Tweede vaccinatie midden in je vakantie. (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: jacqueline
, Datum:
11.06.2021 19:41
Wat doen jullie als je via de huisarts je tweede vaccinatie in de vakantie krijgt? Ben bij huisarts geweest, GGD gebeld. Ze sturen je van het kastje naar de muur.
Geplaatst door: Wima
, Datum:
11.06.2021 20:00
Dat is idd een probleem. Ik probeer even een beslisboom te maken...
Bent u meerderjarig?
Ja, natuurlijk!
Nee, maar dan wordt u ook niet gevaccineerd.
Gaat u op vakantie in eigen land?
Ja? Dan kunt u er vast heen rijden.
Nee? Dan is dat misschien sowieso niet de bedoeling...
Wilt u graag uw tweede vaccinatie?
Ja? dan gaat u deze halen.
Nee? Vooral niet doen dan.
Is uw vakantie belangrijker dan de 2e vaccinatie?
Ja? Lekker op vakantie gaan. Veel plezier!
Nee? Dan de voor u juiste keuze maken. Succes daarmee!
Ik hoop dat u eruit komt...
Geplaatst door: As
, Datum:
11.06.2021 20:18
je kan een prullenbak vaccin proberen te scoren voor de vakantie ( minstens 4 weken na de eerste vaccinatie).
, Datum:
11.06.2021 20:21
En twee weken voor vertrek.... en van hetzelfde "merk" als de eerste vaccinatie. Ook een optie 😀
, Datum:
11.06.2021 21:18
Hoe bedoel je Wilma? Prullenbakvaccin hou ik idd in de gaten.
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
11.06.2021 21:20
vanaf 21 juni is het vrij kiezen voor een Jansen vaccin. Dan heb je er maar 1 nodig..
, Datum:
11.06.2021 21:35
Ik bedoel dat het een persoonlijke afweging is. Wat heeft uw prioriteit? U bent vrij om daarin uw eigen keuze te maken toch? Een vaccinatie is een voorrecht (indien gewenst), aan u om deze wel of niet te nemen.
Geplaatst door: Noa
, Datum:
11.06.2021 22:27
Als je in Nederland op vakantie gaat kan je plannen bij een locatie dicht bij jouw vakantiebestemming. De mevrouw van de GGD die ik aan de telefoon had bood het al aan nog voordat ik de vraag gesteld had. Voor ons niet nodig, wij hebben ruim voor onze vakantie ( in Nederland) onze tweede vaccinatie gehad. Maar het kan dus wel. Ga je naar het buitenland, dan zit er waarschijnlijk niets anders op dan de vaccinatie uit te stellen.
Geplaatst door: Doortje
, Datum:
12.06.2021 00:00
Wij waren in Brabant op vakantie.
Manlief moest wel op en neer naar huis voor vaccinatie, omdat hij deze bij huisarts moest halen.
(Leeftijdscategorie 60-65)
Geplaatst door: Karen
, Datum:
12.06.2021 07:57
Ik heb met de GGD overlegd. 1 voor de vakantie en de ander na de vakantie. Als je met ze belt denken ze goed mee wat het beste kan.
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
12.06.2021 16:16
je krijgt tweede prik van huisarts. die kun je toch ook gewoon na je vakantie krijgen. Of daarvoor? Dat moet je met zijn assistente toch gewoon kunnen overleggen. Of ben je 3 maanden weg? in 3 weken lijkt me dat weinig uitmaken of je m daarvoor, in de vakantie of net daarna krijgt.
Geplaatst door: Joke
, Datum:
12.06.2021 16:23
Dan moet je wel een flexibele huisarts hebben ….. ik krijg mijn tweede a.s zaterdag al meerdere malen gebeld want zaterdag gaan we op vakantie wel in Nederland maar toch….
Ze prikken die dag vanaf 10 uur en ik heb afspraak half 1 nou denk maar niet dat ik eerder mag komen … dit vind ik best triest
, Datum:
12.06.2021 16:27
Kleine dorpspraktijk. Prikken 2 keer 2 avonden een week na elkaar. Heb gevraagd of we met 11 mensen ( 1 flacon) 6 a 8 weken na de eerste prik geprikt konden worden maar dat was niet mogelijk. Ze hebben ze voor een bepaalde datum besteld en dan worden ze geleverd. voor een paar mensen bewaren is dan niet mogelijk. We willen graag naar het buitenland. Ik begrijp dat dit een luxe probleem is. Ik vroeg me gewoon af of iemand in dezelfde situatie zit en een oplossing heeft gevonden.
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
12.06.2021 16:28
De huisarts heeft die vaccins niet op voorraad maar moet ze bestellen. Dan worden mensen ingepland voor zowel de 1e als 2e vaccinatie. (die vaccins moeten óók weer besteld worden een x aantal weken na de 1e.)Dat is een enorm geregel. Je kunt dus niet even de huisarts bellen om zelf een afspraak in te plannen voor je vakantie. Je kunt wel vragen of ze je bellen als er van een andere prikronde vaccins overblijven.
Geplaatst door: Marian
, Datum:
13.06.2021 18:30
@joke, die huisarts werkt zich een slag in de rondte. Moet op zaterdag bijwerken. Vaccins geleverd krijgen, alles klaar maken en jij maakt je druk om paar uur later vertrekken binnen Nederland. Besef dat de beste man het beredruk heeft en strak schema.
Geplaatst door: Joke
, Datum:
14.06.2021 07:03
@Marian ik weet dat de huisartsen het druk hebben .. ik maak me zelf ook helemaal niet druk wat jij er van maakt .. er zijn ergere dingen op de wereld.
Maar er wordt gevraagd over de tweede prik in de vakantie en ik meldt dat ik om half 1 moet en ze beginnen om tien uur en ik mag absoluut niet eerder komen .. dan kan het toch dat ik dat triest vind maar druk maak ik me er niet om hoor
Geplaatst door: katja
, Datum:
14.06.2021 09:07
Hoe kan het toch dat op het frankrijk forum zoveel op elkaar gekat en veroordeelt wordt?
Laat iedereen toch gewoon in zijn waarde.
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
14.06.2021 13:32
@Jacqueline, bel nog een keer met de GGD. Als jouw eerste vaccinatie AstraZeneca was dan mag nu de 2e ook een ander vaccin zijn. Biedt misschien meer opties.
En wel een beetje flauw dat je niet eerder kunt komen dan half 1...
Geplaatst door: Lotje1985
, Datum:
14.06.2021 17:16
@Joke: ik zou het er op gokken en om 10 uur gaan.
Ik ben zelf werkzaam in huisartsenpraktijk en wij controleren echt niet of mensen wel op tijd komen. Al deden wij daar niet zo krampachtig over!
Geplaatst door: Marjel
, Datum:
16.06.2021 23:09
Werk zelf als assistente bij de huisarts. Inderdaad vaccineren is een flinke logistieke onderneming. Moet ook rekening houden met spillage. Kunt dus niet zomaar 1 persoon vaccineren, je hebt er 11 nodig om de volledige flacon te gebruiken. Ivm drukte en de 1,5 mtr afstand worden mensen in tijdvakken ingedeeld, maar ook wij doen niet moeilijk als een enkeling een uurtje eerder of later wilde komen.