Ongevaccineerd naar Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: martijnseverin
, Datum:
04.01.2022 10:44
Dus als macron zijn zin krijgt hoef je ongevaccineerd niet meer naar Frankrijk Facebook pagina raad en daad Frankrijk raad ik aan om te kijken daar word actueel nieuws vertaald neer gezet.
Geplaatst door: Dave
, Datum:
04.01.2022 12:01
@martijnseverin, ik kan dat bericht nergens vinden.
Wel heb ik gelezen dat het G2-beleid vandaag weggestemd is, dus dat wordt (voorlopig) niet uitgevoerd vanaf 15 januari.
Geplaatst door: Nika
, Datum:
05.01.2022 22:43
Wij hebben hetzelfde " probleem" Zitten er nu aan te denken om een huisje aan kust en/of met zwembad te huren van particulier, zodat je niet aan eisen zit mbt een park/ camping.
Uiteraard is he afwachten wat de regels daar weer kunnen zijn op dat moment, dus ik zou dan zeker iets kiezen wat je kosteloos kan annuleren.
Succes!
Geplaatst door: Claudia23
, Datum:
06.01.2022 13:18
Bij Yelloh Village heb je ook fijne annulering voorwaarden.
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
06.01.2022 15:28
Ook in NL heb je zonder vaccinatie binnenkort beperkingen, voorspel ik. Dochter van 16 zei laatst nog tegen mij, het is dat je door de overheid opgelegde beperkingen gedwongen wordt en het sowieso beter is dan 20 wattenstaafjes in mijn neus... Ik heb zelf geen moeite met de vaccinatie (we krijgen al zoveel rotzooi binnen in ons lichaam), maar ik snap het sentiment wel.
Geplaatst door: J
, Datum:
06.01.2022 16:02
Bij Yellow kun je niet altijd zonder reden annuleren. Alleen bij boekingen binnen vooraf vastgestelde periodes. Soort “ actie”
Daarbuiten is annuleren zonder goede reden ook niet mogelijk als ik op hun site kijk. Zou wel heel fijn zijn als ze dat aanbieden.
Geplaatst door: Claudia23
, Datum:
06.01.2022 16:58
@J, wel als het corona "gerelateerd" is.
Zie hun voorwaarden, het is per camping wel een beetje afhankelijk maar onze ervaringen zijn dat ze zeer coulant zijn.
Blijft natuurlijk koffiedik kijken, maar met bepaalde voorwaarden had ik het wel aangedurft. Wij hebben voor aankomende zomer, een camping in Spanje geboekt en in frankrijk, beide zeer coulant met annuleren vanwege "corona gedoe"dus ook als kleurcodes etv veranderen...
Hopelijk kunnen we allemaal weer lekker op vakantie in Frankrijk!
Geplaatst door: Kim
, Datum:
16.01.2022 22:12
Wij zitten met hetzelfde Karin! Afgelopen 2 jaar gewoon naar Frankrijk geweest, maar nu wordt oudste dochter 12 jaar.. Ik ben gevaccineerd, maar vind het voor haar toch anders... Iedereen mag hierover denken wat hij/ zij wil en heeft recht op eigen mening.
Maar het maakt het er voor Frankrijk niet gemakkelijker op idd ;-).
Wij hebben niet geboekt, wachten nog af of het eventueel toch met testen zou mogen.. en anders hebben we camping in Nederland op het oog..
Zal dan wel hele andere vakantie worden, dus ben er nog niet echt uit. Maar we gaan haar niet vaccineren alleen om naar Frankrijk te kunnen iig.. En ik weet dat de kans er is dat dat in NL ook gaat komen en dan "moeten" we wel, maar dan niet alleen voor vakantie..
Succes met je beslissing!
Geplaatst door: Wima
, Datum:
17.01.2022 07:13
Met betrekking tot het 2G beleid wat Frankrijk invoert:
Volgens de wet wordt de coronapas een 2G-pas voor iedereen van 16 jaar en ouder. Voor kinderen van 12 tot en met 15 blijft de oude pas gelden die ook nog een negatieve testuitslag accepteert.
, Datum:
17.01.2022 11:37
Geplaatst door: Manus
, Datum:
17.01.2022 11:46
Leuke informatieve link, aanmelden bij Faceboek.
Aangezien ik dit niet heb en niet wil: wat staat er in deze link?
, Datum:
17.01.2022 12:04
@manus dat vanaf 15 februari de geldig van de prik terug gebracht word naar 4 maanden
, Datum:
17.01.2022 12:05
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
17.01.2022 12:31
, Datum:
17.01.2022 12:49
Bij jouw ellenlange verhaal staat hetzelfde....
A compter du 15 février, la dose de rappel devra être effectuée quatre mois après la deuxième dose, et non plus sept mois après. Dans certaines circonstances
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
17.01.2022 13:03
De geldigheid van booster is op dit moment niet bekend. Die 4 maanden is alleen voor mensen die al de 2e prik hadden en nog geen booster hebben gehaald. Laten ze die 4 maanden lopen dan is hun QR-code ongeldig. En de regeling in Frankrijk is alleen van kracht als er 10.000 of meer patiënten met Corona in het ziekenhuis liggen. Dat heeft de senaat geëist. Dus als het met de zomer eronder is dan is de pass niet van kracht.
, Datum:
17.01.2022 13:28
Ok alle nederlanders die opvakantie gaan moeten OF testen of minimaal alle prikken en boosters gehad hebben. Waar staat dat het nog niet geld na 15 februari dan?..
, Datum:
17.01.2022 13:30
Precies snap wat je bedoelt nu. Maar als dat wel het geval is dan geld wat ik schreef. En die kans is bijna 100%
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
17.01.2022 14:13
Volgens mij vervalt voor de horeca en vrije tijd juist het testen. Daar gaat 2G gelden en alleen voor mensen met 2 prikken (mits binnen die paar maanden), mensen met booster of recent besmet geweest. Als je 2 prikken hebt langer dan die 4 maanden of ongevaccineerd dan kom je de horeca etc niet meer in tenzij de eigenaar er niets mee doet.
, Datum:
17.01.2022 14:19
Ik snap er niks meer van hahahaha