Erewoord verklaring. (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
01.08.2021 09:17
Wij hebben gewoon de Engelse ingevuld. Die kwam ik het eerst tegen. Als ze niet willen dat we die gebruiken, moeten ze 'm ook niet aanbieden. Zo nodig vullen we ter plekke de Franse nog in mocht iemand daar naar vragen. Ik ben zeker niet tegen zinnige maatregelen om corona te bestrijden, maar dat hele circus met verschillende maatregelen die steeds veranderen en per land verschillen maken mij toch wel een beetje boos. Boos, omdat het vaak niet zinvol is. Neem nu de Duitse maatregelen. Omdat NL een hoogrisicoland is (twee weken geleden, nu al niet meer) moet je vooraf een internetsite invullen en je vaccinatiebewijs uploaden. Totaal zinloos. Bepaal gewoon dat je het moet meenemen en moet laten zien als er naar gevraagd wordt. Daarbij komt dat je dit pas 3 dagen van tevoren kunt invullen. Lekker handig als je eerst 5 dagen naar Frankrijk gaat (en daarna naar Duitsland). Ik upload dit soort persoonlijke gegevens liefst vanaf thuis en niet via een gammele wifi-verbinding in een Frans hotelletje. En het mooiste is nog dat wij op de heenweg naar Frankrijk ook een stuk door Duitsland rijden en dan geldt dit alles niet! (doorreis). Alsof je dan nooit tankt, naar het toilet gaat of ergens een kop koffie haalt.... Volkomen onzinnig dus. Net als die eigen "honneur" verklaring in Frankrijk. Voegt ook niets toe. Maar we werken er maar gewoon aan mee, anders wordt het thuisblijven ;) Wat wel zinvol is (in mijn ogen) bijv. in Duitsland verplicht goed gekwalificeerde mondkapjes moeten dragen in binnenruimtes. Dat is nou een m.i. zinvolle maatregel die ik wel kan waarderen (liever niet natuurlijk, maar het is even niet anders).
Geplaatst door: ikke
, Datum:
02.08.2021 11:11
Weet iemand of je voor elke camping die je bezoekt de verklaring opnieuw moet invullen of is de verste bestemming voldoende?
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
02.08.2021 13:49
@Ikke, de verklaring is alleen nodig voor de dag dat je Frankrijk inrijdt. Verplaatsingen daar vallen er niet onder.
, Datum:
03.08.2021 08:05
Alles ingevuld, 3 grenzen over (Maastricht-Verviers-St Vith- Prum- Saaarbrucken- Straatsburg). Nergens controle, zowel in Belgie, Duitsland als Frankrijk niet. Prima route overigens qua drukte. Geen grote steden, alleen Saarbrucken kom je dwars doorheen (10 minuten stuk met rotondes/stoplichten).
In Frankrijk weer tol betalen, maar daar krijg je ook veel voor terug. Goed wegdek, betere parkeerplaatsen. Sommige stukken in Duitsland, maar vooral in Belgie behoorlijk hobbelig. En dramatisch slechte afslag ten noorden van Luik om van snelweg te wisselen. Gewoon levensgevaarlijk! Ineens een rotonde waar het niet duidelijk is en stuk verderop gewoon geen invoegstrook. Blijft maf die wegen in Belgie.
, Datum:
03.08.2021 08:09
Oh en met nergens naar gevragd bedoel ik ook het hotel waar we nu zitten. Gewoon inchecken, pas door gleuf en geen enkele gezondheidscheck. Wel mondmaskers in binnenruimtes verplicht en bij ontbijt pak je dingen met een plastic handschoentje.
, Datum:
03.08.2021 08:42
@Hans030, als je ik je route zie, ben je waarschijnlijk langs Trier gegaan. Er zijn bij Saarbrucken 2 mogelijkheden om via autoweg om Saarbrucken te gaan. Of via Saarlouis of via een oostelijke weg. Beiden wel qua km langer maar scheelt de stad. Voor naar Frankrijk is Saarlouis-optie handiger. Dan kom je goed uit voor de doorsteek naar de A4 in Frankrijk. Saarlouis kan je ook via Luxemburg bereiken. En voor anderen die naar de Elzas gaan bij Saverne oost kan je ook de A4 verlaten en dan binnendoor naar Molsheim. Scheelt aardig wat km t.o.v. Straatsburg.
, Datum:
03.08.2021 10:44
Wij namen de a1/ a 8/ a623/ 41 om aan de oostkant van Saarbrucken een zo klein mogelijk stukje stad te moeten passeren. Onze inschatting dat dit (om 2 uur in de middag) prima zou gaan klopte ook. Was ook het kortste en via deze route kom je na Maastricht verder helemaal geen grote steden tegen. Garantie op een rustige route. Wij vonden het vooral daardoor een goede route. Maar ook mede doordat we een deel ervan nog nooit gereden hadden en het door een heel mooi gebied loopt.
, Datum:
03.08.2021 12:47
@Hans030, bedankt voor de uitleg. Helder.
Geplaatst door: anita
, Datum:
05.08.2021 15:37
Geplaatst door: Petra
, Datum:
05.08.2021 19:35
Dit is de vertaling:
VERBINTENIS OP EER OM ONDERWORPEN TE WORDEN AAN DE REGELS MET BETREKKING TOT
TOEGANG TOT HET NATIONALE GRONDGEBIED
(LANDEN VAN DE GROENE ZONE)
Deze verklaring moet ook voor het instappen aan de vervoerders worden getoond
dan aan de autoriteiten die belast zijn met de grenscontrole.
De maatregelen voor gevaccineerde volwassenen strekken zich onder dezelfde voorwaarden uit tot:
minderjarigen die hen vergezellen, al dan niet gevaccineerd.
Door de reiziger in te vullen onderdeel:
Ik, ondergetekende),
Mevrouw meneer. :
Geboren :
Nationaliteit :
Bovendien :
Oorspronkelijke herkomst (stad / land):
Eindbestemming (stad / land):
¨ Ik verklaar op erewoord dat ik in de afgelopen 48 uur geen van de
volgende symptomen:
- koorts of koude rillingen;
- een hoest of een toename van mijn gebruikelijke hoest;
- ongebruikelijke vermoeidheid;
- ongebruikelijke kortademigheid bij praten of lichte inspanning;
- ongebruikelijke spierpijn en/of stijfheid;
- onverklaarbare hoofdpijn;
- verlies van smaak of geur;
- ongebruikelijke diarree.
¨ Ik verklaar op erewoord dat ik niet weet dat ik in contact ben geweest met een zaak
bevestigd van covid-19 binnen veertien dagen na vertrek.
Gedaan te ____________________, op ____ / ____ / 2021