Camping jeugd (15-19 jr) om samen op te trekken, glijbanen, voetbal, regio nnb (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
17.08.2021 18:44
Geplaatst door: Holly18
, Datum:
17.08.2021 20:45
Wij zijn op dit moment op camping Le Brasilia in Canet en Roussillon. Mooie camping direct aan het strand met een zwembadcomplex. Onze zoon van 18 vermaakt zich prima met Nederlandse leeftijdgenoten. Er is een uitgebreid animatieprogramma met iedere avond een show of optreden. Er zijn hier zowel een voetbalveld als een voetbalkooi. Chalet Le Sud komt prijstechnisch in de buurt van het opgegeven budget. En de omgeving biedt ook meer dan genoeg mogelijkheden.
Geplaatst door: Casilima
, Datum:
17.08.2021 22:15
Wij hebben 3 werken op les rivages gestaan in Millau. Mooi zwembad, voetbalkooi, volleybalveld, mooie rivier en jongelui. Het blijft altijd afwachten wie wanneer komt. De eerste 2 weken een grote groep 17-21 jaar, laatste week waren de meeste weg en was de groep gemiddeld wat jonger.
Geplaatst door: Isabel H.
, Datum:
18.08.2021 09:28
Dat is ook zeker waar. De hoeveelheid jeugd kan zeker verschillen per periode. En de jeugd die er is moet je dan ook maar net een klik mee hebben en je liggen.
Wij zitten helaas vast aan de bouwvakvakantie, dat maakt het in die zin extra lastig want dat is gewoon een stúk duurder en dus nog lastiger om enigszins binnen budget cq betaalbaar te blijven. Ik zie gewoon verschillen van (bij 2 wk) meer dan € 500,- en soms wel richting de 1.000,= als je vroeg is juist later in de schoolvakantie kunt gaan. Echt niet grappig meer. Ik vervloek manlief zijn werk weleens daarom hoor.
Le Brasilia is inderdaad heel mooi, ik hou van zulke luxe campings, maar de genoemde accomodatie komt nu al boven de 2.600,= uit en dan zijn de prijzen nog niet aangepast. Via de reisaanbieders is deze camping nog veel duurder. Gaat dus nog niet op het lijstje, of er moeten leuke kortingen voorbij komen…
Les Rivages is dus goed bevallen Casilima. Maar in de avonden is er niets te doen, als ik de website zo bekijk, heb jij dat ook zo ervaren?
Hoewel dit een forum voor Franse campings is, staan we ook open voor campings in Italië. Dus tips in die richting zijn ook welkom.
Geplaatst door: Kath
, Datum:
18.08.2021 10:23
Wij zijn naar Les Sablons geweest via Roan, was leuke vakantie, en enige camping waar de kinderen (pubers) nog eens naartoe willen....
Dit jaar stond Le Chapelle in Argeles op het programma, maar geannuleerd....twijfel om dit opnieuw te boeken
Hoop vooral in 2022 een normale zomer te hebben.
Ik vind het niet eenvoudig om met pubers dé geschikte camping te vinden
, Datum:
18.08.2021 11:58
La Chapelle ziet er ook heel mooi uit! Phoe, wel een eind rijden voor ons, dik 1300 km. Neem em wel mee op mijn lijstje. Ga es zoeken qua betaalbaarheid.
Geplaatst door: ® Ineke
, Datum:
18.08.2021 23:57
, Datum:
19.08.2021 19:03
La Plaine Tonique had ik ook al eens bekeken, maar geen voetbalveld wordt wel als een gemis ervaren dus dat is wel jammer.
Ik zit eens wat camping-organisaties te bekijken voor een prijsindicatie van verschillende campings, al is nog niet alles bekend uiteraard.
Ik vind echter bij dergelijke aanbieders de camping L’Arche in de Anduze nergens terug.
Iemand een idee of deze camping alleen rechtstreeks te boeken is dan? (Dat is dan dus vrij beperkt).
Zelfde voor camping Les Rivages Millau, ook alleen via eigen site, Yellow dus?
Geplaatst door: Marike
, Datum:
19.08.2021 21:55
Toch denk ik dat Le Ranc Davaine en La Plage Fleurie aanraders zijn!
Misschien Aluna Vacances in Ruoms of Rives d’Arc in Vallon pont d’Arc ook wat?
In de cote d’Azur (heel mooi daar!) ook nog hele mooie campings, maar wellicht iets te prijzig. Daarnaast komen er op deze campings genoeg Nederlanders, maar ook andere nationaliteiten.
- camping Lei suves in Roquebrune sur Argens
- Camping Domaine de la Bergerie in Roquebrune sur Argens
- Camping La Baume/ La Palmaraie in Fréjus
- Camping Esterel caravaning in st Raphael
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
19.08.2021 22:44
@Isabel H
Je kunt bij Camping de L'Arche in Anduze rechtstreeks bij de camping boeken. Zij maken geen gebruik van touroperators of franchising organisaties waar zij alleen maar kosten aan kwijt zijn en zij hebben deze organisaties niet nodig, omdat zij in het hoogseizoen echt wel vol zitten. De camping is echt niet goedkoop in het hoogseizoen, maar de camping heeft wel veel te bieden in de vorm van een prachtige rivier waar je goed kunt zwemmen en van de rotsen kunt springen. Daarnaast is er een leuk zwembad voor de jongeren, veel speeltoestellen, springkussen, trampolines, een Multi-sportterrein, een voetbalveld, een beach-volleybalveld, overdekte tafeltennis, sauna, Hamam, squashbaan, snack, restaurant, pooltafel, animatie voor jonge kinderen en sportwedstrijden verzorgd door de Lenny Club.
Camping-frankrijk.nlCamping de L'Arche in AnduzeAlles wat u wilt weten over deze camping in Gard
, Datum:
21.08.2021 15:46
Dankjewel Johan. Dan weet ik dat ik voor L’Arche alleen op hun eigen website moet kijken voor prijzen cq reserveringen.
De campings Aluna Vacances, Domaine de la Bergerie, La Baume/ La Palmaraie en Camping Esterel Caravaning zijn zeker mooi!
Ik zou heel graag nog eens naar de Cote d’Azur willen. Dat is meer dan 20 jaar geleden voor ons dus zeker een wens om daar weer eens naar toe te gaan. Maar een leuke camping lijkt zowat onbetaalbaar geworden, die regio. Dat begint zowat pas bij 3.000,= of nog meer!
Zijn er bepaalde reisorganisaties die betaalbaar zijn qua huuraccomodaties? Die net wat goedkoper zijn bijv..? Of door via een buitenlandse website te boeken oid?
En is jullie ervaring dat rechtstreeks boeken via de camping voordeliger is of juist via een organisatie?
, Datum:
21.08.2021 16:06
Heb die campings nog niet allemaal qua prijs nagelopen hoor, kom er nu even niet aan toe,dus misschien zitten er wel tussen die wel rond de 2500,= uitkomen, maar de eerste hits op Roan/Allcamps waren aan de hoge kant, dus ik Google nog maar weer verder.
, Datum:
21.08.2021 21:25
, Datum:
21.08.2021 21:52
Of Capfun.
Homair kan je al boeken
Geplaatst door: Kaatjuh
, Datum:
22.08.2021 01:05
Ik kreeg als tip voor volgend jaar camping aloha. Moet geweldig leuk zijn met mooie zwembaden en aan zee. Heb het nog niet bekeken, vond het wel erg ver weg.
Wij zijn naar chateauneuf de galaure geweest, die voldoet ook wel op veel gebieden aan je wensen, en er wordt iedere avond gevoetbald. Ze organiseren daar ook echt aparte activiteiten voor tieners.
Alleen was deze camping niet best in het nieuws, grote problemen met dubbele boekingen en zodoende vele mensen die zijn afgebeld. Je zou denken dat ze er van geleerd hebben...
, Datum:
22.08.2021 11:18
Homeair is inderdaad een optie, dank. Niet alle campings zijn daar te boeken, maar ik houd deze zeker even open.
Ik kan pas verder als we de verplichte vakantieperiode van manlief weten. Zo onhandig en enorm irritant altijd. Zijn baas maakt er geen haast mee ‘want we hebben toch net vakantie gehad ?!, komt wel’. Dat hoe langer dit duurt, des te meer populaire campings al vol zijn, boeit hem niet (logisch, hij heeft een eigen vakantiehuisje in het buitenland).
Camping Aloha is ook een mooie, dank voor je tip, maar een snelle blik in dit forum geeft aan dat deze meer geschikt is voor kinderen tot ca. 12 jaar. En ik lees op de website niets over avondshows oid. Dan gaat mijn voorkeur eerder uit naar Domaine de la Yole in diezelfde regio.
, Datum:
02.09.2021 12:48
Weet iemand of het interessant is te boeken bij de “Black Friday-acties” ?
Hebben de bekende reisaanbieders die tzt?
Of zijn die kortingsacties er dan nauwelijks of bv alleen geldig voor laagseizoen?
Geplaatst door: Mar3tent
, Datum:
02.09.2021 16:18
Nog nooit black friday aanbiedingen gezien voor campings. Zeker niet voor populaire campings, die komen vol en hoeven geen aanbiedingen te doen. Alleen vroegboekkorting wellicht.
Is een huurtent ook zo duur?
Tijd voor eigen kampeermiddel anders 😉.
Roan heeft mooie mobilhomes maar ook erg duur. Misschien dat t bij vacansoleil of eurocampings de oudere/kleinere mobilhomes goedkoper kan? Boeken via het buitenland heeft zin in voor bv de meivakantie omdat die elders anders valt. Voor hartje zomer heeft dat niet veel zin.
Verder helaas geen tips deze moeder vermijdt de campings met glijbaancomplex in de zomer en kiest voor natuurwater… dit jaar hebben ze nog geen teen in t zwembad gestoken alleen in het meer gezwommen/gespeeld. T glijbanen gemis “afgekocht” met dag waterpark??. Wanneer je in avontuurlijke omgeving zit waar je bv ook keer camyoning/raften/ klimmen ofzo kan doen is toch ook leuk? (Mits iedereen dat fysiek kan natuurlijk)
Aan t meer waar we nu waren was de jeugd vooral aan het surfen of suppen.
Vrienden waren dit jaar op camping Napoleon in zuid Frankrijk (Vias Plage? Ieder geval
Camping waar Roan staat) De17 jarige ging vooral op stap naar bar/pub met hele club. En lag daar overdag van bij te komen . Maar of ze daar bij jullie van houden??
Millau is wel leuke omgeving (camping le rivage )
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
02.09.2021 21:06
, Datum:
03.09.2021 13:06
Dankje voor de tip Tineke. Volgens mij een hele mooie camping, ook populair voor de meivakantie dacht ik. Wel eentje in het dure segment.
Jammer dat er weinig aanbiedingen zijn. Heb je ook gelijk in hoor, dat populaire campings toch wel vol komen. Vroegboekkorting is een optie, als je op tijd weet wanneer je vakantie hebt.
Eigen kampeermiddel hebben we gehad hoor, maar te weinig gebruikt en dus verkocht, en met een caravan wilden wij ook niet zover rijden (of naar buitenland).
Dus we gaan huren. En dan wil ik geen ingerichte tent, want dan moet ik nog naar die wc hokken en daar douchen terwijl ik juist blij ben dat ik daar vanaf ben 😆