vaccinatie (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Edwin
, Datum:
15.07.2021 19:59
Vandaag mijn antigeentest gehad. En als ik de franse app gebruik, dan klopt het idd. Mijn qr code voor vaccinatie staat nog op non valid, en de antigeen qr code staat op valid. Dus ik ga morgen met een gerust hart op vakantie.
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
15.07.2021 20:39
Bij mijn man staat er nog steeds 1 van 2, terwijl hij op 27 juni de 2e prik heeft gehad. Alleen de vaccinatie van 23 mei staat geregistreerd. Echter staan er wel 2 verschillende instanties: RIVM en GGD. Dit terwijl hij beide vaccinaties via de GGD heeft gehad.
Bij mij staat er helemaal geen instantie bij. Alleen welk vaccin, de datum en doses 1 van 1.
Het zal misschien met achterstand te maken hebben en we gaan pas volgend weekend weg, maar ik heb er niet echt een goed gevoel over. Als ie er nu nog niet in staat, verwacht ik eigenlijk ook niet dat dit over een week wel het geval zal zijn.
Ik heb sws al kopieën gemaakt van de registratiepapieren, dan moet het zo maar.
Op internet gelezen dat het weinig zin heeft hierover te bellen. Lange wachttijden (sommigen bijna 2 uren) om vervolgens te horen dat het bij de GGD wel goed geregistreerd staat. Het is dus weer een echt Nederlands zootje …
Enfin, op hoop van zegen 🙏🏼 (het zal bij ons ook een keer in één keer goed gaan 🙈)
Geplaatst door: joost
, Datum:
15.07.2021 21:22
Het volgende stukje is overgenomen van de website van de Franse Ambassade in Den Haag; op de Covid-19 pagina
Kan iemand mij dit uitleggen
" Voor Nederlanders die naar Frankrijk reizen geldt dus nog steeds dat er twee weken verstreken moeten zijn sinds de tweede dosis voordat men met de gezondheidspas toegang krijgt tot het Franse grondgebied, maar dat de gezondheidspas al één week na de tweede dosis toegang geeft tot gezondheidspasplichtige locaties in Frankrijk (zoals discotheken, schouwburgen en circustenten). "
Kan aan mij liggen hoor, maar ik mis iets, of er is wat verkeerd geschreven
Geplaatst door: Jelsma
, Datum:
15.07.2021 21:46
@ MaraM,
Als je na je eerste vaccinatie de QR hebt aangemaakt dan staat daar de datum van de eerste vaccinatie.Als je de tweede vaccinatie hebt gekregen past de QR code zich niet automatisch aan ( bij mij niet tenminste) ik ben toen naar mijn overzicht gegaan dat zijn de drie streepjes links boven. Daar moet je opnieuw een QR code aanmaken en dan past hij deze aan naar de laatste vaccinatie. Ik hoop dat dit bij jouw ook het geval is
Groet Jelsma
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
15.07.2021 22:22
Joost, om de grens over te gaan geldt de "volledige" vaccinatie pas na 2 weken, voor de toegang tot bepaalde gebouwen/evenementen (vanaf 21 juli) geldt de "volledige" vaccinatie al na 1 week. Dat geldt ook voor volwassenen na 1 augustus voor de andere dingen zoals horeca. Waarom, dat is mij geheel onduidelijk. Maar dat is bij wel meer regels in zowel Frankrijk als Nederland.
De tekst is dus wel correct.
, Datum:
15.07.2021 23:49
Beste Jelsma, hartelijk dank voor uw tip. Zover waren we nog niet gekomen. Mijn man is al in dromenland, maar we gaan morgen de proef op de som nemen. Heel apart dat zoiets simpels niet te vinden is op internet. Ik kon het tenminste niet vinden 🙈Mijn man vertrekt morgenvroeg al om 4 uur al weg en is morgenavond weer thuis, dus eerder wordt het ‘m niet. Ik zal vervolgens laten weten of het is gelukt. Nogmaals dank voor uw reactie.
, Datum:
16.07.2021 22:32
Helaas, het probleem blijft hetzelfde. Er is maar 1 datum bekend. Ik was er al bang voor, want ik had eerder de app verwijderd, opnieuw geïnstalleerd en de QR-code opnieuw gemaakt. Dan nad het toen ook al verholpen moeten zijn. Dit probleem schijnt meer voor te komen, want het wordt specifiek genoemd bij de FAQ’s op de betreffende website.
Geplaatst door: Lia
, Datum:
17.07.2021 08:29
Wat een gedoe met die Q R code.
Ik gebruik lekker ouderwets wel het gele boekje.
Daar verdwijnt niets zomaar😁
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
17.07.2021 11:06
Bepaalde GGD regios hebben ook achterstanden met administratie verwerken door de enorme toegenomen drukte van de toegenomen testvraag. Mogelijk is dat een reden dat het niet goed gaat? Ik heb afgelopen donderdag mijn 2e prik gekregen en vrijdagochtend stond die ook vernoemd op de app.
Wij hebben daarnaast, voor de zekerheid, ook de vaccinatie(s) laten bijschrijven in het gele boekje. Better safe then sorry.
Geplaatst door: ® Tante Jo
, Datum:
17.07.2021 12:20
Ik ben ongelooflijk blij met de tip om de app te downloaden om de QR code te checken! Zeker nu Frankrijk heeft besloten om de PCR test terug te brengen naar 24 uur. Hier allemaal 1 vaccinatie gehad en een eerder (langer dan 180 dagen) doorgemaakte Covid. Kids hebben vorige week hun vaccinatie gehad, dus ik verwacht volgende week het groene vinkje.
De juiste informatie vinden lijkt soms een onmogelijke zaak, maar dit is echt zo verhelderend, echt super!
, Datum:
17.07.2021 13:05
Vanmorgen om stipt 8 uur toch maar gebeld. Het probleem is doorgegeven aan de it-afdeling en als het goed is, moet dit binnen 48 uur juist vermeld staan in de app. we krijgen voor de zekerheid ook nog een papieren bewijs opgestuurd. Je moet er even wat voor over hebben 😉
Geplaatst door: DirkV
, Datum:
17.07.2021 15:03
Op nederlandwereldwijd.nl staat nu toch weer, dat Frankrijk een termijn van 7 dagen hanteert na de tweede prik. Dit is een officiële site van het Min. van Buza. Laatste update is van vandaag.
Geplaatst door: DirkV
, Datum:
17.07.2021 15:35
Blijkbaar heeft Frankrijk hier vandaag een persbericht over uitgestuurd. Het staat ook op Frankrijk.nl en op de site van de Franse ambassade. Gelukkig maar, die extra week scheelt een hoop gedoe.
Geplaatst door: ® Tante Jo
, Datum:
17.07.2021 17:54
Weet iemand toevallig of Spanje ook 1 vaccinatie accepteert als je langer dan 180 dagen Covid hebt gehad? En wellicht is er ook app waar je kan checken of je een 'groen vinkje' krijgt als als de Spaanse politie je QR code scant? Ik kan het echt nergens terugvinden.. Ik hoop dat iemand het toevallig weet!
Geplaatst door: ® Noren-63
, Datum:
17.07.2021 21:56
@Tante Jo (e.a.); ga naar https://www.nederlandwereldwijd.nl/reizen-naar-het-buitenland.
Via deze site ook de Reisapp van Buitenlandse Zaken te downloaden, met per ingetypt land up to date informatie mbt (o.a.) Covid-regels. Ook favoriete landen in te stellen zodat op reis een mail ontvangen kan worden bij "Covid-regels-wijzigingen".
Daarnaast ook te vinden op de site van ANWB.
Goede vakantie!
Geplaatst door: martijnseverin
, Datum:
18.07.2021 00:50