Nieuwe regels per 21 juli (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Marike
, Datum:
12.07.2021 22:12
Typisch Nederlands om gelijk alweer de camping of de reisorganisatie te bellen na 1 zo’n bericht. Gewoon even geduld hebben en vaak is de realiteit heel anders en valt het allemaal mee. Waarschijnlijk merk je er zo helemaal niets van!
Wij gingen vorig jaar met de caravan naar Frankrijk en iedereen zei je gaat toch nu niet weg met die mondkapjes verplichting (diezelfde mensen gaan nu wel gewoon). Uiteindelijk moesten we alleen een mondkapje in de supermarkt op en verder gewoon een vakantie gehad zoals altijd, heerlijk dus!
Al met al zolang we kunnen gewoon lekker gaan! Geniet er lekker van.
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
12.07.2021 22:13
Als het hier bij blijft, mogen we niet mopperen. Ik was al bang dat we nog een PCR-test van tevoren moesten ondergaan. Aangezien we beide gevaccineerd zijn en toch al niet van plan waren naar evenementen en markten enzo te gaan, is er voor ons niets aan de hand.
En een zwembad hebben we niet op de camping, enkel rivier de Ardèche. Countdown 11 days to go. 🙃
Geplaatst door: Roald
, Datum:
12.07.2021 22:14
Antigeentest mag nog wel om Frankrijk binnen te komen toch? Lees daar niks over.
Geplaatst door: ® Wouter
, Datum:
12.07.2021 22:15
1 zo'n bericht? Het is geen facebook berichtje of zo hoor.
Geplaatst door: Diana1
, Datum:
12.07.2021 22:20
@cin per 1 augustus gaat dit dus naar 48 uur en bij bijeenkomsten met meer dan 50 personen vanaf 21 juli, voor 13 jaar en ouder. Dit is hoe ik 't nu begrijp....
Geplaatst door: Karin
, Datum:
12.07.2021 22:22
Zou het dan ook gelden voor het zwembad op de camping?
Wij, gezin, ouders beide gevaccineerd, 1 kind van 11, en 1 van 14. Moet de 14jarige dan om de dag testen om in het zwembad te mogen? Dat we niet de camping af kunnen is niet erg, en voor de boodschappen gaat dan gewoon 1 volwassene. Maar mijn kind om de dag laten testen, dat gaan we niet doen
Geplaatst door: ® Noren-63
, Datum:
12.07.2021 22:33
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
12.07.2021 22:44
En die testen zijn dan ook niet meer gratis voor toeristen, lees ik net.
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
12.07.2021 22:47
Daar zal de Franse toeristen sector Macron dankbaar voor zijn...?
Geplaatst door: Stefanie
, Datum:
12.07.2021 22:51
Ik lees even mee. Ben benieuwd wat standpunt van Yelloh Village is 'm.b.t. annuleren en wat je dan terug krijgt (niets, voucher, gedeelte?).
Mijn zin in vakantie is door deze berichtgeving ieder geval wel behoorlijk afgenomen. Gaan er maar even een nachtje over slapen wat we ermee gaan doen.
Geplaatst door: Daido
, Datum:
12.07.2021 23:04
Vorig jaar deed de minister van toerisme ook ferme uitspraken over vakantiegangers uit het buitenland. Later draaide hij bij.
Misschien net zoals in Nederland iedereen bang maken in Frankrijk zodat ze zich laten vaccineren.
Geplaatst door: Wima
, Datum:
12.07.2021 23:08
Geplaatst door: cin
, Datum:
12.07.2021 23:18
Dit zijn geen waarschuwingen van macron dit gaat gebeuren en gaat hij niet meer terugdraaien
Vorig jaar hadden wij geen corona paspoort.
Ik heb ook de camping gemaild tot nu toe staat er nog steeds op hun website dat zij geen bewijzen gaan vragen aan ons.
Vooral het dwingen van vaccins voor de mensen is mensonterend.
Ik hoop en verwacht ook wel een beetje dat de fransen het er niet bij laten zitten.
Er zijn zoveel niet gevaccineerde fransen/toeristen dat dit de economie ontzettend gaat schaden.
.
Geplaatst door: Huib
, Datum:
12.07.2021 23:26
Al reactie van de camping gehad vanavond. Zij geven aan dat er qua zwembad en activiteiten niets verandert. Zoals het er nu voorstaat vertrekken we dus gewoon deze week. Testafspraken kinderen gemaakt. Zelf gevaccineerd en we gaan genieten van wat wel kan. Rivier, andere omgeving en een goed boek.
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
12.07.2021 23:46
Ik neem aan dat dit niet voor een gewone supermarkt gaat gelden?? Ik hoef niet uit eten of naar een museum maar ik wil wel gewoon de supermarkt in kunnen.
Geplaatst door: Cin
, Datum:
13.07.2021 00:19
Nou ja uhh als het er zo blijft uitzien heeft Nederland al gezegd dat ze vanaf donderdag op rood gaan.
Als je niet gevaccineerd bent kan je dus niet naar Frankrijk want ze gooien je in de gevangenis.
Zo staat het er echt. Nou ja er staat in afzondering waar dat dan precies is wil
Ik eigenlijk niet weten.
Geplaatst door: Daido
, Datum:
13.07.2021 07:10
In griekenland gaat ongeveer hetzelfde gebeuren.
Dit begint behoorlijk eng te worden. De overheid die je overal kan volgen en bepaald wat je wel en niet mag. Wat nog erger is dat mensen het volkomen normaal vinden en het zelfs gaan verdedigen.
Wat wordt de volgende stap met de gezondheidspas. Niet meer een hamburgerrestaurant in kunnen als je te dik bent, of een te hoge bloeddruk hebt of suikerziekte?
Ik denk niet dat Franse bevolking dit zal pikken.
Geplaatst door: DirkV
, Datum:
13.07.2021 07:19
Mijn indruk is, dat Macron dit vooral doet om zijn eigen bevolking over de streep te trekken om zich te laten vaccineren. De vaccinatiebereidheid in Frankrijk is relatief laag ten opzichte van veel andere landen. Nederland heeft daarentegen traditiegetrouw juist een (hele) hoge vaccinatiebereidheid.
Maar om nu alleen maatregelen tegen de eigen bevolking uit te vaardigen en over toeristen niets te zeggen, dat kan hij natuurlijk niet maken. Dat de maatregelen pas per 1 augustus in gaan wil wel wat zeggen. Dan begint immers voor veel Fransen de zomervakantie. De Nederlandse golf is dan al lang op gang gekomen.
Mijn inschatting is daarom dat dit voor de voorzichtige toerist uit Nederland geen grote problemen gaat opleveren. Maar goed, we gaan het zien. Wij vertrekken gewoon naar Frankrijk. Mocht het echt niet te doen zijn dan kunnen we altijd nog naar huis.
Off topic: overigens vind ik het eigenlijk wel bijzonder dat een volledige vaccinatie gelijk gesteld wordt aan een negatieve test. Ook gevaccineerden kunnen het virus immers doorgeven, ze hebben er alleen zelf minder last van. Maar daar moeten we richting Frankrijk misschien maar even niet de nadruk op leggen.
Geplaatst door: Karen
, Datum:
13.07.2021 07:58
Gewoon gaan.
De politie heeft geen mankracht om alles te controleren.
Geplaatst door: Lia
, Datum:
13.07.2021 08:11
Het wordt steeds gekker in Frankrijk:
De gezondheidspas zal met ingang van augustus verplicht zijn in cafés, restaurants en winkelcentra, maar ook in zieken- en bejaardentehuizen en medisch-sociale instellingen. Nogmaals: alleen gevaccineerde of negatief geteste mensen zullen toegang hebben tot deze plaatsen’’, sprak de president, die eraan toevoegde dat de gezondheidspas binnen tien dagen ook verplicht is “op plekken van vrije tijd en cultuur, zoals bioscopen en theaters.”