Nieuwe regels per 21 juli (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: martijnseverin
, Datum:
16.07.2021 14:36
Geplaatst door: Jiska1978
, Datum:
16.07.2021 14:38
Wat betreft het mondkapje, binnen verplicht en op drukke plekken zoals markten ed kan het buiten ook worden verplicht. Niet zomaar als je aan het wandelen bent.
Dit weet ik omdat mijn moeder al jaren in Frankrijk woont en werkt en ons op de hoogte houdt van de situatie daar.
En wat ik best vervelend vind is dat sommige mensen op dit forum heel fel op anderen reageren, dit kan best met wat meer respect voor de ander.
Iedereen een hele fijne vakantie gewenst!
Geplaatst door: Cin
, Datum:
16.07.2021 14:56
Johan moet u niet boos op mij worden.
Ik gooi het door de vertaal machine en dat is wat er staat.
Dus zoals Martijn ook doorgeeft van het Franse nieuws.
Niet op het strand en of in natuurgebied maar wel op straat.
Doet u het vooral niet dan wacht u een boete van meer dan honderd euro.
Ja wat is het nou ik reageer toch op topic maatregelen na 21 juli? Dit is een maatregel.
En meer zullen er volgen.
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
16.07.2021 15:11
@Cin, Er staat nog wat meer bij, maar dat laat je achterwege. Verder is het een beetje selectief winkelen wat je doet en je geeft een dramatische voorstelling van zaken. Ook Fransen blijven hun verstand gebruiken en als een op hol geslagen prefect een decreet uitvaardigt, wil dat nog niet zeggen dat dit ook toegepast wordt.
Bijvoorbeeld vorig jaar; toen vaardigde de prefect van de Gard een decreet uit dat zwemmen in natuurwater verboden werd. In de praktijk was daar echter niets van te merken. Marcon roept dat kinderen ouder dan 12 jaar vanaf begin augustus een gezondheidscertificaat moeten laten zien als ze naar een restaurant of centre commercial gaan en nog geen dag later roept de verantwoordelijke minister dat er flexibiliteit betracht zal worden en dat de maatregel voor 12-18 jarige pas op 30 augustus zal ingaan. In winkels en supermarkten hangen de mondkapjes vaak op de kin. Je moet net zoals de Fransen met dit soort informatie een beetje pragmatisch omgaan.
, Datum:
16.07.2021 15:29
Nogmaals hele artikel vertaald voor Johan want ik zou iets achterwege laten en alleen maar drama willen veroorzaken.
Nou sorry hoor als het 1 ding is wat ik niet doe is onwaarheden vertellen!
Wij moeten nog vertrekken naar Frankrijk, daarom houd ik het nieuws goed in de gaten want we gaan hoogstwaarschijnlijk annuleren.
Om maatregelen zoals deze en ik kan goed begrijpen dat andere mensen deze maatregel ook niet zien zitten.
U kan zeggen dat het anders is want vorig jaar…..jaja..
Artikel:
Covid19. Het dragen van een masker wordt weer verplicht in openbare ruimtes, in de Pyrénées-Orientales
Vanaf zaterdag 17 juli 2021 om 06:00 uur wordt het dragen van een masker weer verplicht in de openbare ruimte, in de Pyrénées-Orientales, om de covid-19-epidemie in te dammen.
Het spookbeeld van covid-19 lijkt nooit weg te willen glippen. De prefect van Pyrénées-Orientales, Etienne Stoskopf, heeft op vrijdag 16 juli 2021 twee orders uitgevaardigd. Een daarvan stelt het dragen van een masker buitenshuis opnieuw verplicht.
Voor een periode van twee weken
De Delta-variant blijft zich in hoog tempo ontwikkelen: "Hij maakt al enkele dagen een zorgwekkende groei door", geeft Etienne Stoskopf aan. Hij nam twee opdrachten aan, waarvan er één slechte herinneringen opriep: de verplichting om een ??masker te dragen. Het wordt opgelegd aan de openbare ruimte, in alle gemeenten in het departement, maar niet aan het strand en in de natuur.
Ter herinnering: deze beperking werd op 17 juni landelijk opgeheven in het licht van destijds positieve cijfers. Een tweede besluit heeft tot doel het gebruik van alcoholische dranken op de openbare weg en in de openbare ruimte, buiten de terrassen van restaurants en bars, te verbieden. Deze twee maatregelen gelden vanaf zaterdag 17 juli om 06.00 uur en tot maandag 2 augustus om 06.00 uur.
Ze "kunnen worden aangevuld afhankelijk van veranderingen in gezondheidsindicatoren en de druk op het ziekenhuissysteem", waarschuwt de vertegenwoordiger van de staat. En een van deze beroemde indicatoren is categorisch: covid-19 maakt een nieuwe doorbraak in de afdeling, aangezien de incidentie 210,9 is volgens de laatste cijfers van Public Health France. Het is de hoogste van het land.
Geplaatst door: Nebula
, Datum:
16.07.2021 15:47
, Datum:
16.07.2021 16:06
Laat maar cin Johan heeft een plank voor de kop. Die kan je nog niet overtuigen dat water nat is...
Geplaatst door: Daido
, Datum:
16.07.2021 16:23
Ik denk dat ondanks andere berichten de informatie die Johan geeft klopt. Dat noemen we de franse slag.
In de praktijk zal het allemaal zo'n vaart niet lopen. In juni viel het ook allemaal mee.
Als je gek laat maken door allerlei berichten in de media, kun je inderdaad beter thuisblijven.
, Datum:
16.07.2021 17:05
@daido
Dat kan misschien wel zo zijn en zeggen dat blaffende honden niet bijten. Maar deze maatregel is niet nieuw voor Frankrijk.
Onlangs losgelaten maar nu weer ingevoerd. En er word gehandhaafd.
Ik dacht 135 euro boete.
Ik vind de Vakantie al duur genoeg met die verplichte pcr testen dus neem mij niet kwalijk dat ik dit risico niet wil lopen.
@martijn nee ik geef het ook op.
Maar ik plaats ook niks meer.
Word je uitgemaakt voor drama Queen als je vertelt wat er op het Franse nieuws staat.
O maar wacht je mag alleen positief nieuws vermelden.
Dan kan je lang wachten, er is niet zoveel positiefs nieuws te melden tegenwoordig.
Iedereen zoekt zijn eigen informatie maar op.
Geplaatst door: Susan3
, Datum:
16.07.2021 18:38
https://www.frankrijk.nl/2021/07/corona-virus-status-frankrijk-nieuws-reisadvies/
Ik vind zelf deze pagina altijd erg handig voor het actuele advies. Als ik de laatst bijgewerkte versie goed lees is er geen probleem mits je zelf gevaccineerd bent en kinderen onder de 18 hebt. Dan kun je met de pas gewoon naar musea/restaurants zonder telkens te moeten testen.
Voor een gewone supermarkt heb je de pas niet nodig, dit is pas vanaf een oppervlakte van 20000 m2
De voorgestelde maatregelen moeten nog goedgekeurd worden, dus afwachten maar en het nieuws in de gaten houden.
, Datum:
16.07.2021 18:54
@cin precies ze zoeken maar uit Frans spreken en lezen kunnen ze niet maar beter weten wel.. Dom volk
Geplaatst door: ® Frankrijk19
, Datum:
16.07.2021 18:56
Heeft iemand toevallig al duidelijkheid van zijn of haar camping gekregen? Wat de maatregels daar zijn vanaf 1 augustus als je niet of niet volledig gevaccineerd bent?
Geplaatst door: ® Frankrijk19
, Datum:
16.07.2021 19:36
Oeps foutje. Zie dat ik mijn bericht nog een keer heb geplaatst. Dit was niet mijn bedoeling
Geplaatst door: ElizaR
, Datum:
16.07.2021 20:26
Wanneer is een vaccinatie nou geldig?
1 week na de 2e vaccinatie of 2 weken?
Geplaatst door: J
, Datum:
16.07.2021 20:28
Twee weken en na Jansen 4 weken.
, Datum:
16.07.2021 20:35
Twee weken en na Jansen 4 weken.
Geplaatst door: ElizaR
, Datum:
16.07.2021 21:01
Op Frankrijk.nl staat dat de coronavaccinatie minstens 1 week oud moet zijn en het Janssen vaccin 4 weken.
Geplaatst door: Wima
, Datum:
16.07.2021 21:02
Van mij mag iedereen doen wat hij wil, maar ik snap niet goed waarom volwassen, weldenkende mensen wel op vakantie willen naar Frankrijk, maar niet willen voldoen aan de vastgestelde voorwaarden.
Geplaatst door: Daido
, Datum:
16.07.2021 21:52
@Wilma, mischien omdat mensen de voorwaarden onzinnig vinden en de leiders ongeloofwaardig vinden?
, Datum:
16.07.2021 22:25
Elk land is vrij om aanvullende eisen te stellen. Daar zul je aan moeten voldoen als je daar graag heen wil.
Of je de eisen begrijpt of onzinnig vindt doet er verder niet toe.