Eerder vertrekken ivm mogelijke quantaineplicht/inreisbeperkingen? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
12.07.2021 22:06
Om nog even terug te komen op het wel of niet verzekerd-verhaal … naar aanleiding van de uitzending van Max vakantieman vanavond, heb ik mijn polisvoorwaarden van de reisverzkering er maar eens even bijgepakt. Al is Frankrijk nu nog groen, bij oranje gelden ook bij onze verzekering strenge regels. Er staat bij “Wat dekt uw reisverzekering nooit?” het volgende te lezen:
“in verband met een reis naar een gebied waarvoor het ministerie van Buitenlandse Zaken geadviseerd heeft hier niet heen te reizen.
Zie ook rijksoverheid.nl/reisadviezen. Let op: Dit geldt niet als een verzekerde aantoont dat hij al in dit gebied was. De verzekerde
moet dan wel zo snel mogelijk dit gebied verlaten”.
Ook niet coronagerelateerde zaken zijn dan dus niet gedekt. Dit zijn de voorwaarden van de doorlopende reisverzekering van ABN AMRO. Geen kleine maatschappij dus. Volgens het programma vanavond is dit bij ook veel andere reisverzekeringen het geval.
Geplaatst door: onyx666
, Datum:
13.07.2021 10:40
niet bij veel verzekeringen, dit is bij 1 op de 3 er zijn vergelijkingssites waar dit voor veel verzekeringen is uitgezocht. ABN AMRO is inderdaad 1 van de slechte verzekeringen.
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
13.07.2021 14:41
Banken en verzekeringsmaatschappijen... witte maffia! ABN AMRO is van oorsprong bank(en) Een die doen het er voor zeker bij om de kas te spekken. Juist hierom is het altijd zo belangrijk om de dekking te vergelijken bij het afsluiten. De €0,20 minder per maand tegen beperktere voorwaarden levert later vaak helaas ellende op zoals in dit voorbeeld. Je kan 'm dus net zo goed opzeggen en zonder verzekering gaan.
Geplaatst door: Willem
, Datum:
13.07.2021 15:55
Wij hebben besloten verder niet af te wachten en morgenmiddag te vertrekken en te overnachten in Noord Frankrijk. Het reproductiegetal van 2,17 in NL, het weer in NL, de onzekere Franse factoren en feit dat de kinderen nu al vrij zijn en (wij vanaf vanmiddag ook) heeft ons dat doen besluiten. Mocht NL op de Franse coronakaart donderdag of vrijdag alsnog op rood geclassificeerd worden dan zij wij in Frankrijk en voorkomen we een eventuele quarantaine verplichting voor onze niet gevaccineerde kinderen (die vanochtend beiden negatief zijn getest zijn). Wij, beiden volledig gevaccineerd langer dan 2 weken geleden, voorkomen daarmee ook dat wij zelf ook nog een negatieve testverklaring moeten overleggen die Frankrijk eist bij rood (ook al ben je al volledig gevaccineerd). Voor de tweede keer naar Frankrijk dit jaar! We kijken er naar uit! Fijne vakantie allemaal!
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
13.07.2021 17:04
Fijne vakantie Willem! Ik ben jaloers! Hoop dat wij maandag óók kunnen. Weet iemand wanneer besloten wordt of Nederland rood wordt? Ik hoor allerlei geruchten over donderdag?
Geplaatst door: ® @ndrea
, Datum:
13.07.2021 17:15
Donderdag wordt de nieuwe update van de ECDC gepubliceerd, daarop vliegt Nederland naar rood. Maar vraag is of Frankrijk het beleid daarop zal baseren. Op de site van de overheid staan namelijk dat alle EU-landen per definitie als groen worden behandeld:
https://www.gouvernement.fr/info-coronavirus
Hier hou ik me dan maar aan vast ;)
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
13.07.2021 22:50
Inmiddels een nieuwe doorlopende reisverzekering afgesloten. Nu 1 waar wel goede dekking is. Die bij ABN AMRO ooit afgesloten om de goede ‘vervangend vervoer’ dekking. Deze is bij veel maatschappijen aan een bepaalde klasse auto gekoppeld, maar bij AA kreeg je een vergelijkbare auto als de eigen. Wel belangrijk als er een zware caravan getrokken moet worden. Nu corona speelt zijn opeens ook andere zaken van belang. Zaken die anders wel gewoon verzekerd waren, zijn dat nu niet meer. Verder een prima verzekering. Ik laat ‘m voor de zekerheid nog ff tot na de vakantie doorlopen. Zit toch met 1 maand opzegtermijn 😉