Nieuwe regels per 21 juli (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Bennie
, Datum:
23.07.2021 18:37
Ons gezin heeft in December corona gehad, 1e en enigste vaccinatie ook gehad, Langer dan twee weken geleden. Nu staat er in de reisapp dat wij met een verklaring moeten aantonen dat wij hersteld zijn. Wat wordt hiermee bedoeld?
Geplaatst door: ® Mar8
, Datum:
23.07.2021 18:41
@Ilja dus wanneer onze zoon van 15 jaar een negatieve test (van max 24 uur oud heeft )zou hij dus bij aankomst op de camping niet in quarantaine hoeven??
Rest van ons gezin zijn allemaal gevaccineerd en dus een DCC bewijs.
Geplaatst door: Ilja
, Datum:
23.07.2021 18:53
Dat klopt Mar8, geen quarantaine. En jouw zoon hoeft op de camping ook niets te overleggen omdat kinderen tot 18 zijn vrijgesteld. Wel negatieve test bij de grens maar niet bij de camping. Ik had onze camping even gemaild just to be sure.
Geplaatst door: ® Mar8
, Datum:
23.07.2021 18:56
@Ilja, bedankt voor je info, dan kunnen we gelukkig gewoon gaan met niet al te veel beperkingen.
Geplaatst door: Lau
, Datum:
23.07.2021 19:12
@Bennie, op verschillende websites gaan over 1 vaccinatie onduidelijke berichten rond
ik volg nederlandwereldwijd.nl daar staat duidelijk dat 1 vaccinatie voldoende is als je corona hebt gehad.
het herstelbewijs is weer een andere manier van aantonen dat je de grens over mag namelijk ik heb corona gehad minder dan 6 maanden geleden
, Datum:
23.07.2021 19:28
ik zie zojuist dat nederlandwereldwijd nu ook aangeeft dat een verklaring van herstel nodig is
ik heb een vraag uit staan bij buitenlandse zaken wat dit precies inhoud!
, Datum:
23.07.2021 19:35
Oh Mar, denk wel aan je gezondheidsverklaring, die moet ook je zoon invullen. Misschien wist je dat al, maar even voor de zekerheid! Fijne vakantie gewenst.
Geplaatst door: Bennie
, Datum:
23.07.2021 20:41
Hallo Lau,
Bedankt voor de info. Inmiddels heb ik contact gehad met Corona info nr: na Coronabesmetting ouder dan 180 dagen is het nog niet mogelijk om herstelbewijs op te halen via DigiD.
Wij laten ons dan toch maar testen om zo Frankrijk in te kunnen. Verder zullen wij ons wel vermaken op de camping😀
Geplaatst door: Jankees
, Datum:
23.07.2021 20:47
Wat een gekut toch allemaal... heb die verklaring van herstel niet omdat we die idd niet kunnen genereren na 180 dagen... man man
Geplaatst door: ® Suus80
, Datum:
23.07.2021 21:19
Mijn dochters en man hebben een geldig herstelbewijs, alleen ik niet. Bij een antigeen test krijg je die hier niet. In Frankrijk zou dat wel het geval zijn.
Heb nu contact gehad met diverse campings, zij accepteren mijn positieve testuitslag (die heb ik op de mail) en volgens hen zou het ook voldoende moeten zijn om de grens over te gaan.
Misschien doe ik ook nog een test voor de zekerheid, maar voor de campings waar wij heen gaan, hoeft dat niet.
, Datum:
23.07.2021 23:06
@Bennie buitenlandse zaken geeft hetzelfde aan. Denk je alles geregeld te hebben blijkt het niet zo te zijn.
op rijksoverheid zag ik dar het ondanks dat je corona hebt gehad je toch 2x kan laten vaccineren. we hebben nog een weekje dus hopelijk gaat dat dan als plan b lukken..
Geplaatst door: mdtvdb
, Datum:
24.07.2021 09:23
Wij vertrekken morgenochtend. Ik heb inmiddels mijn tweede inenting ruim een week geleden gehad. Het hele boekje en de QR-code liggen klaar. Ik laat me vanmiddag nog wel even testen, zodat ik zeker weet dat ik niet COVID-19 onder de leden heb.
Mijn vriendin heeft gisteren de tweede prik gehad. Volgende week zijn we dan dus werkelijk vrij om te gaan en staan waar we willen. Liever waren we een weekje later gegaan, maar ja, schoolvakanties hè?
Ben benieuwd. Het is toch wel een hoop geregel en het geeft stress, maar hoop dat als we eenmaal op de camping zijn het snel verdwijnt.
, Datum:
24.07.2021 10:19
Mijn man heeft ook Corona gehad (zit nu volledig thuis vanwege long COVID) en die heeft ook 2 vaccinaties genomen. Dus dat kan prima.
Maar ik heb toch wel van meer mensen hier gelezen dat het ook geregistreerd kom worden met één prik, maar hoe dat zit weet ik ook niet precies. Lekker geregeld dan, een hersteld verklaring kende ik niet.
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
25.07.2021 13:32
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
26.07.2021 15:03
Geplaatst door: MrSalsa
, Datum:
26.07.2021 15:37
Je kan om het zeker te zijn ook de Franse Corona scan app downloaden en je internationale code scannen. Geeft ie groen valideren! dan zit je goed. TousAntiCovid Verif