Mening plaatsen (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Ivo
, Datum:
09.08.2021 15:12
Ik plaats oa om de volgende reden nooit een mening: stel ik geef een lage beoordeling en de camping doet er moeilijk over wwat heeft dat voor consequenties?
Geplaatst door: Manus
, Datum:
09.08.2021 15:17
Niets. Een mening is een mening, en een camping zou een weerwoord kunnen geven als zij dat willen. Of bij een negatieve beoordeling iets aan om het te verbeteren.
Geplaatst door: Willem
, Datum:
09.08.2021 16:47
Klachten over een camping maak ik sowieso altijd kenbaar bij de camping zelf. Afhankelijk van hoe de camping ermee dealt neem ik het op in de review of niet. Ik vind dat een review objectief moet zijn en geen online laster moet zijn. Los daarvan dient duidelijk te zijn voor de lezer waarom die review neatief is. Met een negatieve review wil ik vooral andere klanten waarschuwen . En of die negatieve - maar objectieve - review een gevolg heeft? Voor mij persoonlijk niet: een camping die ik zelf slecht beoordeel zal ik niet opnieuw bezoeken. In het algemeen heeft het misschien wel gevolgen voor de camping als potentiële gasten mijn review ter harte nemen.
Schrijf ik een negatieve review dan is mijn doel andere kampeerders te helpen en hoop ik dat de betreffende camping er iets mee doet (als dat kan).
Geplaatst door: ® S@ndra
, Datum:
09.08.2021 16:56
Eens met Willem.
Verder lees ik graag een kritische noot tussen alle lovende kritieken, dat maakt dat ik een weloverwogen keus kan maken.
Kritische mening is iets anders dan de camping afkeuren en afbranden.
De camping die op de site geen afmeting van het zwembad vermeld en heel voordelige foto's plaatst, daar vermeld ik graag de afmetingen zodat mensen zich niet verheugen op iets dat er niet is.
De camping waar ik alleen maar koud kon douchen na lange wachttijden beschrijf ik netjes wat er gebeurde.
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
09.08.2021 17:44
Eens met @Willem. Klachten altijd eerst ter plaatse aankaarten maar op een reviewsite hoort je je mening te kunnen geven ook al is hij negatief. Je leest wel soms meningen op b.v. Tripadvisor waarvan je denkt dat is zeuren om het zeuren of zaken waar een gelegenheid niets aan kan doen (b.v. zwembad gesloten door Corona). Maar andere keren zijn het wel zaken waar een gelegenheid iets aan kan doen b.v. slecht onderhoud of schoonmaak. Ik lees zelf altijd zoveel mogelijk alle recente meningen zodat je een beeld krijgt. Soms is een negatieve mening maar in zijn eentje en is het overall wel goed en soms zijn de meningen talrijk negatief. Dan weet je wel hoe een gelegenheid is. En dan nog kan je eigen ervaring ter plaatse nog anders zijn. 1x op een camping meegemaakt. Veel goede ervaringen hier maar eigen beleving was negatief. De klik was er niet.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
09.08.2021 18:08
In dat laatste geval schrijf ik gewoon dat het best een goede camping is, of kan zijn, voor andere mensen.
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
09.08.2021 19:11
Veel campings die we bezocht hebben waren naar wens. We gaan veel op stap en geen jonge kinderen meer mee. Dat scheelt. Wanneer iemand teleurgesteld is dat de omgeving niet naar wens is... dan kun je de campingeigenaar daar toch niet op afrekenen. Dat had je vooraf in Nederland even moeten nagaan. Normaal is dat tussen 12.00 en14.00 uur de winkels en/of campings gesloten zijn. Niet schelden en zeuren... dat is normaal en lang toeteren voor de poort maakt geen vrienden. De mensen maken dikwijls lange werkdagen en hebben dan even de mogelijkheid om warm te eten of even de benen te strekken. Vuile toiletten? Je denkt toch niet dat de campingeigenaar daarop gaat zitten. Ze hebben hun eigen huis en dus ook hun eigen sanitair. Ze maken echt de toiletten in de vroege ochtend goed schoon en wat de gasten daarna doen... droevig en onbeschoft; net zoals de pan met resten eten leeggooien in de afwas- bak omdat je de volgende ochtend toch weer verder reist. Er zijn nog veel meer voorbeelden... maar soms ligt de oorzaak van je teleurstelling dichterbij dan je denkt. Fijne vakantie met een beetje begrip voor de Franse campingeigenaren...en behouden weer terug.
, Datum:
09.08.2021 19:29
Oké, ik ben altijd bang om er gezeur mee te krijgen. Ga eens een review er op zetten.
Geplaatst door: PetraHM
, Datum:
09.08.2021 19:31
Vaak zie je met slecht weer ook slechtere recensies. In juni meegemaakt in Zuid-Limburg. Op de bonnefooi aangekomen opeen camping, nadat de reservering bij een andere mis was gegaan. Op Zoover bleek een aantal zeer negatieve recensies te staan. Toen ik dit met de eigenares besprak (onze ervaring was juist positief), vertelde ze dat dit mensen waren die hadden gereserveerd voor een bepaalde periode. Toen bleek dat het weer tegenviel, waren ze ontevreden over het feit dat ze niet zonder meer hun geld terug kregen toen ze eerder wilden vertrekken
Geplaatst door: ® Johan (webmaster)
, Datum:
09.08.2021 19:48
@Ivo,
Als de mening volgens de spelregels is geplaatst ( https://www.camping-frankrijk.nl/spelregels.aspx ) dan blijft de mening gewoon online. Als de campingeigenaar van mening is dat de mening niet conform de spelregels is geplaatst, bij voorbeeld omdat de betreffende persoon er niet gekampeerd heeft, dan vraag ik aan de betrokkene of deze kan aantonen middels factuur of e-mail correspondentie dat er echt op de camping is overnacht. Meningen die conform de spelregels zijn geplaatst blijven online, ook al maakt de campingeigenaar bezwaar.
, Datum:
09.08.2021 20:13
Dank voor je antwoord Johan. Dit wilde ik weten.
Geplaatst door: Rob
, Datum:
10.08.2021 00:40
Dan zet je je mening toch gewoon onder een andere naam op dit forum.
Ik ga er van uit dat je mening oprecht is en dan maakt je naam toch niets uit.
Ik gebruik bijvoorbeeld alleen mijn voornaam op dit forum. Als jij huiverig bent voor de reactie van de camping, en daarom niet vrij je mening durft te geven, dan heeft ook niemand daar iets aan.
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
10.08.2021 07:38
@Peter, dat is inderdaad mogelijk. Ik heb inzake die betreffende camping ook geen review hier geplaatst. Kort erna wel over gedacht maar na verloop van tijd beslist het niet te doen. De camping was nu eenmaal zo en als je geen klik hebt, heeft een ander niets aan. Een mening moet gewoon o.b.v. feiten zijn (b.v. slecht schoonmaken etc) en niet dat je zelf geen goed gevoel hebt. Het was toen ook een lastminute-reservering (gewone camping was vol) en we zijn toen na een week vertrokken. Via Booking kwamen we toen uit bij een vakantiepark waar we nu nog steeds komen (gaan we binnenkort weer heen). Letterlijk van hel in hemel toen.
@PetraHM, dat soort meningen zie je inderdaad wel eens. Dat noem ik dan de zeurmeningen en die ik negeer ik. Heeft dan 0,0 te maken met hoe een verblijf is. En soms zie je ook meningen over zaken die ze via google of google maps konden weten.
Geplaatst door: roelm
, Datum:
10.08.2021 09:05
@Johan
Als ik naar de camping kijk waar wij naar toe gaan:
Camping-frankrijk.nlCamping Camp Redon in Cordes sur CielAlles wat u wilt weten over deze camping in Tarn
dan zie ik daar best veel beoordelingen, maar de meeste zijn al jaren oud.
Deze camping heeft sinds 2 of 3 jaar een nieuwe eigenaar die het (volgens beoordelingen op andere sites) beter doet dan voorgaande eigenaars.
Meningen van 3 jaar of ouders zijn dus al flink achterhaald hier.
Wat zou een optie zijn om daar iets mee te doen ?
Ik ga na onze vakantie in ieder geval een recente mening er op zetten.
Geplaatst door: Neel14
, Datum:
10.08.2021 20:54
Een mening is natuurlijk altijd heel persoonlijk; wat de één goed vindt, vindt een ander misschien wel helemaal niets. Het is maar net wat je zoekt, waar je van houdt. En iedereen heeft andere maatstaven. Ik probeer bij een mening altijd aan te geven wat ik zelf graag wil weten. Over de camping: is het een rustige camping, hoe is de ligging, het sanitair, hoe zijn de plekken. Maar ook hoe ver de dichtstbijzijnde supermarkt is, broodservice, iets over de omgeving.
Ik lees graag meningen van anderen, dan kan ik me een beetje een beeld vormen van een camping. Dan nog kan het mee- of tegenvallen, maar als ik lees dat er zo’n gezellig barretje is of dat de muziekavondjes zo leuk zijn, weet ik dat het niet is wat wij zoeken. En zo hoop ik dat anderen ook iets aan mijn mening hebben. En soms ben ik kritisch, maar nooit om een camping ‘aan te vallen’. Dat is dan hoe wij die desbetreffende camping hebben ervaren.
Ik hoop dat weer veel mensen een mening gaan plaatsen, het is tenslotte een kleine moeite.
Geplaatst door: Jan52
, Datum:
11.08.2021 09:00
Geplaatst door: Mamamia
, Datum:
11.08.2021 10:46
Ik lees ook graag meningen van anderen. Zowel positief als negatief. Als bijvoorbeeld veel mensen aangeven dat het sanitair gedateerd maar wel schoon is dan weet ik dat ik een gedateerd sanitair gebouw zal aantreffen. Maar of het schoon is dat kan ik pas beoordelen als ik er ben. Dat kan een moment opname zijn.
Als men aangeeft dat de beheerders niet vriendelijk zijn dan is dat een persoonlijke mening maar zijn er veel reacties waarin dat aangegeven wordt dan kan dat wel een reden zijn om daar niet heen te gaan.
Wat mij ook stoort als je bijvoorbeeld een mening op zoover leest die laag uitvalt dat de camping daar gelijk op reageert en zijn beleid verdedigd ipv professioneel te reageren. (Bijvoorbeeld we hebben weinig parasols bij het zwembad omdat de meeste mensen in de zon willen liggen. Ipv we vinden het jammer dat u verblijf niet naar wens was maar we zullen u uw tips in overweging nemen)
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
11.08.2021 11:19
Da's een kwestie van beleving. Die laatste reactie die jij beter vindt, is voor mij een dooddoener. Daarmee weet ik eigenlijk alleen dat er toch niet geluisterd wordt. Met die eerste weet ik dat ze gewoon een keuze gemaakt hebben, die helaas niet de mijne is.
Geplaatst door: Rob
, Datum:
12.08.2021 11:06
Net zoals Peter heb ik liever dat een camping uitlegt waarom ze een zekere keus maken, dan een nietszeggend bedankje.
Maar nog liever heb ik dat een camping zich niet laat verleiden tot een reactie die een "verdediging" inhoudt omdat in de mening een klacht wordt genoemd die de gever heel eenvoudig even ter plekke had kunnen oplossen door naar de receptie te lopen. Een camping moet wel de kans krijgen een probleem op te lossen. En een negatieve mening kan dan zomaar omslaan in een positieve omdat de camping zo alert ingreep.
Vooral op Zoover heb je actieve campingmanagers die op bijna elke mening een reactie hebben. Soms vermakelijk om te lezen, maar vaak niet nuttig.
Geplaatst door: Lisette K.
, Datum:
12.08.2021 16:54
Als ik een mening plaats dan geeft die mening mijn ervaring op dat moment weer en hoop ik dat mensen die de mening lezen dat wat aan hebben.
En paar jaar geleden gingen wij naar een camping waar op de website werd beloofd dat met ingang van het hoogseizoen iedere plaats een eigen tapkraan en water afvoer zou hebben. Daarvoor was er per 4 plaatsen 1 kraan. Toen wij aankwamen en inschreven (we kwamen op de bonnefooi, hadden niet gereserveerd) vertelde de eigenaar dat de camping aan het eind van de winter overstroomd was geweest, hij had hard gewerkt, sanitair was op orde maar de tapkranen moesten nog gedeeld worden. Foto's en filmpjes van de overstroming gezien; het was geen smoesje. Toen vond ik het heel flauw dat andere mensen zo stonden te mopperen en ook in reviews de hele camping afkraakten alsof alles er waardeloos was.
Ik heb recent een mening geplaatst over een Nederlandse camping. Op de meeste punten heeft de camping een dikke voldoende gescoord, meeste dingen waren goed op orde, schoon sanitair, mooi aangelegd terrein, voldoende faciliteiten. Helaas was de afhandeling van klachten ver onder de maat. Als we daar vorig jaar hadden gestaan met alleen droog weer was het een prima camping geweest.