Pass Sanitaire verplicht op campings (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Frans
, Datum:
18.07.2021 11:38
Ook campings worden verplicht te controleren op de Pass Sanitaire. Voor toeristen betekent dit een "groen vinkje".
Actualisation pour le PASS SANITAIRE mis en place par le gouvernement:
Le pass sanitaire sera obligatoire pour accéder au camping, à présenter le jour de votre arrivée. Il sera valable pour toute la durée de votre séjour (contrôlé une seule fois à l'arrivée). Ce pass sanitaire est obligatoire pour toute personne de 18 ans et plus. Les enfants et les adolescents (12 - 17 ans) ne sont pas concernés jusqu'au 30 aout.
Un décrêt ministériel est en cours de publication.
Geplaatst door: Peetje
, Datum:
19.07.2021 13:10
Beste Frans, kun je me de bron van dit besluit geven?
Geplaatst door: Cin
, Datum:
19.07.2021 13:36
Dat zeg ik al heel de tijd maar ze willen mij niet geloven 😂
Let wel! Alleen bij aankomst en daarna niet meer.
Geplaatst door: Peetje
, Datum:
19.07.2021 13:51
Geplaatst door: ® Arthur-vL
, Datum:
19.07.2021 13:55
Ik kom op deze website ook zoiets tegen:
https://www.interieur.gouv.fr/Actualites/L-actu-du-Ministere/Certificate-of-international-travel
2.2. Health control measures
If you are already vaccinated, you must present proof of vaccination status and a sworn statement attesting to the absence of symptoms of covid-19 infection and contact with a confirmed case of covid-19.
If you are not vaccinated, you must present the transport company and border control authorities with a negative PCR or antigenic test no more than 72 hours prior to departure (departure of first flight in case of connecting flights). Some countries of the European area have been placed under surveillance. For unvaccinated travellers from Cyprus, Spain, Greece, the Netherlands and Portugal, a negative PCR or antigenic test taken less than 24 hours prior to departure is required.
Je moet dus ook een statement hebben waarin je verklaard geen Covid-19 te hebben:
"SWORN UNDERTAKING TO COMPLY WITH RULES FOR ENTRY
INTO METROPOLITAN FRENCH TERRITORY
(FROM GREEN LIST COUNTRIES)
This statement shall be presented to the transport companies before boarding and to the border control authorities.
The measures applied to vaccinated adults are extended under the same conditions to their accompanying minors, whether vaccinated or not."
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
19.07.2021 14:01
, Datum:
19.07.2021 14:04
@Arthur-vL, dit is oud nieuws en gaat niet over campings.
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
19.07.2021 14:06
Ten eerste vraag ik me af hoeveel campings dat gaan controleren. Ten tweede is het vreemd. Hij mag maar 24 uur geldig zijn voor de grens. Als die termijn ook voor aankomst camping gaat gelden, ga je dat nooit halen. Meeste mensen overnachten een keer. En wat als iemand het niet heeft? Gaat een camping ze wegsturen? Denk het niet.
, Datum:
19.07.2021 14:16
Geplaatst door: Marielle
, Datum:
19.07.2021 15:00
Weet iemand ook al of dit voor buitenzwembaden op de camping gaat gelden, die sanitaire pass?
Geplaatst door: martijnseverin
, Datum:
19.07.2021 15:43
, Datum:
19.07.2021 15:50
Via bovenstaande link, lees je niets over de buitenzwembaden op de campings!!??
Geplaatst door: Saskia
, Datum:
19.07.2021 15:51
Daar staat toch niks in over campings??
, Datum:
19.07.2021 15:57
Nee precies, niets te vinden.
, Datum:
19.07.2021 16:00
Dat komt omdat er op campings ook niks geld tot op heden....
, Datum:
19.07.2021 16:10
Dan mag je hopen dat dat zo blijft..
, Datum:
19.07.2021 16:12
Dat denk ik wel. Maja het kan wel en dan om de twee dagen testen.....
Geplaatst door: Karen
, Datum:
19.07.2021 16:50
Onze camping heeft op fb staan dat ze geen recreatieplaats zijn, maar een camping. Dat ze n Dat alles toegankelijk is. Voor de horeca gelden.de horeca regels.
Geplaatst door: ® Wouter
, Datum:
19.07.2021 19:10
Van site RCN:
Maatregelen vanaf 31-8-2021
Campings moeten de gasten vanaf 12 jaar bij aankomst vragen om de Pass-sanitaire, maar vervolgens hoeven we gedurende de rest van het verblijf op het park niet meer te controleren. Dit is ongeacht de duur van het verblijf. Dus op het park is geen tussentijdse controle nodig bij een bezoek aan het zwembad, bar, restaurant en terras.
* Wat is de pass-sanitaire:
- Je bent volledig gevaccineerd en kunt dit aantonen via een vaccinatie-bewijs
- Via een negatieve corona-test (PCR-test of anti-gene test), max 24 uur oud voor grensverkeer en 72 uur voor aankomst park
- COVID gehad en een immunverklaring tussen de 11 dagen en 6 maanden oud
ANWB heeft alle geldende maatregelen in Frankrijk overzichtelijk op een rij gezet, klik hier.
Bijgewerkt op 19 juli 2021
Geplaatst door: Cin
, Datum:
19.07.2021 19:18
Ohww vanaf 31-08
Dan gaan wij alweer bijna naar huis
Maar nu vraag ik mij af.. wat weten hun dat wij nog niet weten ?🙄