Terug naar huis negatieve test nodig (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Enidan
, Datum:
10.08.2021 14:38
Komend weekend reizen we terug naar huis. Hoewel ik eerst niet wilde testen ga ik het toch maar doen. Ook omdat ik niet weet waar we zullen overnachten.
Afspraak bij de apotheek is gemaakt kosten €25,01 voor antigeen test. Deze apotheek hanteert dat je een afspraak moet maken. Dat is misschien handig om te weten vandaar dat ik dit bericht plaats.
Geplaatst door: ® Daan
, Datum:
10.08.2021 16:41
Bedankt voor je info!
Kan ik het advies om 24u voor vertrek een antigeen test overigens letterlijk nemen? Wij vertrekken vrijdag naar NL, donderdagavond testen we dan de kids. Kunnen we dan nog een overnachting doen (in een keer lukt mss niet door files) of moeten we 24u na de test in NL zijn?
Geplaatst door: Manus
, Datum:
10.08.2021 16:45
Binnen 24 uur in Nederland zijn. Overnachten lukt dus niet.
, Datum:
10.08.2021 17:17
Bedankt voor je info!
Kan ik het advies om 24u voor vertrek een antigeen test overigens letterlijk nemen? Wij vertrekken vrijdag naar NL, donderdagavond testen we dan de kids. Kunnen we dan nog een overnachting doen (in een keer lukt mss niet door files) of moeten we 24u na de test in NL zijn?
Geplaatst door: MAB
, Datum:
10.08.2021 21:10
En daar ook m hebben wij dus geen test gedaan. Als je positief bent moet je op je vakantieadres blijven. Dus je moet de uitslag afwachten. Bij een antigeen heb je die snel maar ook m dan binnen 24u terug te zijn vanaf omgeving Nice is eigenlijk niet mogelijk (overnachting nodig met caravan)
Bij een PCR duurt de uitslag veel langer maar daarna is het ook maar de vraag of je vrienden tijd hebt voor een terugreis.
We waren wel voorbereid en hadden de nodige zelftests bij ons. Ook al was bij ons vertrek nog niets bekend van deze maatregel. Dus zelf tests gedaan, ook bij de kinderen (12-10-8).
Overigens rijden wij altijd via Duitsland en 'dus' ook geen controle gehad.
Geplaatst door: ® Anita
, Datum:
10.08.2021 21:47
Ik weet niet of dat kan ,maar mischien een test laten doen bij de apotheek waar je gaat overnachten ?
Geplaatst door: Ilja
, Datum:
11.08.2021 08:42
Ik heb hier ergens een link voorbij zien komen met apotheken waar je een afspraak kunt maken, maar ik kan deze niet terugvinden. Weet iemand deze?
Wij overnachten bij schoonouders in de Correze maar gezien het stuk dat we nog moeten rijden zouden we graag ergens onderweg testen.
Geplaatst door: Lia
, Datum:
11.08.2021 08:52
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
11.08.2021 10:32
, Datum:
11.08.2021 11:09
Ja, dat is precies de tekst waarop ik doel. Vind het onduidelijk.
Geplaatst door: Mar
, Datum:
12.08.2021 07:55
Ik heb op de site van Rijksoverheid gelezen dat het 48 uur is als je met de auto reist. Heb screenshot gemaakt maar die kan ik hier niet delen?
, Datum:
12.08.2021 08:51
Bij de rijksoverheid staat 24 uur voor vertrek. Ik ga mij overigens niet haasten en overnacht dus wel ergens. Ik denk dat het belangrijker is om veilig te rijden en uitgerust te rijden dan een strakke 24 uur bij aankomst. Naar Noord Nederland met caravan is dat al niet te doen en wil ik ook niet. Voor Duitsland moeten de kinderen ook een negatieve test laten zien.
Bij een positieve test vertrekken we ook naar huis hoor maar kunnen we er rekening mee houden.
De andere Nederlanders hier laten de kinderen niet testen bij naar huis gaan.
Geplaatst door: ® Roald
, Datum:
12.08.2021 09:25
Ik ga die kids ook niet laten testen, onzin allemaal ik als gevaccineerde kan ook besmet zijn.
En die controles geloof ik wel.
Geplaatst door: ® Yfka
, Datum:
12.08.2021 10:23
, Datum:
12.08.2021 11:34
@Lia, top dank je wel.
Ik lees nu 24 uur voor vertrek dus wij kunnen gewoon maandagmiddag zo laat mogelijk testen en dinsdagochtend vroeg naar huis rijden. Dat is mooi!
Geplaatst door: Monique9
, Datum:
13.08.2021 15:16
Wij zijn gister naar huis gereden vanuit zuid Frankrijk nergens controle!
Geplaatst door: Kitty
, Datum:
14.08.2021 18:26
Vandaag rond 16:00 grens over gegaan bij Breda en geen controle gehad.
, Datum:
16.08.2021 12:03
Ben al de hele ochtend bezig met het regelen van testen, maar ik krijg het niet voor elkaar. Dacht dat een afspraak makkelijk wat makkelijker zou zijn. Denk dat ik de kinderen maar zelf testen laat doen. Niet echt prettig gevoel zo
Geplaatst door: Josee R.
, Datum:
16.08.2021 12:29
Gisterenavond thuis gekomen. Nergens controle gehad. Wel veel gendarmerie op de weg,
, Datum:
16.08.2021 21:51
Gisteren thuisgekomen. Ik heb de kinderen om meerdere redenen laten testen. Wisselen van ouder vandaag, verkoudheidsklachten bij één van de kinderen, voor overnachten in Duitsland heb je voor de kinderen een negatieve test nodig en ze wilden beide vandaag weer aan het werk.
Niemand van ons gezelschap ( verschillende gezinnen) heeft controle gehad bij de verschillende grensovergangen. Uiteindelijk hebben wij in België overnacht en dus niks hoeven laten zien.