2022 21:24
, Datum:
24.01.2022 14:08
Geplaatst door: Daido
, Datum:
24.01.2022 19:24
Gewoon afwachten wat er gáat komen!
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
24.01.2022 20:33
Voorspelling: per 1 juni (als het deze kant op blijft gaan met de pandemie) vervallen alle maatregelen, want dan gaat Frankrijk inzetten op de summer of love. En dan wil je geen gedoe meer met passen etc. Ik hoop toch zo dat ik gelijk heb.... (want dan zijn van die corona-ellende af, in ieder geval tot de volgende winter).
Geplaatst door: inekeFR
, Datum:
30.01.2022 16:42
Ik woon in Frankrijk.
Mijn man is 78 en kreeg een jaar geleden in januari 2021 (toen 77) al zijn eerste vaccin. Hij hoorde destijds bij de eerste lichting: 70 plussers en mensen met een onderliggende ziekte.
In februari kreeg hij de tweede prik en op 3 september 2021 zijn booster. Ik ben wat jonger en loop er wat achter aan. Ik kreeg mijn booster op 12 november.
Er is hier nu sprake van een eventuele 4e prik, maar vooralsnog ALLEEN voor de zeer kwetsbaren. Ook niet voor 70-plussers. Dus de booster heeft (nog) geen geldigheidsduur. Ik heb trouwens met 3 prikken mijn lijf twee weken geleden ook COVID-19 gehad. Gelukkig in een zeer milde vorm.
Geplaatst door: Daido
, Datum:
30.01.2022 20:28
@Ineke. In Denemarken, VK, Spanje gaan ze alle Coronaregels en paspoorten afschaffen. Waarschijnlijk in Nederland ook over een tijdje. De druk uit de samenleving wordt heel groot en omicron lijkt vrij onschuldig.
Hoe staat het in Frankrijk ervoor? Hoe denkt het franse volk en de politiek erover?
, Datum:
31.01.2022 13:55
Zwitserland gaat waarschijnlijk ook o.a. de QR-code afschaffen. Mogelijk later deze week volgens de Zwitserse tv meer nieuws.
Geplaatst door: Marik
, Datum:
31.01.2022 15:20
Ik vind het onduidelijk hoe het zit met een Janssen vaccin. Ik heb een Janssen vaccin (dus 1x gevaccineerd) en een een booster (1x Pfizer) gehad.
In Duitsland zijn ze enorm streng en kom je geen winkels en restaurants meer binnen met mijn combinatie van vaccinaties. Nu vind ik Duitsland als vakantieland verschrikkelijk dus scheelt dat, maar hoe zit het met Frankrijk en het Janssen vaccin?
Ik word wel blij van de berichten dat ze in sommige landen juist versoepelen met de maatregelen en vaccinatieregels, want ik kan mij dan voorstellen dat we ons in de zomer nergens meer druk over hoeven te maken, maar ben toch benieuwd hoe het nu zit.
Geplaatst door: Manus
, Datum:
31.01.2022 15:35
Als de corona app op je telefoon een groen bericht geeft is dat goed voor Frankrijk. Daar wordt naar gekeken.
Het is zo dat de app 4 weken na de 2e vaccinatie voor bewoners van Frankrijk op rood wordt gezet als ze niet een derde vaccinatie halen . Dus ook daar gaat het om een groen sein in de app.