Pass Sanitaire verplicht op campings (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
22.07.2021 09:16
@Eric, Haut Corse, Herault, een gebied aan de Atlantische kust en Meurthe et Moselle hebben nu ook maatregelen. Voornamelijk mondkap is daar weer ingevoerd.
Geplaatst door: Tinne
, Datum:
22.07.2021 10:07
Martwout , wat betekend dat ? Dat je een mondkap ook buiten moet dragen ? En hoe zit het met overnachting hotels ( zonder zwembad ) ? Moet je daar ook een PCR / sneltest laten zien als je op de terugweg gaat overnachten ?
Geplaatst door: Cin
, Datum:
22.07.2021 10:51
Martwout heb je een
Link daarvan ?
, Datum:
22.07.2021 11:42
, Datum:
22.07.2021 11:44
Het is dus mondkap buiten verplicht behalve op o.a. strand. In Meurthe doen ze het alleen in plaatsen van 5.000 of meer (Nancy werd genoemd) en in Vendee bepaalde plaatsen zover ik eruit haal.
Geplaatst door: tinne
, Datum:
22.07.2021 12:50
Geplaatst door: martijnseverin
, Datum:
22.07.2021 13:03
Tinne zal het netjes houden maar is van 2020
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
23.07.2021 10:50
@martijnseverin thnx! Ik zat al in de stress! Wij zitten in Normandië en gaan richting de Gironde om onze dochter op te halen. Ik had haar al gealarmeerd dat de plannen misschien gewijzigd worden. Dit bericht leert mij om me maar niet meer gek te laten maken! Gewoon genieten van het feit dat we überhaupt vakantie hebben in Frankrijk!
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
25.07.2021 16:16
Even los van welk jaar, ik zou er niet blij van worden als je overal een mondkap op zou moeten. In winkels prima (ik vind het nu in NL een te slappe hap), maar gewoon buiten of op een terrasje lijkt mij toch een beetje te veel van het goede.
Geplaatst door: Jelsma
, Datum:
25.07.2021 22:39
Hallo allemaal. Zijn nu sinds twee dagen in Frankrijk. Ik heb het Forum gevolgd m.b.t de corona vele tips gevolgd voor een goede voorbereiding. Echter eenmaal in Frankrijk lijkt mij de hysterie die in Nederland gevoed wordt door de media vele malen groter dan de werkelijkheid hier. Ik heb ook mails ontvangen van de camping dat er gecontroleerd wordt op de pass sanitaire. Nou echt niet. Inchecken en naar de plaats. Zowel op de overnachtings campings als de eindbestemming.Gebruik mondkapjes is heel wisselend maar te vergelijken met hoe het in Nederland was ( mijns inziens niks mis mee). Wel zou ik adviseren de zaakjes goed voor elkaar te hebben voor het geval dat. Maar voor de rest is het prettig vakantie vieren zoals altijd.
Voor een ieder die nog op vakantie gaat
Prettige vakantie
Geplaatst door: Nanka
, Datum:
26.07.2021 08:07
Momenteel staan wij op een camping in Zuidwest Frankrijk. Ons is bekend gemaakt dat per 1 augustus verplicht is in heel Frankrijk dat alle nieuwe gasten een testbewijs kunnen tonen van volledige vaccinatie en moet een papier ingevuld en ondertekend worden dat je naar eer en geweten verklaard geen Corona te hebben. Deze camping is er vorige week al mee begonnen. Lange wachtrij bij de receptie. Ook korte sneltest wordt er afgenomen. Niet in orde? Dan niet toegelaten en geen geld terug. Mensen die ik gisteren sprak en eergisteren zijn aangekomen, waren er goed doorgekomen.
Geplaatst door: Mar
, Datum:
26.07.2021 08:32
, Datum:
26.07.2021 08:59
, Datum:
26.07.2021 09:00
@Nanka, vreemd van die camping. Dat formulier is alleen voor als je Frankrijk binnenkomt. En doen ze die test bij iedereen? Dat lijkt me tegen de regels. Ze moeten alleen een testbewijs of vaccinatiebewijs vragen. Testen op de camping is geen onderdeel van de regels.
Geplaatst door: Ilja
, Datum:
26.07.2021 09:36
Ik heb ook nog een vraagje 🙊
Nu zie ik overal reclames over sneltesten met reisdocument. Ik dacht voor de kinderen dat alleen negatieve uitslag voldoende was. Maar ja dat is natuurlijk een document in het Nederlands. Is er een reisdocument bij nodig?
Geplaatst door: Nanka
, Datum:
26.07.2021 10:31
@martwout ik zal het morgen even vragen bij de receptie, kom er zo min mogelijk met al die aanloop. De camping is overigens “ plein” tot eind augustus
Geplaatst door: Johan
, Datum:
28.07.2021 10:23
Ik sluit bij aan bij Jelsma. Ik volg dit forum ook al even maar begin mij wel te storen aan de paniekzaaiers hier. Oude berichten delen of foute info. Ontspan allemaal. Regel een pcr of antigeentest of zorg dat je bent gevaccineerd en ga genieten! Ram die sleurhut naar de Route du soleil, laat je QR code bij de receptie zien en relaxxxx
Vriendelijke vakantiegroet vanuit Millau
Geplaatst door: John67
, Datum:
28.07.2021 12:30
Planning is om op 15 augustus met 2 volwassenen en zoon van 15 jaar (1 × gevaccineerd) af te reizen naar Drôme (tot +/- 5 sept.). Begin nu wel heel erg te twijfelen om te gaan :-(
Geplaatst door: Rob
, Datum:
28.07.2021 14:15
Waarom, vantevoren een test voor de zoon en lekker genieten. Zo moeilijk is het niet hoor.
Geplaatst door: ® Johan (webmaster)
, Datum:
28.07.2021 14:22
Er blijft veel onduidelijkheid bestaan omtrent de pass sanitaire. Ook nu lees ik weer reacties die niet bijdragen tot een duidelijk beeld.
Hier zijn de regels die voor campings gelden.
http://www.ot-campings.com/L-Actualite/Passe-sanitaire-quel-controle-pour-les-vacanciers-en-camping-a-partir-du-21-juillet
Campings met een zwembad met meer dan 50 personen moeten vanaf 21 juli aan personen van 18 jaar en ouder een pass sanitaire vragen. Met de Internationale QR-code van de CoranaCheck app zit je goed ( https://coronacheck.nl/nl/ ). Ook een testbewijs op naam van een negatieve antigeentest die niet ouder is dan 48 uur zit je goed. Mocht je een verlopen testbewijs hebben, dan kun je bij de plaatselijke pharmacy meestal binnen 20 minuten zo'n bewijs krijgen.
Vanaf 1 augustus moeten campings met een zwembad (ook met minder dan 50 personen) en/of een restaurant een pass sanitaire vragen aan personen van 18 jaar en ouder. Vanaf 30 augustus moeten ook jongeren vanaf 12 jaar een pass sanitaire hebben of een testbewijs dat niet ouder is dan 48 uur.
Campings kunnen er voor kiezen om alleen bij de toegang tot het zwembad te controleren. Heb je geen geldig document dan krijg je bijvoorbeeld geen polsbandje voor het zwembad, of er wordt iedere keer dat je naar het zwembad en/of (restaurant vanaf 1 augustus) gecontroleerd.
Het is dus goed mogelijk dat je niet gecontroleerd bent, mogelijk omdat de camping daarvan vrijgesteld is! De boetes op niet controleren zijn extreem hoog, dus vrijwel alle campings controleren als zij daartoe verplicht zijn. Gisteren hebben we een camping bezocht om alleen foto's te maken. Daar moesten we ook aantonen dat we gevaccineerd waren. Met de Internationale QR-code van de CoronaCheck app ging dat prima.