vaccinatie (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: anet
, Datum:
14.07.2021 12:05
hallo,
wij willen 18 juli met de auto op vakantie naar Frankrijk. wij hebben allemaal in mei corona gehad en hebben onze 1e vaccinatie gehad. in Nederland ben ik dan volledig gevaccineerd (corona + 1 Vaccinatie). maar geld dat ook voor Frankrijk. ik kan het op internet nergens duidelijk vinden. weet iemand dat hier mischien?
Groeten Anet
Geplaatst door: roelm
, Datum:
14.07.2021 12:12
Als het goed is zou je dan een QR code moeten kunnen maken in de Corona app.
Die is dan geldig.
Niemand kan zien omdat dat is dat je 2 vaccinaties, een negatieve test of een enkele vaccinatie met een recente besmetting was.
Dus daarmee zou het akkoord moeten zijn voor Frankrijk.,
Geplaatst door: martijnseverin
, Datum:
14.07.2021 12:32
Heb je bewijs dat je corona hebt gehad? Zo niet dan is 't gewoon testen.
Geplaatst door: ® Johan (webmaster)
, Datum:
14.07.2021 13:04
Ik sluit mij aan bij het antwoord van roelm.
Ga naar https://coronacheck.nl en maak een Internationale QR-code aan.
Als dat niet mogelijk is omdat het systeem niet de juiste gegevens heeft, of omdat je toch niet aan de gestelde eisen voldoet, dan moet je toch een test-certicicaat die niet ouder is dan 72-uur kunnen overleggen.
Geplaatst door: Jankees
, Datum:
14.07.2021 13:28
Ik zit met hetzelfde...
Covid gehad in januari en 1 prik (juni), dus volledig gevaccineerd volgens NLse standaarden.
Nu is hersteldatum echter ouder dan 6 maanden wanneer we naar Fra reizen.
Als je letterlijk leest voldoe ik dus niet aan Franse voorwaarden: "Daarbij moet u het betreffende positieve resultaat van uw PCR- of antigeentest kunnen tonen (ouder dan 15 dagen, maar niet ouder dan 6 maanden)."
In NL kijken ze dus naar vaccinatiedatum in vergelijking met positieve Covid test (die niet ouder dan 6 maanden mag zijn voor 1 prik voor volledige vaccinatie).
Voor reizen naar Fra kijken ze hier dus zo te lezen anders naar - sowieso niet ouder dan 6 maanden ongeacht datum van vaccinatie.
Dit is wel heel gek - zou toch in heel EU gelijk zijn obv afspraken / QR codes.
Ben nu te laat voor 2e prik.
Heb nog steeds de hoop dat het gewoon verkeerd omschreven staat, en dat die 6 maanden in Fra ook gekeken wordt naar wanneer prik gezet is.
Heb al met GGD en buitenlandse zaken gebeld en die weten het ook niet.
Iemand enig idee hier?
, Datum:
14.07.2021 13:29
EDIT: die internationale code wordt toch niet ineens verwijderd volgende week (wanneer hersteldatum ouder dan 6 maanden wordt)?
Geplaatst door: Anet
, Datum:
14.07.2021 13:33
Bedankt allen voor het mee denken, het is gelukt om de internationale qr code in de corona app te zetten.
Geplaatst door: ® daphne
, Datum:
14.07.2021 13:38
@anet, ik ben benieuwd wat er bij jou staat hoeveel doses je hebt gehad. Ik ben zelf 2 x gevaccineerd (de laatste op 30 juni) en er staat gek genoeg doses 3 van 2. Ik heb geen corona gehad, zelfs nog nooit getest geweest.
Je kunt alle info zien bij het vraagteken bij de QR code.
Geplaatst door: DirkV
, Datum:
14.07.2021 13:55
Als je een QR code aanmaakt, kan je kiezen tussen een testbewijs, herstelbewijs of vaccinatiebewijs. Een QR code van het herstel (minder dan 6 mnd) is al voldoende voor Frankrijk. Wel even kiezen voor een internationale code want de NL code werkt niet in het buitenland. Mochten je gegevens niet juist bij het RIVM geregistreerd staan, dan maakt de app geen QR code aan. Dan is het tijd om even te gaan bellen.
, Datum:
14.07.2021 14:06
Mijn hersteldatum is dus ouder dan 6 maanden ten tijde van reizen. Ben echter wel degelijk volledig gevaccineerd dmv 1 prik en eerdere besmeting. Vraag me alleen af of Frankrijk dit ook als zodanig ziet, wat volgens Europese richtlijnen wel zo zou moeten zijn. Als je letterlijke regels echter leest dan ben ik dat niet en heb ik een probleem...
Geplaatst door: Anet
, Datum:
14.07.2021 14:41
@Daphne, bij mij staat er doses 1 van 1
Geplaatst door: Lia
, Datum:
14.07.2021 14:44
Mijn dochter heeft vorig jaar corona gehad.
Wilde zich eerst niet laten enten,nu dus toch wel.
Ze heeft 1 prik gehad,maar ze heeft een afspraak voor prik nummer 2.
Reden...dan hoeft ze zich geen zorgen te maken of die herstel van corona wordt geaccepteerd.
Voor het geval ze toch op vakantie wil naar het buitenland.
, Datum:
14.07.2021 15:10
Je zou de scanner app van de Fransen kunnen gebruiken om even te checken of hij een groene vink geeft op je internationale QR code. De app staat gewoon in de playstore (TAC Verif) maar officieel mag je de app als consument niet gebruiken. In tegenstelling tot de Nederlandse scanner app. Beter niet in Frankrijk mee rondlopen dus.
Geplaatst door: Martijn
, Datum:
14.07.2021 15:16
Wanneer je Corona hebt gehad, dat maakt niet uit. Je hoeft maar 1 prik te nemen.
Wanneer je alleen met een herstelbewijs wilt gaan, mag deze niet ouder zijn 6 maanden.
Zie website van Franse ambassade.
Geplaatst door: Lia
, Datum:
14.07.2021 15:24
Ice.niet ouder dan 6 maanden,zij heeft het in oktober gehad.
Dus ze laat zich voor de zekerheid gewoon 2 keer vaccineren.
Geplaatst door: ® Zomerwarmte
, Datum:
14.07.2021 15:27
Vraagje. Mijn man heeft maandag zijn 2e vaccinatie gehad, telt dat als dag 1? En is de QR code op dag 14 te krijgen of vanaf dag 15.
, Datum:
14.07.2021 15:56
Gisteren avond heeft de Franse minister van volksgezondheid aangegeven dat Frankrijk je 7 dagen na de tweede prik als volledig gevaccineerd beschouwt.
Je kunt de internationale QR code nu al aanmaken, maar deze zal momenteel nog niet geldig zijn.
Geplaatst door: ® Zomerwarmte
, Datum:
14.07.2021 16:08
Om de grens over te mogen moeten het wel 2 weken zijn las ik.
Geplaatst door: Laura
, Datum:
14.07.2021 17:51
Ik zit met hetzelfde vraagstuk, mijn partner heeft namelijk ook corona gehad.
Ik vond zojuist onderstaande link met informatie, mogelijk interessant voor een ieder.
https://nl.ambafrance.org/Covidvaccinatie-in-Frankrijk-en-Nederland
Het aanmaken van een internationele Qr code is denk ik geen goede graadmeter, zelf ben ik 1 keer gevaccineerd en de internationale code kan ik ook al aanmaken.
dit gezien in sommige landen 1 prik voldoende is.
, Datum:
14.07.2021 20:06
Ik lees nu inderdaad ook dat je bij de grens 2 weken je laatste prik gehad moet hebben en eenmaal binnen, 1 week. Bijzonder verhaal weer. Ben benieuwd hoe streng men daarop gaat handhaven want dit is toch nauwelijks uit te leggen.