Vreemde ervaring Camping La Sousta (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Cor1956
, Datum:
26.06.2021 18:12
Vandaag een heerlijke dag in Zuid Frankrijk, waarop we een bezoek aan de gezellige markt in Uzes hebben gecombineerd met de Pont du Gard.
Omdat we toch in de buurt waren wilden we even kijken bij Camping La Sousta om na te gaan of dit een optie voor een volgende vakantie zou kunnen zijn.
Wat schetst onze verbazing? Met dit doel mochten we de camping niet op. Als we geïnteresseerd zouden zijn, dan moesten we maar via internet reserveren. We kregen nog net een folder mee en werden daarna geacht te vertrekken.
Wat ons betreft erg klantonvriendelijk. Deze camping wordt het voor ons in ieder geval niet.
Geplaatst door: scg
, Datum:
26.06.2021 20:47
Misschien door de coronabeperkingen? Kan me er nog wel iets bij voorstellen (geen niet-gasten op de camping), al hadden ze dat dan natuurlijk wel even kunnen zeggen.
Geplaatst door: Claudia23
, Datum:
26.06.2021 21:08
Herkenbaar hoor, ook buiten corona tijd om... Vooral de grotere campings stellen dit vaak niet op prijs.
Geplaatst door: Marike
, Datum:
26.06.2021 22:05
Ook herkenbaar, wij willen weleens een andere camping bekijken, maar worden niet altijd toegelaten. Ik vind dat best normaal anders kan iedereen maar zo op de camping komen en dat vinden ze vaak niet fijn. Je kunt het dus ook anders bekijken dat het fijn is dat ze niet iedereen maar zomaar toelaten op de camping, wel jammer natuurlijk!
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
27.06.2021 00:49
Is me ook een keertje gebeurd op kleine camping, maar ik mocht toch even kijken. Eigenaar verklaarde dat het soms neerkomt op een manier van ideeën opdoen bij andere campings over bijv. de zwembaden, kinderspeelplaatsen, glijbanen, sanitair, eetgelegenheid, animatie en vooral prijzen vergelijken enz. (een soort van jatten)... . Kan me er iets bij indenken...wanneer je zelf je best hebt gedaan met de aankoop van prachtige unieke tuinstoelen of zo. Je kunt niet altijd zien wat het doel van zo'n gast is.
Ach, zie het als stress; er moet hard worden gewerkt om de camping draaiende te houden....en de winter te overleven.
Geplaatst door: DirkV
, Datum:
27.06.2021 07:53
Wij hadden exact dezelfde ervaring, ook bij La Sousta. Dat was zomer 2016 dus ver voor Corona. Wij vonden het maar vreemd.
Bij Camping de l'Arche werden we ook eens (op de parkeerplaats) aangesproken door de beveiliging. Netjes uitgelegd dat we even kwamen kijken met het oog op volgend jaar en dat was vervolgens geen enkel probleem. Als we na het rondkijken nog verdere info nodig hadden, dan konden ze ons bij de receptie verder helpen. Zo niet bij La Sousta. Verder nooit meegemaakt.
Geplaatst door: ® S@ndra
, Datum:
27.06.2021 08:06
Wat jij aangeeft als reden voor je bezoek hoeft niet de reden te zijn natuurlijk. Je kunt wel plannen hebben om in te breken of zo.
Zo'n grote bekende camping hoeft zich hier niet mee in te laten om volgend jaar de plaatsen verhuurd te krijgen dus ik snap wel dat ze er geen moeite in steken. Het is tenslotte een bedrijf dat inkomsten moet genereren geen liefdadigheidsinstelling. Verder is het ook geen dierentuin, andere gasten hebben ook geen behoefte aan rondkijkende mensen.
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
27.06.2021 08:49
Ik vind het helemáál niet gek dat je even wilt kijken en de sfeer wilt proeven. En zeker niet als je het even vraagt. In elk geval weet je dan nu dat je dáár niet wilt zijn!
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
27.06.2021 10:43
Tijden zijn echt wel veranderd als ik het zo lees. In mijn jeugd reserveerden mijn ouders nooit. Procedure bij aankomst: auto (+caravan) parkeren. Afhankelijk van de situatie gewoon in het zicht van de ingang/ receptie. Pa en broer pasten op de hond en mijn moeder en ik gingen een rondje lopen op de camping. Soms was er een receptiegebouw bij de ingang en vroegen wij het (en dan was het altijd akkoord), maar meestal liepen we gewoon een rondje (inclusief inspectie van het sanitair) en als het ons beviel keken we al naar evt. favoriete plaatsnummers. Nooit tegengehouden. Ze zien toch ook wel dat er een auto met een NL kenteken staat met een gezin met caravan? Ook later toen ik zelf (nota bene met 3 vrienden, dus geen gezinssituatie) als 20-25 jarige naar Frankrijk ging deden we het eigenlijk net zo. Nooit een probleem. En waarom ook? Natuurlijk kun je tegenwoordig wel meer informatie vooraf verzamelen via internet, maar vind het echt niet zo gek om eerst even een rondje te lopen.
Geplaatst door: Rob
, Datum:
27.06.2021 12:41
Ik heb een keer een camping bezocht om te kijken of het wat zou zijn voor ons.
Een grote camping aan de zuidkust, in de Camargue.
Dat kon toen wel, maar ze wilden wel even paspoort of cci kaart in bewaring hebben, gedurende ons bezoek. Zo'n drempel werkt misschien wel voor de kwaadwillenden, dus dat begreep ik toen wel.
Misschien maken ze wel een kopie, maar dat risico nam ik toen maar.
Maar het beste werkt gewoon: vriendelijk blijven, je bedoelingen duidelijk maken, desnoods van te voren even bellen en je ook verplaatsen in hun situatie.
Je weet wel: iets met stroop in plaats van azijn ...
Geplaatst door: Lia
, Datum:
27.06.2021 12:44
Ik vind het normaal als je in de buurt bent van een camping waar je mischien naar toe wilt,om daar even een kijkje te gaan nemen.
Mischien valt het zwaar tegen,dan weet je dat.
Wij doen het geregeld als we in Frankrijk zijn en we zien een leuk huis op internet om daar even te gaan kijken.
Is natuurlijk geen camping,en je komt niet in iemands privé terrein.
Maar je ziet wel meteen of je daar wilt zitten of niet.
De mensen van die huizen hebben nooit moeilijk gedaan om een adres door te geven.
Je mag ook in deze tijd heus nog wel vertrouwen in mensen hebben.
We zijn zelfs een keer uitgenodigd om koffie te komen drinken,omdat we interesse in het huis hadden en de eigenaar er op dat moment was.
En dat huis hebben we al een paar keer gehuurd,de eigenaar vind het ook prettig om te weten wie er in zijn huis komt.
En zo kan het dus van beide kanten goed werken.
Geplaatst door: ® Karin
, Datum:
27.06.2021 13:52
Zo'n ervaring hebben wij gehad op camping le Soleil de Provence. Wij hebben deze camping voor het volgende jaar dus maar links laten liggen en een andere camping uitgezocht waar we ons wel welkom voelden.
Geplaatst door: Cin
, Datum:
27.06.2021 14:55
Wat fijn juist dat de camping zijn kampeerders en hun kinderen zo goed beschermd door geen”” vreemde”” toeristen toe te laten.
Het is niet altijd goed volk.
Ze trekken 1 lijn,
Prima!
Geplaatst door: Diana
, Datum:
27.06.2021 21:10
Wij waren twee jaar geleden op la Sousta en daar waren ze toen al vrij streng bij de oprit naar de camping. Iedereen werd gecontroleerd, auto's met sticker, armbandje etc. Wie er niets te zoeken had kwam de camping niet op.
Verder fijne gezellige camping hoor
Geplaatst door: ® Johan (webmaster)
, Datum:
27.06.2021 21:16
Wij hebben deze camping in 2014 bezocht om foto's te maken. Toen werd er ook al erg moeilijk gedaan, maar na enig aandringen kregen we toch toestemming. Op zich een prima camping.
Hier zijn de foto's die we toen gemaakt hebben.
https://photos.app.goo.gl/0Z1UHXchjfDtjMrd2
Geplaatst door: ® Cor1956
, Datum:
28.06.2021 08:12
Dank voor jullie reacties.
Uit die van Diana maak ik op dat je op La Sousta geacht wordt een armbandje te dragen.
Dan weet ik genoeg: dit gaat hem niet worden 😐
Geplaatst door: Jane
, Datum:
28.06.2021 11:56
Op een van de foto's van het winkeltje zie ik bellenblaas zwaarden. Handig voor op een camping hehehe..
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
28.06.2021 12:21
Een camping met bandje negeren we hier ook. 1x meegemaakt op een camping net boven Roquebrune sur Argens en we waren blij dat we wat anders vonden en die camping konden verlaten. De hele dag moest je dat ding om en oh wee als je het niet deed. We kwamen er terecht omdat we lastminute een huisje moesten hebben. 1e week zijn we nog doorgekomen, maar 2e week hebben we wat anders gezocht en gevonden. We moesten eigenlijk naar een ander huisje achterin die camping maar die beviel ons niet. Het rook er vreemd en alle planten waren dood. En dan maar stellen dat het een nieuwe stacaravan was. Gelukkig vonden we via Booking toen een park in Sainte Maxime. En sindsdien (op door Corona na) komen we daar tot volle plezier. Echt van de hel in de hemel toen. En ik vraag me nog steeds af waarom die band toen moest. Je liep zo de camping op. Degene die moest waken deed toen echt 0,0.
Geplaatst door: ® Anita
, Datum:
28.06.2021 13:39
Ik vind er niks ergs aan om een bandje te dragen zo zie je direct wie op de camping hoort ,en een bewijs afgeven als je de camping bezoekt vind ik ook oke het is een kwestie van veiligheid .
Geplaatst door: anita
, Datum:
30.06.2021 11:20
Op La Sousta hebben wij ook geen leuke herinneringen (ook al gezet bij Zoover) De kinderen werden overal weg gejaagd. Op het terras moet je na 23 uur weg en wordt je letterlijk weg gespoeld door de waterslang omdat ze het schoon willen spuiten. Niks te beleven. Zwembad tussen de middag dicht. `Je mag niks in het water. Helaas ik vond het echt super tegenvallen.