Camping jeugd (15-19 jr) om samen op te trekken, glijbanen, voetbal, regio nnb (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Isabel H.
, Datum:
16.08.2021 22:38
Hallo allemaal, ik roep jullie hulp in, na al wat rond gespit te hebben op dit forum.
Ik zoek een (middelgrote tot grotere) camping in Frankrijk die geschikt is voor pubers van 15 en 18 jaar.
De oudste wil nog wel mee, misschien is het de laatste keer? Het is dus fijn als het een geslaagde vakantie wordt.
De oudste geeft aan dat het voor hem belangrijk is dat er leeftijdsgenoten zijn die zin hebben om samen op te trekken, ook overdag en niet alleen ‘s avonds. En die willen chillen, samen zwemmen, voetballen, activiteit doen etc. Een mooi zwembad met glijbanen is ook gewenst.
De jongste vond het ook lastig dit jaar op de Nederlandse camping, en vindt meestal aansluiting bij het voetballen. Maar er was alleen op deze NL camping een voetbalveld op gewoon gras. Met het slechte weer dit jaar was het dus modder met als gevolg dagenlang geen jeugd daar. Of het veldje werd gebruikt door het animatieteam.
En wij zelf vinden het vooral fijn als de kinderen het naar hun zin hebben, zo werkt dat nu eenmaal hè! En als ze een gezellig groepje hebben om mee op te trekken ipv maar uit verveling grotendeels vd dag met de telefoon bij papa en mama hangen. Oja, als er ‘s avonds een show is om te kijken vinden wij dat ook wel gezellig om te kijken.
Regio nog geen voorkeur. Dat hangt van het lijstje opties af waaruit we een keuze gaan maken.
Op dit forum worden regelmatig o.a. de campings Les Cascades, La Sousta, La Pinède in Die, les Prades in le Rozier genoemd, maar die campings lijken ons niet zo aan te spreken.
De wensen even op een rij:
- Jeugd tussen de 15-19 jaar die samen willen optrekken
- Zwembad met enkele glijbanen
- Voetbalkooi
- Avond entertainment (shows, cabaret, circus, musical oid)
- Huuraccomodaties (indien mogelijk max € 2.500,= voor 2 wk, als dat lukt…)
- Tafeltennis doet het ook altijd goed
Ik ben benieuwd naar jullie suggesties!
Geplaatst door: Kimgeilings
, Datum:
16.08.2021 23:32
La Vallee Verte! Voldoet aan al je eisen (wij zijn er nu dus review volgt later) ik denk alleen qua budget niet… :-(
Geplaatst door: ina2
, Datum:
16.08.2021 23:35
Is deze vraag voor 2022???? Lees dan vanaf nu alle meningen.......Kom je heel ver mee.....
, Datum:
17.08.2021 10:39
Dankjewel Kim voor je tip. Deze camping La Vallée Verte is niet helemaal wat we zoeken. Het zwembad spreekt ons niet zo aan. Is vergelijkbaar met les Prades, ook eenzelfde eenvoudiger zwembad.
Dus suggesties nog heel welkom!
Geplaatst door: Diana
, Datum:
17.08.2021 10:47
www.camping-canigou.com
Deze camping is juist erg gericht op tieners. Echt heel leuk. Nederlandse leiding.
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
17.08.2021 11:02
Geplaatst door: ® Gerd@
, Datum:
17.08.2021 11:33
Geplaatst door: kath
, Datum:
17.08.2021 12:08
ik volg, zit namelijk in dezelfde situatie.
17 jarige (volgend jaar 18) die dan voor de laatste keer meegaat, en een 13 jarige (dan 14 jarige).
Twee jaar geleden naar Les Sablons geweest en zoek iets soortgelijk, maar met meer NL-taligen.
Had zelf al gedacht aan Le Pommier, maar schrikt me een beetje af, maar denk dat de kinderen dit wel fijn vinden.
, Datum:
17.08.2021 12:48
Geplaatst door: Marike
, Datum:
17.08.2021 13:13
Le pommier kan mij zeker voorstellen dat dit een leuke camping is voor zowel jonge als oudere kinderen. Het is een grote camping met veel Nederlanders, maar ook Belgen, Duitsers en Fransen. Rond het zwembad is het druk en iets verder van het zwembad is het heerlijk rustig. Sommige plekken hebben ook geweldig uitzicht op het mooie Franse landschap.
Daarnaast misschien opties:
La Plage Fleurie in Vallon pont d’Arc
Le Ranc Davaine in Ruoms/ st. Alban Auriolles.
La Grand Terre in Ruoms. Hier zijn wij vorige zomer geweest. Camping bestaat uit zowel Nederlanders als Fransen en is heel mooi gelegen aan de rivier. Ook hier kwamen genoeg pubers, alleen is het denk ik wat meer vergelijkbaar met bijv Les Cascades, La Vallee Verte. Dus net iets kleinschaliger.
Populaire camping aan zee met Nederlanders is o.a:
Le Serignan Plage in Serignan Plage
Les Sablons in Portiragnes Plage
Ik durf niet te zeggen of er goede voetbalvelden zijn.
, Datum:
17.08.2021 14:24
, Datum:
17.08.2021 14:37
Isabel,
op welke campings hebben jullie eerder gekampeerd?
Geplaatst door: ® Ineke
, Datum:
17.08.2021 15:26
, Datum:
17.08.2021 15:41
, Datum:
17.08.2021 16:01
Kijk voor prijzen eens bij vroegboeken bij de touroperator zoals Allcamps of Roan. Je kan je camping wensen daar ook aangeven.
Geplaatst door: Kath
, Datum:
17.08.2021 16:20
is er al iemand met Roan naar Le Pommier geweest? Waar liggen de accomodaties (hoog, laag) ivm hoogteverschillen en drukte op de camping
, Datum:
17.08.2021 16:26
De laatste twee jaar zijn wij niet weggeweest. Andere jaren of in Nederland geweest, of een vliegreis gemaakt. Enkele jaren geleden nog wel op Domaine des Ormes geweest (was top, maar veel geluk met het weer gehad toen) en nog veel langer geleden op o.a. Les Alicourts en Domaine de Chalain zo uit mijn hoofd. In de meivakantie ooit naar Le Pommier geweest. Slecht weer gehad dus welgeteld 1 dagje met een waterig zonnetje kunnen zwemmen. Leuke camping, wel veel klimmen, maar zou er in de zomer niet willen zitten.
Bij de andere genoemde campings waren de kinderen echt jonger en dan beleef je een camping toch anders. En nu zijn het lekkere pubers waardoor leeftijdsgenoten vooral ook belangrijk zijn. En wij het ook leuk vinden om ‘s avonds naar een show te kunnen kijken met een drankje op het terras, als de jeugd toch de hort op is. Vroeger bleef je bij de caravan natuurlijk als ze op bed lagen.
l’Arche is ook een veelgenoemde pubercamping dacht ik. Gaat op het lijstje, wel jammer dat er in de avonden niets is.
La Plage Fleuris gaat ook op het lijstje.
Welke van deze twee is het best toegankelijk tot de rivier voor rotsen springen enzo? Dat is ook populair onder de jeugd, lees ik. Kun je hier vanaf beide campings makkelijk zo naar toe lopen of moet je even de auto pakken?
Is Le Ranc Davaine wel iets voor deze leeftijd, ik dacht meer een iets jonger publiek?
Les Rivages noteer ik ook.
Ik heb ergens bij de activiteiten gezien dat je met meerdere op een bijzondere fiets kon gaan, maar nu weet ik even niet meer bij welke camping ik dat gezien had? Leek me ook leuk om een keer te doen (als ze mee willen hahaha).
Le Serignan Plages en Les Sablons lijken me super, maar volgens mij kom je daar op huurprijzen van ruim 3.000,= of veel meer. Wat ik zo op hun websites zag. Dat wordt me echt te duur.
Domaine de la Yole lijkt me ook heel leuk! Ik zie alleen geen prijzen op hun website.
Zal ook andere aanbieders raadplegen maar er zijn er nog maar weinig die de prijzen voor volgende jaar al erop hebben staan. Tis ook nog wel erg vroeg hè.
, Datum:
17.08.2021 16:41
Daarom verwees ik naar de vroegboek pagina’s van de reisorganisaties, daar staan wel prijzen..
, Datum:
17.08.2021 18:02
Isabel,
bij La Plage Fleurie kan er niet van rotsen gesprongen worden.
, Datum:
17.08.2021 18:24
Dankjewel Tineke, dat is jammer. Bij l’Arche kan het wel als ik het goed begrepen heb.
Die aparte fietsen heb ik trouwens weer gevonden, dat was vlakbij Les Rivages in Millau en heette vélorail du Larzac.
Ik vond zelf nog Le Fayolan (Jura, dus minder zonzeker) en Sunelia l’Hippocampe Volonne. Ook beiden écht geschikt voor pubers?
Nog meer suggesties?