Nieuwe regels per 21 juli (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: cin
, Datum:
20.07.2021 19:51
Lia we gaan naar het zuiden super warm dus.
Ik trek dat echt niet met een masker :-(
maar bedankt voor de info
Geplaatst door: Lia
, Datum:
20.07.2021 19:51
Cin...waar zitten jullie nu?
, Datum:
20.07.2021 19:52
Hele fijne vakantie!
Ik hoop dat het allemaal meevalt!
Geplaatst door: martijnseverin
, Datum:
20.07.2021 19:56
Als je naar de Pyrenees orientales gaat zijn mondkapjes overal in het departement verplicht buiten op straat....
Geplaatst door: cin
, Datum:
20.07.2021 20:00
@Lia dankje!
@ Martijn daar was ik ook al van op de hoogte :-) we gaan naar de herault.
, Datum:
20.07.2021 20:26
Cin...daar is het mooi!
Wij gaan 3 sept die kant op.
Jammer van de markten,die van valras plage is echt heel leuk.
Geplaatst door: Josee
, Datum:
20.07.2021 21:37
Zwembad is dus ook niet meer toegestaan als je niet aan de voorwaarden voldoet. Ik heb deze van de camping, waar wij naar toe gaan.
Uw comfort en veiligheid zijn onze prioriteit. Onze camping is lid van de Nationale Federatie van het Outdoor Hotel en wij passen de nieuwe richtlijnen van de overheid toe:
vanaf 21 juli:
Toegang tot het zwembad zal vanaf 18 jaar aan de sanitaire pass onderworpen worden. Het voorleggen van gezondheidsbewijzen is:
vaccinatie (volledig schema)
PCR-test of negatieve antigenen van minder dan 48 u
attest van herstel van Covid-19.
vanaf 01 augustus:
Toegang tot het restaurant, de bar en het terras zal vanaf 18 jaar onderworpen zijn aan de sanitaire pass. Het voorleggen van gezondheidsbewijzen is:
vaccinatie (volledig schema)
PCR-test of negatieve antigenen van minder dan 48 u
attest van herstel van Covid-19.
Om uw verblijf te vergemakkelijken, zal de controle door onze teams worden uitgevoerd bij aankomst overeenkomstig onze wettelijke verplichtingen. Wanneer uw pas is gevalideerd, krijgt u een armband waarmee u gebruik kunt maken van al onze diensten tijdens uw verblijf.
Bedankt voor jullie volledige medewerking en begrip. We moeten ons allemaal aan de wet houden en dat is voor deze prijs om jullie een mooie vakantie te blijven aanbieden.
Geplaatst door: ® Wouter
, Datum:
20.07.2021 21:41
Alleen bij aankomst Josee, daarna mag je net zo vaak zwemmen als dat je wilt
Geplaatst door: Ilja
, Datum:
21.07.2021 07:49
Door de vele berichtgevingen weet ik het even niet meer. De pas sanitaire is vandaag verplicht vanaf 18+.
Wij reizen met 5, wij ouders volledig gevaccineerd, kinderen (12, 13 en 16) met test bewijs. We reizen via schoonouders in Frankrijk dus niet binnen 24 uur ook op de camping. Moeten de kinderen met deze leeftijden dan alsnog een keer testen voor de camping of hoeft dat dan niet? Of is dat iets om de camping te vragen?
Geplaatst door: Claudia23
, Datum:
21.07.2021 07:51
@Ilja, nee dat hoeft niet.
Kinderen tm 17 zijn uitgesloten tm eind augustus voor de regels inzake de "pas"
, Datum:
21.07.2021 08:01
Oh dat is super, dank je wel!!
Geplaatst door: Jankees
, Datum:
22.07.2021 12:50
Dacht net ook nog even QR volledige vaccinatie uit te printen voor de zekerheid. Geeft ie bij die code invalide aan ivm 1 van 2 doses terwijl maar 1 doses nodig is geweest ivm eerdere besmetting. In app staat het wel gewoon goed (1/1) en scant ie valide. Helpdesk gaf aan dat er veel bugs zijn. En daarnaast ook nog eens onjuiste info; zo zou ik ook herstelbewijs moeten laten zien ivm slechts 1 benodigde vaccinatie. Herstelbewijs is echter niet meer beschikbaar (langer dan 6 maanden geleden) en ook alleen nodig als je nog niet (volledig) gevaccineerd bent.
Conclusie ik print niks en gebruik digitale QR code. Verder is het 1 grote teringzooi overal met systemen, codes en info voorziening. Amen! :-)
Geplaatst door: Johann
, Datum:
22.07.2021 20:46
Weer terug van werkzaamheden, nergens een controle o.I.d gezien. Heb een aantal overnachtingen gedaan op een camping ook daar is nergens naar gevraagd.
Geplaatst door: Johan
, Datum:
23.07.2021 09:22
Bericht van Yelloh Village ontvangen dat je eenmalig een pcr of antigeentest van max 48 uur oud moet laten zien. Of volledig vaccinatie bewijs.
Dus bij passeren grens van Frankrijk max 24 uur oud en op de camping mag die 48 uur oud zijn. Voordeel hiervan is dat je met een overnachting nog steeds met dezelfde uitslag kan doen en niet weer opnieuw hoeft te testen.
Geplaatst door: Koen
, Datum:
23.07.2021 12:21
Probleem is dat de uitslag 36 uur op zich kan laten wachten
Geplaatst door: RonaldB
, Datum:
23.07.2021 12:49
Antigeen uitslag duurt 15 tot 30 minuten.
Je moet natuurlijk geen pcr test doen ;-)
Geplaatst door: ® Mar8
, Datum:
23.07.2021 17:27
Het volgende las ik op de site van wijs op reis Frankrijk. Wie weet of dit ook voor de 12-17 jarigen onder ons geldt??
*Sinds 18 juli 2021 zijn de grenscontroles verscherpt. Reizigers uit risicolanden zonder “pass sanitaire” (het Digitale Corona Certificaat – DCC) moeten dan verplicht in quarantaine. Nederland is voor Frankrijk een risicoland.
, Datum:
23.07.2021 17:37
@Mar8 als je weigert te testen misschien. Met of je vaccinatie bewijs of een negatieve test geen quarantaine.
Geplaatst door: martijnseverin
, Datum:
23.07.2021 18:02
Is voor landen die geen corona app hebben met qr code...
Geplaatst door: Leon
, Datum:
23.07.2021 18:32
Hallo ik lees net op de reisapp volgende aanpassing/wijziging:
Kinderen van 12 jaar en jonger hoeven niet getest te worden.
Vanochtend las ik nog alle kinderen vanaf 12 jaar en nu dus vanaf 13 lijkt het.
Mijn zoon is 12, test nu ineens niet meer noodzakelijk lijkt het.
Wijzigt iedere dag allemaal soms pfff