Ongevaccineerd naar Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Karin
, Datum:
20.12.2021 20:33
Allereerst wil ik geen discussie uitlokken over het wel of niet vaccineren. Iedereen moet deze beslissing voor zichzelf maken. Zo lang je er maar over nagedacht hebt.....
Wij, als ouders, zijn wel gevaccineerd. Onze kinderen van 14 en 17 jaar zijn niet gevaccineerd. Beiden hebben ook geen covid gehad.
We lazen dat Frankrijk ook bezig is het invoeren van een 2G beleid. Ik heb de camping gemaild om te vragen of kinderen op de camping geweigerd worden als ze niet gevaccineerd zijn. De camping antwoord het volgende:
Please note that people over 12 years of age will need to be vaccinated to come and stay at the campsite.
En nu... twijfel!!!! Kunnen we voor komende zomer een camping reserveren? Of wordt het dit jaar echt Nederland voor ons?
Ik weet ook wel dat niemand in de toekomst kan kijken. Maar ik ben wel benieuwd hoe anderen hier in staan.
Geplaatst door: Jane
, Datum:
20.12.2021 21:26
Landswijs landseer. Dus als je naar la France wilt pas je je aan aan de regels. Wil je dat niet dan moet je iets anders verzinnnen. Hoe het tegen die tijd is weet niemand. Vorig jaar hadden we alles goed geregeld en ineens besloot men dat je test nog maar 24 uur geldig was. Dus opnieuw laten testen wat nog wel gedoe gaf maar gedaan want we wilden er graag uit. Als je nu al twijfelt dan zou ik ga kijken voor een plek in Nederland. Dan weet je iig dat je het meeste gedoe niet hebt.
, Datum:
20.12.2021 21:33
Testen van tevoren is geen enkel probleem. En we hebben ons afgelopen zomer keurig aan de regels gehouden. Dat is geen enkel probleem.
Maar verplicht vaccineren voor de jeugd gaat ons net iets te ver.
Tja, gaan we wachten en kijken of ze in de komende maanden een keer besmet raken?? Als je Rutte moet geloven ontkom je er niet aan als je niet gevaccineerd bent. Dan ligt de weg naar Frankrijk weer open....
Geplaatst door: Wima
, Datum:
20.12.2021 21:58
Kennelijk zijn jullie er voor jullie zelf al uit. En dat is natuurlijk prima, een keuze waar jullie achter staan. Maar wat is hier dan precies je vraag?
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
20.12.2021 22:58
de vraag is "kunnen we deze zomer een camping reserveren"
Ja dat kan.
Aanvullende eis is wellicht dat je kinderen gevaccineerd zijn of hersteld zijn. Van eerste weet je dat dat niet gebeurt is in Juli, van tweede weet je het niet. Dus mogelijk moet je dan je vakantie annuleren en ben je je geld kwijt.
Maar de kans is ook groot dat de "spelregels" tegen de zomer weer gewijzigd zijn. Ook daar is totaal geen pijl op te trekken.
Je kunt ook prima op vakantie zonder te reserveren of net een week vooraf. Dan weet je ongeveer de spelregels (maar ook afgelopen jaar wijzigden die last minute) en weet je ook of je kinderen hersteld zijn.
Het is koffiedik kijken en je moet zelf bekijken waar je blij van wordt: afwachten of nu perse dat plekje op camping x.
Hoe ik er in sta: ik heb twee jaar geleden vakantie gevierd in Nederland. En afgelopen jaar in Italië en ik was dolblij aan dat Italiaanse meertje. Ik wacht rustig af wat het gaat worden, maar reserveren NL camping: nee! liever wacht ik. Ik vind het nu nog veel te vroeg om me ergens vast te leggen. Dat kan omdat we eigen kampeermiddel hebben. Ik begrijp dat dat lastiger is wanneer je wat wilt huren, wat ook gewoon mooi/goed is.
Geplaatst door: ® Peter, Hurktoilet
, Datum:
21.12.2021 00:52
Tip: ongeacht corona gewoon nooit reserveren! Bij kamperen hoort dat je laat verrassen. Wilde je naar Italië maar is het juist nu in Spanje veel beter weer, dan ga je naar Spanje, ook heel mooi....
Zelfs binnen Frankrijk: is het in de Provence of aan de Dordogne niet goed, dan geniet je in Bretagne...
Geplaatst door: Lia
, Datum:
21.12.2021 08:44
En ook al ben je gevaccineerd,en heb je de booster dan weet je nog niet waar je aan toe bent.
Ze hebben het nu ook al over dat de check app een houdbaarheidsdatum krijgt.
Dus wellicht zijn we tegen de zomer alweer gevaccineerd.
Het is echt afwachten.
Maar ben bang dat de regels voor niet gevaccineerde kinderen er wel inblijft.
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
21.12.2021 09:27
Je wilt je kinderen niet laten prikken
Terwijl dit wel door het gastland verlangd word
Quote= Please note that people over 12 years of age will need to be vaccinated to come and stay at the campsite
Simpel
Dan ga je niet
Geplaatst door: patricia
, Datum:
21.12.2021 15:13
Ja het is een keuze, geen vaccinatie , dan zul je in eigen land moeten blijven ben ik bang. Denk dat 2g straks toch een soort van norm gaat worden voor alle landen.
En hopen op Corona, vind ik wel erg bizar. Ik heb nu een jaar long covid, en kan je verzekeren dat het echt geen pretje is.
Geplaatst door: Cornelis
, Datum:
21.12.2021 16:16
Tja, dit is een beetje vragen naar de bekende weg.
Je weet zelf het antwoord wel, dus.............
Geplaatst door: Wima
, Datum:
21.12.2021 18:52
Dat bedoelde ik ook. Iedereen kan een camping/vakantie boeken. Dat is geen vraag.....
, Datum:
21.12.2021 19:57
Dat klopt. Iedereen kan een camping boeken. Maar mijn vraag was eigenlijk: doet iedereen dat ook? Hoe staan andere ouders er in met ongevaccineerde kinderen? Ik denk zomaar dat wij niet de enige zijn in deze situatie.
Vooral onze oudste wil echt niet gevaccineerd worden. Ik ga hem dat niet verplichten. Hij is 17 en heeft ook gewoon het recht om zijn eigen keuze te maken. Dat is het punt niet.
We hebben besloten om niets te boeken en de situatie af te wachten. Mochten ze binnen een half jaar voor vertrek corona krijgen, dan kunnen we boeken. Krijgen ze dat niet, dan wachten we de regels af hoe die op dat moment zijn.
Geplaatst door: Jan
, Datum:
22.12.2021 00:11
Er zal in Europees verband worden afgesproken dat je als toerist alleen het land in mag als je gevaccineerd bent.
Dus zullen de kinderen de keuze moeten maken tussen of vaccineren of als 17 jarige naar een sprookjescamping of minicamping in Nederland.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
22.12.2021 00:39
Die inreisbeperking zou misschien best een idee zijn (heb er zelf de ballen verstand van, maar betere blo Jan dan do Jan), maar heb je daar een bron van.
Snap op zich het probleem wel, een kind van 17 is amper kind meer, mag zelf beslissen. Maar dan moet het zich ook realiseren dat de consequentie van een keuze is dat je niet mee kan met de rest van de familie. Nu kunnen de meeste 17-jarigen ook prima een paar weken alleen thuis blijven. Alleen houd je dan als ouder je hart vast voor wat je thuis aantreft als je terugkomt.
Adem in, adem uit, het komt allemaal goed:-)
Geplaatst door: Marike
, Datum:
22.12.2021 20:24
Bij Sandaya campings kun je kiezen voor optie vrijheid nemen en dan kun je tot 30 dagen geheel gratis annuleren en tussen 30-14 dagen kun je ook nog gratis annuleren alleen dien je nog wel annuleringskosten van 90 euro te maken.
Wij hebben zomer 2020 tijdens Corona gestaan op camping Blue Bayou in Valras Plage/ Vendres Plage en het was een hele fijne/ mooie camping en alles was goed (en in Nederlands) geregeld via Sandaya.
Ik denk overigens dat kinderen boven de 12 mogelijk wel gevaccineerd moeten gaan worden, maar dat zal wellicht ook komen op campings in NL? Dat is allemaal even afwachten.
Geplaatst door: Jane
, Datum:
23.12.2021 14:20
Als oudste niet gevaccineerd wil worden dan is dat idd zijn keuze, maar ook een keuze die dan gevolgen heeft voor het vakantie vieren. Nu zijn er tig jongeren die alleen zonder ouders vakantie vieren dus je zou dan toch gewoon kunnen gaan en dan blijft hij thuis. Geen gemakkelijke keuze als ouder maar hij kon en mocht die keuze van jullie maken dus ook voor jullie een gevolg. En hopen dat jullie gezin ff een rondje corona krijgen is natuurlijk niet echt een ok opmerking. Je weet nooit hoe ziek je er van kan worden. Ook je jonge zoon niet.
Succes met beslissen. Als je wil boeken dan doe je dat en dan heeft zoon nog ff de tijd om te beslissen of hij mee wil ja of nee en of hij er een prik voor over heeft.
, Datum:
23.12.2021 15:50
Jane, hopen dat ons gezin een rondje corona gaat krijgen hoor je mij niet zeggen! Ik werk zelf in een ziekenhuis, dus ik hoor en zie genoeg voorbij komen.
Onze zoon is vorig jaar ook alleen thuis gebleven en dat is prima gegaan. Hij heeft voor dit jaar aangegeven dat hij het toch wel leuk zou vinden om nog een keer mee te gaan met ons.
Marike, dat is een goede tip! Had ik nog niet aan gedacht. Er zijn vast meer ketens die zoiets aanbieden. RCN had dat vorig jaar ook volgens mij.
Geplaatst door: Rob
, Datum:
23.12.2021 16:33
Punt 1: Wellicht kunnen je kinderen zelf de beslissing nemen ? Ze zijn immers ouder dan 12 jaar.
Punt 2: Daarnaast schreef je:
"Dat klopt. Iedereen kan een camping boeken. Maar mijn vraag was eigenlijk: doet iedereen dat ook? Hoe staan andere ouders er in met ongevaccineerde kinderen? Ik denk zomaar dat wij niet de enige zijn in deze situatie."
Maar je wilt geen discussie uitlokken ?
Ik heb het standpunt dat ik mij aan de regels van het gastland wil houden.
Zo moeilijk is het toch niet om de consequenties van je keuzes te aanvaarden ?
Ook voor kinderen van die leeftijd.
Ik weet natuurlijk niet hoe het dan is, maar op dit moment is de boosterprik gratis als je Frankrijk in komt.
Geplaatst door: ® Arla
, Datum:
03.01.2022 20:54
Je zult in NL moeten blijven. Ook al krijgen je kinderen COVID en herstellen ze, er staat duidelijk dat ze gevaccineerd moeten zijn, niet gevaccineerd of hersteld van COVID. Tijden dit schrijven is naar alle waarschijnlijkheid de 2G methode al doorgevoerd. In Frankrijk doen ze niet zo moeilijk over beperkingen opleggen.
Geplaatst door: martijnseverin
, Datum:
04.01.2022 10:41
Het wordt nog spannender Macron dient een motie in om ongevaccineerden geen toegang meer te verlenen tot vrijetijds bestedingen. Bars restaurants beurzen en inter regionaal vervoer etc. Ook een negatieve test is dan NIET voldoende en hij wil de geldigheidsduur van een prik terugbrengen naar 4 maanden.... Als je t over gekkigheid hebt....