Pass Sanitaire verplicht op campings (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Lia
, Datum:
21.07.2021 09:59
Het blijkt dat straks 2 prikken ook niet meer genoeg is om bijv.festivals te bezoeken.
Dus alsnog een test moeten afleggen.
Die hele vaccinatie🙄.....
Geplaatst door: martijnseverin
, Datum:
21.07.2021 10:11
Nederlands bedenksel wat er helemaal niet door is...... En geloof door festival eigenaren bedacht om het door te kunnen laten gaan.... Dus tja heeft niks met Kamperen te maken
, Datum:
21.07.2021 10:44
Die hele corona heeft niets met kamperen te maken!
Straks moet je als je volledig gevaccineerd bent,alsnog testen afleggen..hier of in Frankrijk.
Geplaatst door: Cin
, Datum:
21.07.2021 13:27
Claudia dat is zo je hebt altijd een keuze maar ik zelf vind dat ik gedwongen word om steeds in de what if mode te denken, zeker met jonge kinderen.
Ik merk ook dat we steeds onze grenzen verleggen.
In bijna alles. (Ik zou nooit onder directe/indirecte dwang een vaccin nemen)
Mensen zijn eigenlijk zeer flexibele wezens.
Mijn grens is al 10 x bereikt dacht ik.. maar we gaan toch op vakantie 😂
Geplaatst door: Claudia23
, Datum:
21.07.2021 13:35
@ Cin, wij ook :)
fijne vakantie en Bon Voyage!
, Datum:
21.07.2021 14:03
Vooral als je achteraf het gevoel hebt dat je gigantisch in de maling bent genomen met die vaccinatie!
Geplaatst door: cin
, Datum:
21.07.2021 14:20
Fransen en communicatie , niet hun sterkste kant.
Kan iemand met mij meekijken?
Zegt de minister nu hier dan de gezondheidspas ingaat voor RESTAURANT wanneer de kinderen weer naar school gaan dus 1 september?
Geplaatst door: cin
, Datum:
21.07.2021 14:21
Geplaatst door: KoningLelijk
, Datum:
21.07.2021 14:46
Dag allemaal!
Mij is het nog niet helemaal duidelijk. Nederlandse media geven het beeld dat dit geldt voor alle campings, terwijl als ik iets verder graaf het lijkt te gelden voor voorzieningen als bars en restaurants. Campings met zulke voorzieningen mogen op voorhand om een passe sanitaire vragen, zodat ze niet constant hoeven te controleren. Dat zou onbegonnen werk zijn.
Ik ben gevaccineerd, mijn vriendin niet. We willen eind augustus begin september rondreizen met een tentje langs kleine campings. Dus zonder deze voorzieningen. Gaan we hier nu gedoe mee krijgen?
Geplaatst door: Daido
, Datum:
21.07.2021 15:31
Geplaatst door: Cin
, Datum:
21.07.2021 15:46
Daido wil je dus zeggen dat er staat dat we gewoon op restaurant kunnen zonder pas?
Dat het pas ingaat op 30 september?
Geplaatst door: arno
, Datum:
21.07.2021 15:49
voor 12-17 jarigen 30 september omdat die pas laat aan de beurt zijn voor een vaccin....
voor volwassenen verandert er niets...
Geplaatst door: vandermark
, Datum:
21.07.2021 15:56
Volgens mij geldt de nieuwe regel voor campings met een zwembad en/of bar/restaurant en is het vandaag ingegaan. Ik heb deze site vertaald in Chrome: https://www.cnews.fr/france/2021-07-21/pass-sanitaire-sera-t-il-finalement-demande-dans-les-campings-1107863
Vertaalde Tekst:
De gezondheidspas is vereist op campings met recreatiefaciliteiten [RAYMOND ROIG / AFP]
In tegenstelling tot wat de regering vorige week aankondigde, wordt de gezondheidspas uiteindelijk verplicht voor toegang tot campings. Maar let op, niet in alle etablissementen.
Campings die alleen een accommodatie-aanbod hebben, vallen niet onder deze maatregel. Hierbij is de gezondheidspas niet nodig.
Anderzijds zal dit document - bewijs van volledige vaccinatie, negatieve test van minder dan 48 uur of attest van herstel van Covid-19 - gevraagd worden op campings met een bar, restaurant , zwembad en/of 'een voorstellingszaal'. Of de plaatsen waar dit certificaat verplicht wordt gesteld vanaf 50 personen.
Het tijdschema voor het toepassen van deze maatregel is afhankelijk van de apparatuur in elke inrichting. Op campings met een zwembad en/of een auditorium gaat het vanaf a.s. woensdag 21 juli in. In die met een bar en/of een restaurant zal dat vanaf begin augustus zijn.
EEN ENKELE CHEQUE, BIJ AANKOMST
Ter vereenvoudiging wordt de gezondheidspas slechts één keer aangevraagd, bij aankomst op de camping, ongeacht de verblijfsduur. De professionals wonnen dus hun zaak, zij die het onhandelbaar vonden om klanten per activiteit te moeten controleren.
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
21.07.2021 16:12
Geplaatst door: Eric
, Datum:
21.07.2021 16:22
Het is heel simpel, bij aankomst op de camping moet u bewijzen dat u gevaccineerd bent, hersteld bent van covid of een test van minder dan 48 uur overleggen als u niet gevaccineerd bent. Veranderd u dus van camping na enkele dagen, dan opnieuw testen wanneer u niet gevaccineerd bent. De nieuwe camping vraagt dit als bewijs. Dit geldt ook als u na 1 augustus naar een bar of restaurant wilt. Daar zult u als u niet gevaccineerd bent een pcr test van minder dan 48 uur moeten overleggen. Voor 12 -17 jaar geen regels tot 30 september. Ook musea, zwembaden etc stellen deze eisen. Boodschappen doen kan gewoon echter de hele grote winkelcentra uitgezonderd. Maar dat zijn dan echt de hele grote. Je kan dus gewoon naar de grote super marche. Gevaccineerden worden nergens gecontroleerd of ze besmet zijn of niet. Dus in al deze gelegenheden kunt u gewoon besmet raken als ongevaccineerde door eventueel een besmette gevaccineerde. De ongevaccineerden hebben namelijk bewezen dat ze niet besmet zijn. Het hogere doel is dus niet voorkomen van besmettingen onder ongevaccineerden maar kracht bijzetten aan de maatregelen om je te laten vaccineren.
Het is de ultieme vaccinatie dwang voor de Franse bevolking. Veel vakantie gebieden langs de zuidkust en Pyreneeën staan inmiddels op rood. Aanvullende maatregelen worden verwacht. Ze overleggen alleen nog over bij welk besmettingsgetal die ingaan. In 1 departement is 23.00 uur voor restaurant en bar alweer ingegaan.
Geplaatst door: Marielle
, Datum:
21.07.2021 16:33
En hoe zit t bijvoorbeeld na 1 augustus als je buiten op t terras wilt zitten, moet je dan ook een recente test ( niet ouder dan 48 uren) laten zien? Daar bedoel ik o.a. mee; buiten eten, buiten drinken of een ijsje eten.
, Datum:
21.07.2021 16:35
@Carolien, goeds nieuws, dan hoef je niet de hele vakantie in de Ardennen door te brengen😀
Eind augustus is nog een eind weg en wie weet wat voor variant we dan weer krijgen?
@Erikc op campings die alleen accomodatie aanbieden ( dus geen restaurant, zwembad) is geen gezondheidspas nodig.
, Datum:
21.07.2021 17:05
@Marielle ja
–Vanaf 1 augustus wordt deze regel ook van toepassing voor de horeca (ook op het terras), winkelcentra van meer dan 20.000 m2 (niet winkels of supermarkten) en openbaar vervoer (TGV, vliegtuig, langeafstandsbussen). Bron Frankrijk.nl
Ik geloof dat de wet nog door het parlement en senaat moet gaan, dus misschien komen er nog veranderingen.
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
21.07.2021 17:33
@Eric, dat klopt dus niet!! Het geldt alleen voor grotere campings met zwembad/horeca etc.
@ Daido, ik ben blij! Morgen verder reizen.
Geplaatst door: Eric
, Datum:
21.07.2021 20:17
@carolien en @daido , daar hebben jullie gelijk. Uitgezonderd voor de pass sanitair zijn de campings die geen voorzieningen als restaurant, bar of zwembad hebben.