Kroatië na jarenlang Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
17.09.2021 19:33
Na 3 maanden kamperen in Frankrijk zijn wij vorige week op een voor mij bijzonder en vooral ook mooi plekje in Nederland geweest, waar ik lang geleden geboren ben en de eerste 10 jaar van mijn leven gewoond heb:
https://www.barchem.org/
We hebben er eerst geluncht in een leuk restaurantje en toen een lange wandeling gemaakt.
Mijn man heeft er de volgende foto's gemaakt
https://photos.app.goo.gl/JxFTgPPjH98xQ2Sx6
We kamperen altijd in Frankrijk, maar hebben ook een website over campings in Nederland:
https://www.nederland-camping.nl/
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
17.09.2021 20:00
@Hans ik sluit me bij je aan. Weekendjes en korte vakanties in Nederland en hier dan voorkeur voor de Wadden eilanden. Of bij ons in de buurt, Achterhoek of Twente.
@tineke, leuk! Onze " achtertuin." Geluncht in Zwiep bij de Witte Wieven?
En een frietje op de Kaleberg?
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
17.09.2021 20:18
, Datum:
17.09.2021 20:20
@tineke, prachtig hè, de Lochemse Berg!
Geplaatst door: ® Irene1
, Datum:
17.09.2021 20:53
Twee jaar genoten van Nederland, dit jaar vanwege een jonge pup aan boord. Nederland heeft veel moois, maar toch mis ik een bepaald vakantiegevoel wel. Zo dichtbij kregen we toch veel aanloop van familie en kennissen: "we komen een dagje langs". Dit jaar flink afgehouden. Helaas veel regen gehad dit jaar.
Volgend jaar graag weer naar het buitenland, maar dan graag zonder corona-app en toestanden. Dat zal zeker mee gaan spelen in ons besluit. Liefst naar Italië en dan over Frankrijk terug. We gaan het zien. Lekker de hele winter mijmeren en voorpret hebben.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
17.09.2021 20:57
@Carolien: Ha, de Lochemse berg! Daar zijn mijn zusje en haar vriendinnen met een vossenjacht van school ooit eens totaal verdwaald. Dat kan dus ook gewoon in Nederland:-) Maar doe mij toch de Mont Ventoux maar.
, Datum:
17.09.2021 21:08
Of de Vercors Peter etc. etc.! Ik ben zo gelukkig dat ik vlakbij de Lochemse Berg woon maar de zomervakantie is voor mij ook altijd weer La Douce France!
Geplaatst door: ® Truus
, Datum:
27.09.2021 09:56
Kath een camping in Kroatië voor jou gezin denk ik aan Zaton Holiday resort.grote camping met zwembaden hoe die zijn weet ik niet wij hadden aan de zee genoeg.zandstrand niet zoals in NL. Disco. In de zee een groot opblaasbaar iets waar vanaf gesprongen, gegleden werd enz . Heel veel jeugd. Omgeving genoeg te doen.aanrijden Nürnberg, Passau en Grass in Oostenrijk dus niet via München.
Geplaatst door: Wima
, Datum:
27.09.2021 10:15
Ook wij hebben gekeken naar Kroatië, maar zien daar vooral enorm grote campings. Niet ons ding....
Toch maar weer naar Frankrijk volgend jaar. Met of zonder app, maakt ons niks uit. Als dat dan nog nodig is, zijn we er vast al wel aan gewend.
Nu al zin in!!
Geplaatst door: Kath
, Datum:
29.09.2021 15:59
dat lijkt me wel een mooie camping. Ben je er zelf al geweest? Tips?
je mag me altijd een mailtje sturen hoor.
Geplaatst door: ® Truus
, Datum:
30.09.2021 11:30
Hoi kath wij zijn eind augustus nog geweest en een paar jaar terug ook. Wij zijn nu nog op vakantie op de terug reis. Als we weer thuis zijn wil ik wel even met je mailen. Groetjes
Geplaatst door: Toon
, Datum:
04.10.2021 19:54
En als je dan het programma "chansons!" van Matthijs van Nieuwkerk en Rob Kemps in Parijs gezien hebt, met de muziek van Édith Piaf, Jacques Brel, Charles Aznavour etc., dan wil je toch gewoon weer naar Frankrijk?
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
05.10.2021 10:36
Die muziek is ook prima te luisteren op weg naar Kroatië ;-)
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
05.10.2021 21:14
@Toon, hierdoor wel weer Parijs weer naar boven gezet op het lijstje. Blijft een hele leuke en interessante stad.
Geplaatst door: Anne C
, Datum:
20.10.2021 20:37
Veel aan toe te voegen aan de starter van dit onderwerp heb ik niet, het plaatje klopt. Na veel praten en verlangen zijn we de maand september door Kroatië getrokken met caravan, tot in Dubrovnik. Een prachtige reis met mooie natuurparken en prachtige baaitjes en helder blauw water.
Boodschappen, drankjes en restaurant bezoek zijn iets goedkoper dan in Frankrijk. Waren heel verwonderd over de toestand van de campings, prachtig aangelegd en vooral netheid in de toiletblokken en omgeving. Heel vriendelijk personeel en behulpzaam.
We maakten gebruik van de ASCI kaart, voorjaar en najaar krijg je korting op sommige campings. De laatste week van onze reis verbleven we op het eiland Krk, camping Jezevac holiday resort. Een aanrader, doch vooraf reserveren is aangeraden, hadden dit niet gedaan en waren verrast dat er op sommige campings geen plaats was.
Door de vele foto’s kunnen we nu nog nagenieten van deze mooie reis, Wij gaan terug....
Geplaatst door: ® RonnyS
, Datum:
12.11.2021 13:20
Bedankt Anne, deze camping houden we zeker achter de hand.
We hopen in Juni 2022 naar het eiland Krk te reizen.
Hopelijk bevalt het ons even goed als in Istrië ;-)