In 1 trek doorrijden of niet. (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Dave
, Datum:
02.06.2021 20:35
Even jullie mening/ervaring.
Onze caravan hebben we verleden jaar in een stalling te portiragnes.
Ik ben aan het twijfelen om de 1100 km in een trek door te rijden (savonds vertrekken, smorgens aankomen of in de voormiddag te vertrekken, ergens onderweg lekker gaan eten en daar slapen om dan smorgens het laatste stuk te rijden.
Geplaatst door: vakantieganger
, Datum:
02.06.2021 20:44
hoi, wij rijden om 1 uur in de nacht weg en komen dan rond 3 uur 1200 km verderop in frankrijk aan. wij rijden niet harder dan toegestaan en houden gezellige stops voor ontbijt en lunch. Bevalt ons prima en filevrij, we zijn voor de ochtendspits parijs voorbij en rond het middaguur bij bordeaux als de fransen aan de lunch zitten. Om 4 uur zitten wij op bestemming aan het zwembad. succes met je keuze en houd het veilig.
Geplaatst door: Manus
, Datum:
02.06.2021 20:57
Het is maar net waar je jezelf prettig bij voelt. Ik heb één keer 's-nachts te rijden, maar mij is dat zéér slecht bekomen. Kapot was ik, en de dag van aankomst was ik toch kwijt omdat ik de hele dag sliep. Vanaf die tijd rijden wij 's-morgens vroeg weg, rond 5 uur. En 12 uur later staan we dan in Zuid Frankrijk, ca 1300 km rijden. Daarbij voel ik me het fijnst. Ik ben van mening dat ik zo de minste tijd verlies, omdat ik in hetzelfde ritme blijf. Maar mijn zoon is gewend om regelmatig 's-nachts te werken, en die vindt 's-nachts rijden het prettigst.
Geplaatst door: Marike
, Datum:
02.06.2021 21:40
Ook beetje afhankelijk welke dag jullie aankomen. Ik vind het alleen wel echt 2 uiterste. ‘s Nachts rijden of in de voormiddag vertrekken. Je zou er ook voor kunnen kiezen om vroeg te vertrekken (04:00-05:00uur) en in 1 keer te rijden.
Maar je geeft zelf eigenlijk al het antwoord door te zeggen lekker gaan eten en daar te slapen en volgende dag het laatste stuk te rijden en dat zou ik zelf ook doen. Lekker rijden met overnachting. Het grote voordeel daarvan is dat je uitgerust aankomt en geen druk voelt dat je maar moet doorkarren. Je kunt zowel thuis als bij de overnachtingsbestemming gewoon op je gemak ‘s morgens inpakken, eten en uitgerust aan de reis beginnen, dat gevoel is echt heerlijk.
Geplaatst door: Sas
, Datum:
02.06.2021 21:58
Het is ook afhankelijk van het weer.
Altijd in 1 rit gereden, totdat we kleine kinderen kregen.
Vorig jaar dachten we door geen overnachting minder risico te nemen vanwege covid. Hele nacht zware regen en onweer gehad. Pas voorbij Vierzon in de ochtend werd het droog.
Ik kan je wel vertellen dat dat een hel van een nacht was, zo enorm vermoeiend rijden.
Als we stopten om te rusten, konden we niet slapen van de harde regen. Kinderen sliepen gelukkig wel door.
Mochten we ooit beslissen om toch weer een nacht door te trekken, dan wacht ik eerst het weerbericht af.
Geplaatst door: Lisette K.
, Datum:
02.06.2021 22:13
De reis is ook vakantie. Wij gaan altijd vroeg weg, 3.30 wekker 4.00 rijden of als het later wordt ook geen probleem. Ik maak altijd een lijstje met mogelijke overnachtingscampings haken we camping 1 dan is het goed, kunnen we door tot canon 2 ook prima. Meestal overnachten we dan 2 nachten en doen nog wat leuks in de buurt. We reizen met de vouwwagen die we binnen een uur slaap klaar hebben inclusief een simpele maaltijd.
Scheelt misschien wel dat wij nooit reserveren.
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
02.06.2021 22:24
Ik lees hier boven
1300 km in 12 uur
Hoef je niet te tanken/ sanitaire stop/ toll passage
En dan zo,n gemiddelde halen
Het is geen formule 1 race
Geplaatst door: Willem
, Datum:
03.06.2021 08:46
Dat is toch niets bijzonders? Wij hebben vrienden die in net na Lyon wonen, en daar gaan we regelmatig naar toe. Vanaf ons huis 1000 km, met losse auto via de tolweg. Doen we ook in 10 uur. En we stoppen wel om de 2 tot 21/2 uur.
Geplaatst door: DirkV
, Datum:
03.06.2021 10:20
's nachts rijden moet je kunnen. Aan mij is het niet besteed. De nacht zelf gaat nog wel, maar de dag erna ben ik niets waard. Maar er zijn er zat die het heerlijk vinden.
1100 km kan je prima in een keer doen. Daar hoef je ook niet 's nachts voor te rijden. Zoals al meerderen zeiden: 's ochtends vroeg weg en eind van de middag ben je er.
Als je echt voor relaxed gaat, kan je ook laat in de ochtend vertrekken en er een overnachting tussen doen. Net wat je fijn vindt.
Wij kijken altijd wel hoe we qua tijd ongeveer uitkomen bij drukke stukken, zoals bij Parijs of (route de soleil:) Lyon.
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
03.06.2021 10:26
We hebben hier nog nooit in 1 keer doorgereden. Wel vroeger einde nacht vertrokken maar altijd overnacht. Zo'n overnachting is ook vakantie. En je komt uitgeruster aan.
Geplaatst door: Toon1
, Datum:
03.06.2021 11:25
Als de baas je zou opdragen om 1100 km aan een stuk te rijden zou je hem voor gek verklaren.
Die vent is niet goed wijs maar met de vakantie is het heel normaal.
Geplaatst door: Johan
, Datum:
03.06.2021 12:16
Zoals hierboven al gezegd, moet het je liggen om ‘s nachts te rijden. Wij rijden altijd rond 21:00 uur weg. Gillende kinderen op de achterbank en file rijden is voor mij vele malen vermoeiender dan een nachtje doorhalen.
Geplaatst door: Bart
, Datum:
03.06.2021 12:32
De reis heen en terug is ook vakantie. Ik zou niet in de nacht gaan rijden. Je sla een nacht over en dat merk je toch wel als je op plaats bestemming bent. Rond de middag gaan rijden. Kilometer of 450 gaan rijden en een B&B of iets dergelijks gebruiken voor de overnachting en de volgende dag het restant en dus relaxed/ontspannen op de plaats van bestemming aankomen. Wij doen dit de laatste jaren sinds we zonder de kids op vakantie gaan en dat bevalt ons prima.
Geplaatst door: ® Wil B.
, Datum:
03.06.2021 15:37
's Middags vertrekken, hotelletje tussen Thionville en Langres en de volgende dag op je gemak verder.
Geplaatst door: ® Ivo
, Datum:
03.06.2021 15:55
Wij rijden tegenwoordig max 400 per dag, als we meer willen vragen we iemand van het thuisfront die komt of gaat met flixbus. Wat heerlijk ontspannen. Maar wij hebben de tijd aan onszelf dus dat scheelt
Geplaatst door: Lotje1985
, Datum:
03.06.2021 16:49
Wij vertrekken rond 4.00 uur. Eerder is voor ons echt not done. We hebben toen we onze dochter nog niet hadden een keer zo'n 1100 km (Lac St Croix) gereden. En daar 14 uur over gedaan (toen rond 6 uur vertrokken). Tussendoor wel vaak gestopt. Maar kwamen best laat op camping aan. Dat zou ik nu niet meer doen. Maar wij zijn niet vies van lange afstanden rijden. Maar redden we t niet dan overnachtingscamping of goedkoop hotel.
We zijn ook een jaar direct nadat school uit was gaan rijden. Hadden hotel in Macon gereserveerd. Ook dat doen we niet meer. Voor Luxemburg stonden we al in de file. Vertrekken nu gewoon vroeg en op een doordeweekse dag.
Geplaatst door: DirkV
, Datum:
03.06.2021 17:43
Ter aanvulling: 1100km rijden is prima te doen, maar dan wisselen bestuurder en bijrijder wel om de 2 uur. Vroeger deed ik zo'n afstand alleen, maar dat wil ik nu echt niet meer.
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
03.06.2021 17:51
Wij rijden met de caravan sinds vorig jaar zelfs in 3 dagen. Heerlijk!
De eerste dag (vrijdag) normale tijd 's ochtends weg en dan leggen we zo'n 600-650 km met 3 stops af. We komen dan zo tussen 16.00 en 17.00 aan, even plaatsen, pootjes uitdraaien, stoelen en een drankje erbij. Dan zoeken we vervolgens rond 19.00 uur (wandelend) een (simpel) restaurantje op in de buurt en zijn zo rond 22.00 uur weer bij de caravan.
De tweede dag rijden we ook weer op normale tijd 's ochtends weg en leggen dan zo'n 450-500 km met 2 stops af. Op die dag zijn we dan rond 15.00 uur in het warmere deel van Frankrijk waar het doorgaans mooier weer is. Zwembad op deze overnachtingscamping is dan ook een vereiste. Zelfde ritueel als de avond ervoor, met uitzondering dat de kinderen eerst naar het zwembad gaan natuurlijk.
De derde dag vetrekken ook op normale tijd en hebben we nog maar zo'n 200 km te rijden. Nabij de plaats van bestemming zoeken we eerst een supermarkt op en nemen daar alvast een heleboel dingen mee. Dan hoeven we de eerste dagen ook geen grote boodschappen te doen. Aangekomen op de camping hebben we dan alle tijd om op ons gemak te installeren en 's middags al naar het strand of zwembad te gaan.
De reis is op deze wijze ook echt al vakantie, ook de kinderen ervaren het zo. Ik moet wel vermelden dat onze kinderen nimmer een hekel hebben (gehad) aan (lang) autorijden. Ze vermaken zich prima onderweg met alle middelen die zij tot hun beschikking hebben.
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
03.06.2021 18:08
Natuurlijk niet in 1 keer! Je gaat op vakantie..... Wij vertrekken tegenwoordig nooit voor 7.30 - 8 uur ´s ochtends. Reden: geen zin in.... om eerder weg te gaan. Gewoon een redelijk normale nacht en dan weg. Het is vakantie. Vervolgens rijden we 600 - 750 km naar onze vooraf geboekte overnachting (1 of liefst 2 nachten). Meestal een stad(je) waar voldoende te bevelen is. Meestal zijn we er dan rond 16 uur, soms iets eerder. Daarna kun je even acclimatiseren en op een leuk terras een drankje nemen en daarna ergens eten. Meteen vakantie! Dezelfde dag zit je op een Frans terras. Altijd leuk zeggen wij dan. Nee, voor ons geen gejakker meer en 1000 km of meer in 1 keer (hebben we wel gedaan, maar mee gestopt). Ook geen hotels langs de snelweg meer. Altijd hotel, chambre d'hote in leuk stadje of stad of in de natuur (afhankelijk van type accommodatie, chambre d'hote ook wel op platteland gedaan en dan 's avond table d'hote met andere gasten, vaak erg leuk!).
Geplaatst door: Jan52
, Datum:
03.06.2021 19:45
Die Hans 030..wat wil jij dan eigenlijk bevelen in zo’n stadje?😂