NEDERLANDERS ZONDER TEST WELKOM MET GELE BOEKJE ÓF VACCINATIEKAARTJE (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
09.06.2021 09:46
Cin en Rob, hier kunnen jullie het verhaal van Johan lezen:
"Vandaag ben ik bij de tol bij Grenoble gecontroleerd door een zeer onvriendelijke vrouwelijke douanebeambte. Ik denk dat een baan als Meesteres bij een SM-club haar beter zou passen. Ze wilde van alles weten, waar ik naar toe ging, waar ik vandaan kwam, en waar ik daarvoor vandaan kwam en daar voor. Hoe lang ik in Frankrijk blijf, of ik geld had? Natuurlijk had ik geld, toen wilde ze weten hoeveel. Nou op de bank genoeg. Maar ze wilde weten hoeveel geld ik bij mij had, of ik meer dan 10.000,- euro bij me had? Nou betaal in bijna alles met de creditcard, dus zoveel cash heb ik niet bij me. Mevrouw wilde vervolgens weten of ik alcohol bij mij had. Ja ik heb één fles wijn. Of ik niet een grote hoeveelheid bij me had? Nou ja, ik zei al één fles wijn, dat is toch geen grote hoeveelheid. Wat ik in de caravan had? Ik antwoordde "kampeerspullen". Vervolgens wilde mevrouw nog weten of ik veel sigaretten bij mij had. Het antwoord was ontkennend: ik rook niet. Uit welk land ik kwam. Toen ik "Hollande" antwoordde, mocht ik uiteindelijk doorrijden. Geen woord over Covid-19 en PCR-test. Dat vond ik toch wel teleurstellend! ?? "
Geplaatst door: Lia
, Datum:
09.06.2021 09:55
😁 Dan heb je zeker dezelfde " bitch" als wij vorige jaar gehad.
Was ook bij Grenoble,aangehouden door een vrouwelijke agent.
Moest ook weten waar we logeerden,waar de hond was( want op de achterklep van de auto zit een Franse Bulldog sticker)
Hoelang we nog bleven,en waar we naar toe gingen.
Ook alcohol kwam aan de beurt.
Ze sprak wel Engels,dat scheelde 🙄
Geplaatst door: Monique9
, Datum:
09.06.2021 10:29
Onze zoon wil met z’n vriendin naar ons toekomen met het vliegtuig nu zal de per test in Nederland geen probleem zijn maar hoe doe je dat voor de terugvlucht in Frankrijk iemand ervaring ze vliegen naar en vanaf montpellier.
Geplaatst door: Lia
, Datum:
09.06.2021 11:48
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
09.06.2021 12:00
Geplaatst door: J
, Datum:
09.06.2021 12:14
Dus gewoon lekker in Nederland blijven 😀prachtig weer, lekker fietsen, wandelen, gezellige terrasjes.ook de natuur is geweldig in het voorjaar. Weidevogels met nestjes , ooievaars over de camping.
Geweldige,vrijwel lege stranden. Volop genieten.
En geen gedoe met testen en vaccins. Frankrijk ligt er volgend jaar ook nog wel.
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
09.06.2021 14:35
@J: Het weer is in Nederland minder stabiel dan in Zuid Frankrijk, ook is het hier vaak veel benauwder. De sfeer op terrasjes is puur persoonlijk, maar om een of andere reden ervaar ik dat in Nederland niet zo. Tja, dan heb ik ook nog dat ik in Frankrijk nagenoeg geen last heb van hooikoorts en insecten, maar in Nederland wel in hoge mate. De campings staan over enkele weken in Nederland voller dan in Frankrijk, dus dan komen al die leuke vogels ook niet meer langs. Datzelfde geldt voor de stranden, die zijn over enkele weken zo vol dat je of je portemonnee moet trekken of een kilometer door het zand moet ploeteren om een aangenaam plekje te vinden. En dan heb ik het nog niet eens over de rit met lokale file er naartoe, dure parkeerplaats en de rit met lokale file weer terug. Ook is het niet ondenkbaar dat als je straks in NL ergens naar toe wilt, je ook gevaccineerd of getest moet zijn... Nederland is er ook weer als we heerlijk uitgerust en ontspannen terugkomen uit Frankrijk 😉
Geplaatst door: J
, Datum:
09.06.2021 15:28
Haha, in het hoogseizoen is het in Frankrijk veel voller maar dat maakt niet uit. We kamperen alleen in de rustige periodes.
Zolang Frankrijk op oranje staat voor Nederland is het voor ons geen optie om daarheen te gaan. Dringende adviezen zijn er nu eenmaal niet voor niets. En gelukkig denken heel veel mensen daar ook zo over als ik hoor hoeveel kampeerders hun reis hebben aangepast.
Ieder zijn ding, we genieten lekker verder.
Geplaatst door: Karen
, Datum:
09.06.2021 16:25
Wij zaten vorig jaar beter in Frankrijk dan in Nederland. Hier stonden de campings vol, tijdslot op het zwembad. In Frankrijk vele malen beter.
Duim dat zsm Frankrijk op geel gaat, dan gaan we weer....
Geplaatst door: Claudia23
, Datum:
09.06.2021 18:01
Vorig jawr ook op vakantie gegaan in het hoogseizoen naar de ardeche. Daar komen we vaker in het hoogseizoen maar vorig jaar kon ik de mensen op 1 hand tellen bij de toeristische plekken. Dus tja....Oranje of geel, wij gaan gewoon straks in juli!
Geplaatst door: Mascha
, Datum:
09.06.2021 19:35
Geplaatst door: Jan56
, Datum:
09.06.2021 19:53
Wat zijn we blij dat we vorige week naar Frankrijk zijn gegaan. Heerlijk rustig op de campings en autoroute en vandaag en gisteren waren we de enige badgasten aan de schitterende oever van de Ardeche in Pradons op camping Coudoulets. We hebben een week bijgeboekt zo goed bevalt het ons hier.
Nederland is ook mooi maar 4 weken fietsen op de Veluwe is niet ons ding.
Een probleem hebben we wel. Enorme keuzestress bij het toetjesvak in de Intermarche en dan de tweespalt neem ik nog een glaasje koele Rosé of laat ik het bij 1. :)
Geplaatst door: Ina2
, Datum:
09.06.2021 20:29
Ook hier aan Lac de Aiguebelette totaal geen spijt. Gisteren ong. 10 plaatsen bezet. Na vandaag het dubbele. Wel onderweg een gesloten municipal camping voor overnachting getroffen dus moesten verder rijden. Ook opgelost. Genieten hier. Blij dat we zijn gegaan. Volledig gevaccineerd en zonder test . Fijne vakantie!!’
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
10.06.2021 08:46
Heerlijk Jan, ik kijk ook al weer uit naar die stress. Nog een paar weken wachten...
Geplaatst door: martijnseverin
, Datum:
10.06.2021 13:20
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
10.06.2021 13:39
@martijnseverin, ik heb ergens gelezen (weet niet meer waar) dat dit voor de Fransen geldt en niet voor toeristen. (?)
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
10.06.2021 14:10
Geplaatst door: martijnseverin
, Datum:
10.06.2021 14:35
Top had wel gezocht maar niet gevonden
Geplaatst door: Nanka
, Datum:
10.06.2021 17:35
Weet iemand waar je je bij terugkeer naar Nederland in Frankrijk kunnen laten testen?
Geplaatst door: Willem
, Datum:
10.06.2021 17:48
Hoi Nanka, geen idee. Wij zijn alweer terug uit Frankrijk met de auto en hebben het testen voor de terugreis overgeslagen. Zowel aan grens Frankrijk/België en België/Nederland geen controle gehad. Ook op de heenreis niet. Quarantaine hebben we overgeslagen. In Frankrijk is het namelijk veeeeeel rustiger dan bij ons op de Veluwe nu. Over twee weken vertrekken we weer. Fijne vakantie.