Nieuwe regels per 21 juli (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Susan3
, Datum:
16.07.2021 22:54
@eliza3, voor de grensovergang moet t laatste vaccin (pfizer/moderna) 2 weken oud zijn, voor de pas 1 week
Geplaatst door: PeterB
, Datum:
17.07.2021 01:05
Geplaatst door: Annies
, Datum:
17.07.2021 08:59
Geplaatst door: Sandra
, Datum:
17.07.2021 09:07
Geplaatst door: Ramon
, Datum:
17.07.2021 09:48
Dat laatste is een lastige. Nieuwe wending. Test is zo gepland dat hij nog ruim geldig is wanneer ik Frankrijk in kom. De camping (doen een overnachting) redden we alleen op een paar uur niet...
Geplaatst door: cin
, Datum:
17.07.2021 10:06
Het is inderdaad even rekenen. wij zitten met 2 overnachtingen zelfs.
We wachten volgende week even af omdat de maatregelen eerst langs de raad van state moet.
Ik dacht maandag al.
Ik las dat de dierentuinen ook om uitstel van de pas gaan vragen.
Zij verwachten 50 tot 70 procent minder bezoekers en zitten al in zwaar weer.
Zij geven aan dat ze ook niet bevoegd zijn om zomaar iemand naar zijn gezondheidspas te vragen en daar hebben ze natuurlijk wel een punt.
het blijft spannend
Geplaatst door: Ramon
, Datum:
17.07.2021 10:22
Zeker weten. We gaan zelf maandagochtend vroeg rijden. Test straks om 12 uur. Ruim binnen de tijd in Frankrijk, wat de eis was.
Nu maar zien dinsdag wanneer we op de camping aankomen. Fijne vakantie
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
17.07.2021 10:58
@Cin: zoals al eerder aangegeven, C'est la ton qui fait la musique! Het mogen wellicht geen onwaarheden zijn, maar het is weldegelijk gekleurd gepost. Dat mag, net zo dat als iemand anders dat naar haar/zijn mening mag doen... De uitdrukking "doe niet zo mal" van Johan vind ik persoonlijk er nu niet eentje om daarop volledig uit de slof te (mogen) schieten. Maar dat is mijn mening...
@Martijn: schaamt u, als iemand een andere mening is toebedeeld dan heeft zij/hij gelijk een bord voor haar/zijn kop? Wat een bele(mme)rend uitgangspunt.
Ondanks de manier waarop door bovengenoemde is gereageerd, kan ik mij prima vinden in de redenatie van Johan. Volgens mij hebben we vorige week op landelijk niveau een soortgelijke kwestie gehad. Eerst heel hard nieuwe regels aankondigen en vervolgens verzachten en nuanceren. Het valt allemaal wel mee, vorig jaar riepen ook allen Nederlanders die (door keuze) in Nederland bleven dat het een groot drama zou worden in het buitenland. Nu, ik zat in Frankrijk en het was er heerlijk, net als in Nederland destijds (naar wat ik heb gehoord). Het draait gewoon allemaal om hoe je er zelf mee omgaat...
Geplaatst door: Nebula
, Datum:
17.07.2021 11:05
Wat niet heel duidelijk naar voren komt in het artikel is per wanneer dit nodig is? 21 juli of 1 augustus?
Wij komen 21 juli aan op de camping, onze test van 72uur oud is dan net verlopen. Of we moeten van onze overnachting vroeg vertrekken, dan redden we het net.
We hebben in ieder geval twee afspraken staan voor de antigeentest (zondagochtend en maandagmiddag) dus indien nodig gaan we maandagmiddag nog een keer. Allemaal spannend, zal pas relaxed zijn als ik eenmaal in Frankrijk ben haha.
Geplaatst door: Astrid
, Datum:
17.07.2021 11:07
Wat geldt eigenlijk, de dag dat je een pcr-test hebt laten doen of het moment dat je het resultaat krijgt?
Geplaatst door: Claudia23
, Datum:
17.07.2021 11:09
@Astrid, het moment weber de test bij je word afgenomen is het meet moment wat ze hanteren.
Geplaatst door: Nieneke85
, Datum:
17.07.2021 11:16
Ik vond in de Gelderlander dat de tijd dat testuitslag geldig is, start vanaf het moment dat het stokje de neus verlaat. Dus goed plannen.
Geplaatst door: Cin
, Datum:
17.07.2021 11:17
@slimpie je bent zo grappig
Uit mijn slof 🤣
Prettig zonnig weekend iedereen!
Geplaatst door: Nebula
, Datum:
17.07.2021 11:18
Nu op NOS: test mag nog maar 24uur geldig zijn! Gaat vannacht in.
Geplaatst door: Patriess
, Datum:
17.07.2021 15:59
Mijn camping onderweg als de camping waar we naar toe gaan zeggen beide dat je gewoon daar kunt eten.
Hebben 1 puber van 19 met 1 vaccinatie mee.
Mits we niet welkom zijn, gaan we gewoon.
Hoef niet elke dag in restaurant en museum en drukke plekken negeren we toch al.
Geplaatst door: Astrid
, Datum:
17.07.2021 20:36
Geplaatst door: martijnseverin
, Datum:
18.07.2021 00:53
Geplaatst door: mdtvdb
, Datum:
18.07.2021 10:22
Op de website van de ambassade van Frankrijk, die hierboven wordt genoemd, lees ik het volgende:
“[E]en vaccinatiebewijs […] is geldig onder de volgende voorwaarden:
• voor vaccins waarvan 2 doses benodigd zijn (Pfizer, Moderna, AstraZeneca) :
1 week na de 2de dosis voor reizen binnen Europa ;
1 week na de 2de dosis voor toegang tot locaties in Frankrijk die aan de gezondheidspas onderworpen zijn;
• voor vaccins waarvan 1 dosis nodig is (Janssen / Johnson & Johnson) : 4 weken na de enige dosis.”
Dit betekent dat voor het meerendeel van de volledig de gevaccineerden dat zij na een week al zonder test naar Frankrijk mogen reizen. Of moet je voor een doorreis door België en Luxemburg of Duitsland alsnog een test doen omdat zij wel die twee weken grens hanteren?
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
18.07.2021 10:56
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
18.07.2021 10:58