Pass Sanitaire verplicht op campings (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Roald
, Datum:
20.07.2021 12:45
Vanaf wat voor leeftijd is dat dan?
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
20.07.2021 12:47
@Astrid, gaat via de app van ons maar je kan ook hun app downloaden en dan je QR-code toevoegen. App gaat automatisch naar Engels. Ik ga zo zelf proberen mijn code toe te voegen. Ik laat dat wel even weten. Deze app heb je dan achter de hand mocht een bedrijf daar de Nederlandse app niet kennen.
Geplaatst door: Lia
, Datum:
20.07.2021 12:48
Net in de krant
PARIJS - De regels voor op de Franse campings en vakantieparken deze zomer zijn eindelijk duidelijk: de pass sanitaire is nodig om het terrein op te komen, maar daarna kunnen vakantiegangers gaan en staan waar ze willen. Er is dus geen test- of vaccinatiebewijs nodig om op de camping zelf te zwemmen, naar het restaurant te gaan of mee te doen aan activiteiten. De regels gaan woensdag in.
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
20.07.2021 12:49
Geldt dit alleen voor campings met zwembad etc? Wij zijn op de bonnefooi en zien wel waar we terecht komen. Dat betekent om de paar dagen een andere kleine camping zonder luxe voorzieningen. Als dat betekent dat we elke keer moeten testen dan lijkt me dat niet te doen.
Geplaatst door: Tinne
, Datum:
20.07.2021 12:51
Krijg nu net ook mail binnen van camping " Les Mediterranees " dat je per 24 July een bewijs van vaccinatie of een PCR test niet ouder dan 48 uur moet laten zien bij aankomst . Voor der rest mag je je hele vakantie daar op het park dan overal aan deelnemen zonder nog iets te laten zien . Ik vraag mij af of je ook een sneltest die 48 uur geldig is als je binnen 24 uur de Franse grens over bent geldt ? (Lijkt mij van wel ) Wij hebben ook een IBIS overnachting gepland ,, je zal daar dus ook waarschijnlijk je test moeten tonen ?
Geplaatst door: Jankees
, Datum:
20.07.2021 12:52
@martwout: wat is de Franse equivalent app van onze CoronaCheck app dan? Heb wel de Franse scan app (TAC Verif), maar nog niet de Franse QR code app. Lijkt me overigens niets ui moeten maken... een QR code is een QR code!
, Datum:
20.07.2021 12:58
@Jankees, heet TousAntiCovid zie https://apps.apple.com/us/app/tousanticovid/id1511279125 voor IOS-app. In Google staat hij ook. Zou inderdaad niet moeten maar als backupapp handig. Ik heb net met succes mijn papieren QR-code (die voor EU) van coronacheck.nl gescand en hij pakte hem meteen. Je ziet dan je naam staan, geboortedatum, soort vaccin en laatste prikdatum. Je moet op de knop "scan QR-code" klikken. Werkt heel simpel. Daarna zie je onderaan wallet staan en daarin staat je code daarna.
Geplaatst door: Jankees
, Datum:
20.07.2021 13:06
Die heb ik idd al. Is gewoon de Franse scan app hetgeen iets anders is dan de Franse coronacheck app. Die zal er idd ook nog wel zijn...
Geplaatst door: Daido
, Datum:
20.07.2021 13:11
@Caroline, daar lijkt het momenteel wel op. Dat betekent dat je eigenlijk maar naar 1 camping kan gaan of bij iedere nieuwe camping je opnieuw moet laten testen in Frankrijk. Dat wordt een dure grap als je twee kinderen hebt.
Morgen is er een persconferentie en dan weten we meer over de franse virocratie.
, Datum:
20.07.2021 13:18
Is er bekend vanaf wat voor leeftijd dat is?
Geplaatst door: tinne
, Datum:
20.07.2021 14:14
Volgens mij vanaf 18 jaar .
Geplaatst door: Cin
, Datum:
20.07.2021 14:16
Roald mijn camping zegt 17 jaar.
, Datum:
20.07.2021 14:42
@Daido, dank je. Ik kan er niet zoveel over vinden op internet. Camping waar we nu zitten weet er niets van. Voor ons zal dat vermoedelijk betekenen dat we weer naar huis gaan...
Geplaatst door: Daido
, Datum:
20.07.2021 15:54
@Caroline, dan zou ik maar op de camping blijven staan waar je nu bent en kijken of de berichten nog veranderen.
Geplaatst door: Ikke76
, Datum:
20.07.2021 16:25
Ik heb dus deze tekst gevonden (net als meerdere van jullie)
maar betekent dit dat de test die we doen in NL ook nog geldig is als we op camping aankomen (wij rijden in 1x, maar zitten wel buiten de 24 uur - maar wel binnen de 48 uur) of moeten we in Frankrijk, net voor we bij de camping aankomen, nog een test laten doen... waarvan de uitslag waarschijnlijk nog op zich laat wachten.....
En ik las iets van morgen weer persconferentie in Frankrijk... moeten we gaan vrezen dat we als Nederlanders niet meer welkom zijn in Frankijk of ....?
Regels voor Franse vakantieparken en campings eindelijk bekendgemaakt
De regels voor vakantiegangers op campings en vakantieparken in Frankrijk deze zomer zijn eindelijk duidelijk. Het test- of vaccinatiebewijs, in Frankrijk ‘de pass sanitaire’, is enkel nodig om het terrein op te komen. Daarna kunnen toeristen doen wat ze willen, zo melden Franse media. Dat betekent dat je dus gewoon naar het zwembad of restaurant kunt gaan op je vakantieoord zonder een pas te laten zien. Die regels gaan woensdag in.
Eerder werd nog gezegd dat deze pass sanitaire — wat inhoudt dat je als Nederlander je CoronaCheckApp of een papieren document laat zien — niet nodig zou zijn om het terrein op te komen. Het Franse beleid zorgt überhaupt voor verwarring. De overheid kondigde vorige week een aanscherping van de coronaregels aan vanwege de naderende vierde golf, maar kwam daar een aantal dagen later op terug.
Gasten van campings en vakantieparken moeten nu kunnen bewijzen dat ze volledig gevaccineerd zijn. De laatste prik van Pfizer, Moderna of AstraZeneca moet dan minimaal een week geleden zijn gezet. Voor Janssen geldt vier weken.
Testen
Als je je laat testen moet je negatieve antigeen- of PCR-test maximaal 48 uur oud zijn. Of je moet onlangs hersteld zijn voor corona. In dat geval moet je een testbewijs kunnen overleggen van minimaal twee weken en maximaal zes maanden oud.
Dat betekent goed nieuws voor de ongevaccineerde of nog niet volledig gevaccineerde Nederlandse vakantieganger, die vreesde iedere 48 uur een test te moeten doen.
De test waarmee je het land in wil komen mag overigens niet langer dan 24 uur geleden afgenomen zijn, dat werd zaterdag bekend. De tweede vaccinatie van Pfizer, Moderna of AstraZeneca moet je minimaal twee weken geleden gehad hebben om Frankrijk in te komen.
Waar is de pas nog meer verplicht?
Wanneer je het vakantiepark of de camping af wil, zul je de de pass sanitaire wel vaker moeten laten zien. Deze is namelijk vanaf augustus verplicht in openbare ruimtes zoals cafés, restaurants, pretparken en museau. Dat geldt niet voor kinderen tot en met zeventien jaar. Daarvoor worden deze regels tot 30 augustus opgeschort.
In eerste instantie zou men de pas ook moeten overleggen om winkelcentra binnen te komen. Na massale protesten is besloten die maatregel wat te versoepelen. De Franse minister van Financiën Bruno Le Maire zei in een interview met de krant JDD dat de pas niet nodig is voor winkelcentra met een omvang van minder dan 20.000 vierkante meter.
, Datum:
20.07.2021 16:28
@Daido, we zitten nog in de Franse Ardennen dus niet zo ver. We wachten de persconferentie af.
, Datum:
20.07.2021 16:34
@Ikke76, de persconferentie zal wel puur over de uitbreiding van de pass sanitair gaan. En niet welkom zal echt niet snel gebeuren. Portugal en Spanje mogen ook nog mits met die test van max 24 uur indien niet volledig geprikt.
Geplaatst door: Ikke76
, Datum:
20.07.2021 16:43
@martwout
En die staan natuurlijk ook op rood/donkerrood Europees gezien? Dat blijft bij mij nog zo'n dingetje... wat als Frankrijk ineens eind van de week gaat zeggen dat ze op slot gaan voor bijv. ons als Nederlanders........ tweede dingetje is natuurlijk de test die de kids nog moeten doen.... hopen en duimen maar dat die negatief zal zijn....... maar dat weet je pas nadat je de uitslag hebt..... dat vind ik wel spannend....
Ik zat alleen nog te denken over die pass sanitaire --> die gaat pas per eind augustus in voor de jeugd van 12-17 jaar zeg maar.... Betekent dat dat ze die dus ook nog niet nodig hebben om de camping op te komen? (we laten ze natuurlijk hier testen in NL..... die test is dan tussen de 24-48 uur oud zeg maar dus die kunnen we altijd laten zien).... mijn man en ik zijn beiden volledig gevaccineerd.
Geplaatst door: Colinda
, Datum:
20.07.2021 16:45
Nou welkom wil ik het niet noemen. Vind het een ontmoedigingsbeleid en een wassen neus. Wij reizen met camper en doen meerdere campings aan. Onze dochter moet dan steeds opnieuw getest worden omdat ze niet volledig gevaccineerd is, en net 3 weken achttien jaar is.
Iemand enig idee waar we een antigeentest in Frankrijk kunnen laten doen die geldig is voor toegang op campings? Baal er verschrikkelijk van en had het liefste alles geannuleerd, maarja, dan is je geld ook weg.
, Datum:
20.07.2021 16:50
Hier ook 1 van 13 en 15 jaar, 13 augustus laten testen met sneltest. En dan de 14de gaan rijden. Die oudste spreekt veel met vrienden af. Maar kan moeilijk zeggen dat dat niet meer mag. Fingers crossed