Nieuwe regels per 21 juli (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
18.07.2021 12:19
Gisterenmiddag voor de zekerheid de testafspraken van de kinderen en mijzelf omgezet (mijn 2e prik bij passeren grens 8 dagen ervoor) naar een moment later op de dag, wordt het weer gewijzigd... Nu echter wel in positieve zin, van 14 dagen naar 7 dagen voor een volledige vaccinatie. Dat is een meevallertje.
Maar ik laat de testafspraak voor de zekerheid toch nog maar even staan tot een dag ervoor...
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
18.07.2021 15:31
Geplaatst door: Johann
, Datum:
18.07.2021 15:49
Geplaatst door: ® John67
, Datum:
18.07.2021 17:59
Stel dat ik mijn heenreis met overnachting plan, dan is de negatieve coronatest bij aankomt bij de camping meer dan 24 uur oud. Stel dat de campingbaas dat geen probleem vindt, loop ik dan nog risico?
Geplaatst door: Claudia23
, Datum:
18.07.2021 18:25
@ John, nee.
De test moet afgenomen zijn 24 uur voor departure.
Geplaatst door: Onyx666
, Datum:
19.07.2021 06:40
Het is toch 24 uur bij aankomst in frankrijk. Dus aan de grens?
Dit staat op frahkrijk.nl
vanaf zondag 18 juli geldt voor reizen naar Frankrijk dat de negatieve antigeen- of PCR test voor niet-(volledig)-gevaccineerden maximaal 24 uur oud mag zijn. Deze termijn geldt dus alleen bij binnenkomen van Frankrijk en NIET voor de hieronder genoemde coronapas.
Geplaatst door: Claudia23
, Datum:
19.07.2021 06:48
Onycx dat dacht ik eerst ook. Maar als ik de franse overheid webpagina lees staat er toch echt 24 hours before depature.
Met andere woorden ik ga nu weg waarbij ik pas over 3 dagen de grens over rijd, dan is dat nog ok. Dat zou toch gek zijn? Ik bedoel het is totaal niet meetbaar wanneer ik vertrek....
Nu.nl schrijft ook 24 uur voor vertrek, de franse ambassade schrijft dat een ook ook de officiële franse gouverment website.
Wellicht dat deze bewoordingen zijn gebruikt in de context van een vliegreis maar dat staat dat dus nergens gefineerd.
Overigens word het er voor mij persoonlijk niet anders van, wel meer verwarrend.
Geplaatst door: Cin
, Datum:
19.07.2021 07:59
Gebruik je gezonde verstand, voor je straks word teruggestuurd aan de grens (niet dat lijkt of ze aan het controleren zijn)
Je test mag niet ouder zijn dan 24 uur als je de grens oversteekt en waarschijnlijk geld dit voor de camping ook. Daar horen wij deze week vast meer over.
Zou wat zijn. Ga ik nu testen terwijl ik pas over 3 weken besluit te vertrekken 😅
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
19.07.2021 09:20
@Cin, Waar haal je vandaan dat campings een test eisen? Volgens mij is het alleen voor als je de grens wil passeren.
, Datum:
19.07.2021 09:41
Uit de Franse krant en op onze camping capfun.
Uit de Franse krant vertelde de minister dat bij binnenkomst een bewijs nodig was en dat je dan van alles gebruik mocht maken zoals zwembad en restaurant.
Daarna heeft onze camping de tekst gewijzigd dat er dus een bewijs gevraagd kan gaan worden en daar rekening mee gehouden moest worden.
Tot ze meer informatie zouden krijgen van de regering.
Ik had de link ergens gedeeld in 1 van deze topics dat de minister dat aankondigde voor de camping.
, Datum:
19.07.2021 09:44
U moet wel op capfun.com kijken en dan bij vragen.
Geplaatst door: ® Timo
, Datum:
19.07.2021 11:14
@Cin Dat klopt niet. Dit staat er op de website. bij de veelgestelde vragen:
Zijn de campings open?
Ja, onze campings en alle faciliteiten zijn geopend!
Wij vragen bij uw aankomst op de camping geen bewijs van vaccinatie of een negatieve PCR-test. Dit kan echter wel verplicht zijn bij het inreizen in een land en bij terugkomst. Zie voor meer informatie hierover de vragen hieronder.
https://www.capfun.nl/faq.html
Geplaatst door: cin
, Datum:
19.07.2021 11:55
@ Timo wat vreemd!!
bij mij staat er dit : wel vertaald
Moet ik een gezondheidspas overleggen of me laten vaccineren om op vakantie te gaan naar een Capfun camping?
Na de aankondigingen van de president van de republiek op 12 juli 2021, wachten we op verduidelijking van de wet die wordt gepubliceerd om te weten of de gezondheidspas verplicht wordt op onze campings in Frankrijk.
Om u geen zorgen te maken, raden we u ten zeerste aan om voor aankomsten vanaf 24 juli 2021 uw regelingen te treffen om een ??PCR- of antigeentest uit te voeren minder dan 72 uur voor uw vertrek.
Als u 1 week na uw 2e dosis vaccins bent, of als u minder dan 6 maanden geleden bent geïnfecteerd, hoeft u niet te testen. Het enige wat u hoeft te doen is ons een bewijs van uw vaccinatie of positieve test te bezorgen!
Kinderen en jongeren onder de 18 jaar hebben in ieder geval geen last van deze maatregelen!
https://www.capfun.com/faq.html
wat jij hebt gekopieerd kan ik niet terugvinden tussen de vragen
, Datum:
19.07.2021 12:02
Timo
sorry op capfun.nl ja zie ik het antwoord wel tussen de vraag staan maar wij gaan niet naar een capfun in nederland.
Ik weet dat die geen bewijzen vragen omdat Nederland veel soepelere regels heeft ivm corona dan frankrijk.
Op capfun.com staat dus wel wat anders wat op zich vreemd is omdat het dezelfde organisatie is.
Laten we hopen dat wat jij hebt geplaatst uitkomt dan.
We zullen het van de week wel horen.
Geplaatst door: Piek
, Datum:
19.07.2021 14:17
Wij gaan ook naar capfun en ik heb een mail gestuurd naar de camping, ik kreeg het volgende terug
“We wachten op informatie van de overheid, maar het is bijna bevestigd dat we geen PCR-test of vaccins nodig hebben om toegang te krijgen tot de camping”
Dit is een week geleden dus heb zojuist weer een mail gestuurd , zodra ik antwoord heb zal ik het posten .
, Datum:
20.07.2021 17:35
Weet iemand of je op de markten in frankrijk ook verplicht mondkapjes moet dragen?
Geplaatst door: Lia
, Datum:
20.07.2021 18:58
, Datum:
20.07.2021 19:07
Lia
Nou ja als het verplicht is gaan we niet, bespaart ons weer een ritje van ong een half uur 🙄
, Datum:
20.07.2021 19:42
Ik kon dit vinden.
Buiten hoeven mondkapjes niet meer, met uitzondering van grote evenementen, wachtrijen en markten.
– Dit geldt dus ook in winkels, benzinestations of bij het betreden van een hotel-receptie.
– In de horeca mogen mondkapjes af zolang je aan tafel zit, maar als je opstaat om naar de wc te gaan of naar buiten te lopen moet hij weer op.
– Als het dragen van een mondkapje verplicht is in Frankrijk, dan geldt dat algemeen genomen voor personen vanaf 11 jaar. In sommige pretparken geldt een mondkapjesplicht vanaf 6 jaar, dat is bijvoorbeeld het geval in Disneyland Parijs.
Maar markten zijn toch gewoon leuk om te bezoeken?
Je mag en kan al niet zoveel,en dit kan je doen zonder je eigen weer te laten testen.
, Datum:
20.07.2021 19:51
Fijn...waar zitten jullie nu?