Caravan verkopen, tips? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Miranda
, Datum:
02.08.2021 09:18
Hallo allemaal, misschien hoort mijn vraag hier niet, dan hoor ik het graag en verwijder ik het. Wij willen onze Knaus Sudwind 500 EU verkopen en ik vraag me af of jullie tips hebben voor een goede site/manier. Marktplaats kan natuurlijk, maar heeft iemand goede ervaringen met andere opties? Groet Miranda
Geplaatst door: Marijke
, Datum:
02.08.2021 09:26
Geplaatst door: Marijke
, Datum:
02.08.2021 09:28
De link hierboven gaat om Karsten caravan makelaardij. Tja.... dat bestaat ook al.
, Datum:
02.08.2021 09:35
Bedankt Marijke! Daar ben ik idd benieuwd naar; werkt het via een ‘makelaar’ .
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
02.08.2021 11:23
Het lijkt me dat veel verkopers van nieuwe caravans ook oudere caravans innemen. Kijk maar eens in de buurt van zo'n bedrijf waar volop occasions staan. Niet iedereen is in de gelegenheid een nieuwe caravan te kopen en ook wij hebben bij zo'n erkend bedrijf driemaal een prachtige caravan gekocht; o.a. van vouwwagen naar caravan overgestapt. Keurig onderhouden door de vorige eigenaar en een extra stopcontact en nieuwe banden bij de koop laten aanbrengen. Succes.
, Datum:
02.08.2021 12:08
Ja, dat is waar digi-oma. Ik ben ook benieuwd of er sites zijn zoals deze (of zoals marktplaats) waar mensen hun kampeermiddelen aanbieden.
Geplaatst door: Cornelis
, Datum:
02.08.2021 13:17
Vrienden van ons hebben onlangs hun caravan verkocht via Campolife in Heinenoord. Zij waren daar zeer tevreden over. Er wordt een verkoopprijs afgesproken, de caravan wordt daar gebracht en als de caravan verkocht is, krijg je het geld. Ik weet natuurlijk niet waar je woont. Zij vonden het allemaal prima geregeld.
, Datum:
02.08.2021 18:15
Ja, dat is waar digi-oma. Ik ben ook benieuwd of er sites zijn zoals deze (of zoals marktplaats) waar mensen hun kampeermiddelen aanbieden.
Geplaatst door: a
, Datum:
02.08.2021 18:31
Al meermalen een caravan verkocht via Marktplaats... ( 3 nu inmiddels in 18 jaar tijd)
Goed te doen. En voordeel is dat je tegenwoordig via telefoon kan betalen maar ook kenteken overzetten.
, Datum:
02.08.2021 20:39
Dat wist ik niet ‘a’. Ik dacht dat we bij verkoop via/aan particulier naar het postkantoor moesten voor de vrijwaring/overzetten. Handig om te weten!
Geplaatst door: Suus
, Datum:
02.08.2021 21:35
Ik volg even. Toevallig zaten wij vandaag ook te bedenken om onze caravan misschien te gaan verkopen (een Adria Adora 512 UL).
Ik zou in eerste instantie ook via Marktplaats denken.
Of zijn er wellicht via Facebook speciale groepen voor verkoop caravans?
, Datum:
03.08.2021 17:30
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
03.08.2021 18:02
Even vervolgtip... Mocht je van plan zijn een gebruikte caravan te gaan kopen bij bijv. een handelaar, dan is begin herfst niet verkeerd.
Destijds hebben wij de caravan die we nu hebben voor een wel heel redelijke prijs kunnen kopen. Echt zo goed als nieuw, groter dan we hadden en met veel extra's en inderdaad heel weinig gebruikt. De caravan stond buiten, want er kwamen in die periode allemaal nieuwe modellen van de show uit Utrecht en daarvoor moest ruimte gemaakt worden binnen in de showrooms. We konden zoveel extra's vragen als we wilden...de mensen waren bereid allerlei extra's gratis te verzorgen; als we de caravan maar meteen zouden meenemen. Aangezien onze plek bij de eigen opslag nog vrij was kon de nieuwe caravan direct onder dak. Nooit spijt van gehad!
Geplaatst door: ® daphne
, Datum:
03.08.2021 18:23
Dat is een mooie tip Digi-oma maar de huidige caravan- en campermarkt zit op dit moment zo niet in elkaar. De meeste dealers zitten met lege showrooms en staan te springen om voorraad. Gezien de leverproblemen van nieuwe caravans en campers zal het tekort nog wel even aanhouden en zul je dit jaar niet makkelijk een overjarig model vinden die er uit moet om plaats te maken. Sterker nog, bij de showroommodellen die er nu nog staan, staat een bordje dat de caravan is verkocht maar pas in oktober mag worden opgehaald anders heeft de dealer niets meer om te showen aan belangstellenden.
Geplaatst door: Cor1956
, Datum:
04.08.2021 11:27
@Miranda, Ook als je niet verkoopt via een makelaar (b.v. particulier) krijg je toch pas je centjes na de verkoop?
Nadeel van verkoop via Marktplaats is in mijn ogen dat je moet leuren bij verschillende mensen die aan de deur komen en dan beginnen te zeuren over alle mogelijke pijnpuntjes waardoor de verkoop toch nog afketst. Bovendien een grote kans dat professionele opkopers zich bij je melden en zich voordoen als particuliere koper.
Ik zou zelf het traject van verkoopbemiddeling kiezen. Dan weet je vooraf welke prijs het zou moeten worden en heb je een professionele verkoper in de hand die dat zal moeten realiseren.
, Datum:
04.08.2021 11:34
Dat klopt Cor, maar het leek/lijkt me geen fijn idee om de caravan al ‘kwijt’ te zijn zonder het geld. Ik ben benieuwd wat marktplaats ons gaat brengen. Ik snap wel dat particulieren kritisch zijn, zou ik ook zijn bij zo’n grote aankoop. Maar inderdaad: via een handelaar zou misschien wel makkelijker zijn.
Geplaatst door: ® Jan56
, Datum:
04.08.2021 11:51
Marktplaats werkt best goed.
Ga wel onmiddellijk na de verkoop naar punt waar je het kenteken op naam van de koper zet. Dus legitimatie mee en voordat de caravan weg gaat kenteken overschrijven.
Je krijgt dan ook een vrijwaringsbewijs.
, Datum:
04.08.2021 11:55
Wel langs het postkantoor dus? Iemand anders reageerde op mijn bericht dat het via de telefoon kan?
Geplaatst door: Cor1956
, Datum:
04.08.2021 12:45
Via de telefoon kan ook. De koper moet dan DigiD-app op zijn telefoon hebben. Bovendien ontvangt de koper dan het vrijwaringsbewijs, dat voor jou als verkoper bestemd is, in zijn of haar mailbox. Je moet dan dus ook de mogelijkheid hebben om dat te printen op de locatie waar de verkoop plaats vind.
NB. Succes met de verkoop. Heb even stiekem op Marktplaats gekeken; knappe caravan
Geplaatst door: ® daphne
, Datum:
04.08.2021 13:29
Miranda, ik schat zo in dat je deze caravan zo kwijt bent. Een 500 EU is een zeer gewild model en via een dealer veel duurder.
Succes met de verkoop. Laat je het weten als ie verkocht is?