Pass Sanitaire verplicht op campings (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
20.07.2021 17:05
@ikke76, Frankrijk heeft de toerisme-inkomsten hard nodig. Die gaan echt niet meer een land uitsluiten zeker niet 1 die in de top 5 staat qua bezoek. Bovendien hebben ze zelf al een flinke toename van besmettingen onder met name 20-29. Dat zullen ze eerder aanpakken dan een land uitsluiten als ze al moeten bewijzen dat ze negatief testen of bewijs vaccinatie.
Ik kom net via BFMTV het decreet rond de uitbreiding tegen: https://www.legifrance.gouv.fr/jorf/id/JORFTEXT000043806125
Geplaatst door: arno
, Datum:
20.07.2021 17:13
gezien het aantal besmettingen in Frankrijk is de lol er wellicht toch snel af. de kans dat onze overheid Frankrijk op korte termijn weer op oranje zet is fors toegenomen :-(
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
20.07.2021 17:58
Wij doen normaal gesproken ook 5 of 6 campings aan, maar nu blijven we (en vorig jaar ook al) op dezelfde camping. Daar ben ik nu toch blij om.
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
20.07.2021 21:08
@Arno: Waar haal je die onzin vandaan? Frankrijk heeft over de afgelopen 24 uur op 67 mln inwoners zo'n 10K besmettingen. Nederland had er de afgelopen 24 uur 9K op 18 mln inwoners... Het loopt daar op, maar lang niet zo hard als hier. En daarom heeft Mac(a)ron(i) die maatregelen aangekondigd. Om de verdere oploop tegen te gaan... Maar die gaat verhoudingsgewijs lang niet zo hard.
Geplaatst door: ® Wouter
, Datum:
20.07.2021 21:35
Zo dom is de opmerking van Arno niet met 18.000 besmettingen vandaag. De kans dat het oranje wordt is volgens mij best groot.
Geplaatst door: Daido
, Datum:
20.07.2021 21:53
Geplaatst door: Roald
, Datum:
20.07.2021 21:59
Je eerste link is er 1 uit 2020.
, Datum:
20.07.2021 22:03
Foutje, ik vond de cijfers al reuze meevallen toen. Zeker als je kijkt dat toen niemand gevaccineerd was.
, Datum:
20.07.2021 22:06
, Datum:
20.07.2021 23:04
Ik zie op FB een update van ‘onze’ camping en daar staat te lezen dat er niet om de PS gevraagd hoeft te worden op campings.
Geplaatst door: ® Elisa
, Datum:
20.07.2021 23:39
En wat als Frankrijk oranje wordt.....
Dat zit er quarantaine verplichting aan vast bij thuiskomst toch?
en als het rood wordt?
, Datum:
21.07.2021 06:17
https://www.gouvernement.fr/info-coronavirus/pass-sanitaire Link van Mascha
L'accès aux hébergements touristiques ne sera pas soumis au pass sanitaire, sauf pour leurs lieux de restauration et de convivialité.
"Toegang tot toeristische accommodatie is niet onderworpen aan de gezondheidspas, behalve voor restaurants en amusement"
Dat zou betekenen als je naar een camping gaat die die voorzieningen niet heeft, geen gezondheidspas nodig hebt.
Campings die die voorzieningen wel hebben willen natuurlijk wel die gezondheidspas, omdat ze anders gek worden van het controleren. De koepel van campings had daar om gevraagd. Maar in principe als je geen gebruik maakt van de voorzieningen zouden ze je gewoon kunnen toelaten.
Kortom:Er is nog helemaal geen duidelijkheid. De luxe campings willen in ieder geval wel een gezondheidspas.
Geplaatst door: ® Frankrijk19
, Datum:
21.07.2021 07:21
Op de Franse site van Yelloh village staat al het bericht dat je bij aankomst je test of vaccinatie bewijs moet laten zien. Je mag dan het hele verblijf overal gebruik van maken. Dus ook restaurant en binnenzwembad.
Geplaatst door: Claudia23
, Datum:
21.07.2021 07:22
@Elisa, als je gevaccineerd bent hoef je niet in quarantaine, zit bijvoorbeeld de BuZa App en klik Spanje aan(die is nu oranje voor de Nederlanders)
, Datum:
21.07.2021 08:03
Er is wel een restaurant op de camping, maar dat betreft een terras. Blijkbaar heeft onze camping daarom besloten er niet naar te vragen.
Vorig jaar werden er ook geen mondkapjes gedragen op de receptie, dus ze zijn er niet zo streng in daar. Aangezien ook volledig gevaccineerden nog steeds anderen kunnen besmetten, is het gewoon zaak je verstand te gebruiken en voldoende afstand te houden.
Geplaatst door: Cin
, Datum:
21.07.2021 08:35
@claudia
Dat is voor nu dat als je gevaccineerd bent je niet in quarantaine moet maarrrr er zitten veranderingen aan te komen.
Als blijkt dat een gevaccineerde net zo besmettelijk is als een niet gevaccineerde 🤨. Ondergaan jullie straks dezelfde maatregelen .
Zoals daido zegt krijgen die wappies straks toch nog gelijk 😅
Geplaatst door: martijnseverin
, Datum:
21.07.2021 08:56
Elke dwaas heeft ook 1 keer in zijn leven ook wel eens gelijk... Dus ook die maffies uhh wappie's
Geplaatst door: ® kleinvrouwtje
, Datum:
21.07.2021 09:18
Het wordt er allemaal niet duidelijker op. Mijn ene camping zegt dat het nog niet hoeft pas vanaf 1 augustus, andere zegt dat het wel moet en dan al vanaf vandaag. Als zelfs de campings zelf het niet weten wordt het voor mij ook moeilijk om het nog te volgen.
Wij hebben twee kleine campings gereserveerd, beide zonder zwembad en met alleen buiten terras (aan rivier). Hopelijk worden die uitgesloten, maar ik ga er maar vanuit dat we in Frankrijk nog een antigeen test moeten doen.
Wat een gedoe dit jaar, het geeft wel wat extra stress. Die test om op reis te mogen had ik me al bij neergelegd, maar nu ook nog tussendoor, daar baal ik wel van. Hopelijk is het testen daar niet teveel gedoe om te regelen. Ook dat vind ik nog onduidelijk.
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
21.07.2021 09:19
@Cin, er zijn al genoeg onderzoeken in de media geweest waaronder de RKI dat gevaccineerden veel minder besmettelijk zijn. Natuurlijk is het nooit 0% maar als iedereen die wil volledig is gevaccineerd zijn m.i. de maatregelen niet meer nodig. Dan komen er veel minder in het ziekenhuis en is het net als met de griep. Lekker thuis uitzieken. Alleen hebben wij een OMT met mega-oogkleppen op. Die blijven maar roepen dat een gevaccineerde maar even besmettelijk is. Net als toen met de mondkap. Overal werd het ingevoerd/geadviseerd maar hier bleven ze maar roepen dat het niet zou werken. Als het OMT zou regeren, mogen we tot in eeuwige tijd blijven testen. Enige wat ze dan hiermee bereiken, is dat mensen die nog moeten prikken de prik laten zitten want ze krijgen er niets voor terug. Erg gevaarlijk dus.
Geplaatst door: Claudia23
, Datum:
21.07.2021 09:53
@cindy, om snap wat je zegt maar dat is op dit moment de realiteit. Ik bekijk de dingen positief en denk niet in "what if" modus, je hebt altijd nog een keuze :)