Nu in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Lewis
, Datum:
10.06.2021 09:51
Ze vroegen de bewijsstukken van de test en de formulieren, namen deze kort mee naar hun wagen en we kregen ze 2 minuten later terug en mochten verder. Geen idee wat ze gecontroleerd hebben en hoe. Naast ons zagen we overigens een Duits gezin met 3 agenten in een heftige discussie over de documenten. Ik weet dat veel mensen aangeven dat de kans op controle klein is, maar ze zijn er wel. We staan nu op een camping naast Zwitsers die 4 controles hadden tot hier aan de cote d'Azur.
Geplaatst door: Manis
, Datum:
10.06.2021 18:58
Wij zijn nu 2 dagen in Frankrijk,en staan nu op de 2e camping. Totaal geen controlles, of vragen naar bewijzen. Opvallend is wel dat in de grote steden veel mensen mondkapjes dragen, ook in de rustige buitenwijken. De campings zijn heel rustig, een beheerder vroeg mij of ik wist of de Hollanders wel zouden komen, hij hoopte hier erg op.
Geplaatst door: ® freekvo
, Datum:
11.06.2021 10:01
Vandaag bij de Péage de Gye (even na Toul) wemelde het van de politie en/douane. Wij hebben een télébadge en reden helemaal links door de poortjes en konden zo door rijden. We zagen dat andere NL-ers die rechts door de poortjes reden wel werden aangehouden en gecontroleerd (maar geen idee op wat).
Geplaatst door: Tulipa
, Datum:
12.06.2021 13:33
Wij overwegen om volgend weekend richting Frankrijk te vertrekken. Eerste stop waarschijnlijk in de Champagne streek en hierna richting Vaucluse.
Ik ben niet dol op overvolle campings maar een vrijwel lege camping heeft meestal geen sfeer. Hoe is momenteel de bezetting op campings in Frankrijk?
Geplaatst door: Daido
, Datum:
12.06.2021 14:14
Ik heb de indruk dat de campingbezetting toe begint te nemen.. Voornamelijk met Fransen, maar wij gaan meestal naar eenvoudige camping en niet naar campingcard.
We zien wel regelmatig Henke en Ingrid op de fiets naar een stadje rijden. Ze komen dan vermoedelijk van een campingcardcamping.
Geplaatst door: ® Jan56
, Datum:
12.06.2021 14:56
@Tulipa
Wij staan in de Ardeche op Coudoulets en het wordt wel wat drukker ook Nederlanders natuurlijk geen vergelijk met andere jaren. Wel heerlijk rustig ook wel fijn.
@Daido.Dan heb je ons gisteren wel kunnen zien want we waren op de elektrische fietsen net als Henk en Ingrid. Je zag ons niet maar we zagen jou wel voorbij komen in je camper met gehaakte gordijntjes en golden retriever op de voorbank. Je grote grijze baard moet je wel keer wat bijwerken
, Datum:
12.06.2021 20:12
Ha Jan, ik heb mijn grote grijze baard maar gauw afgeschoren en de golden retriever ingeruild voor een podenco. Anders herkend iedereen mij dadelijk.
Die gordijntjes houd ik maar.
Nog bedankt voor het pionierschap. Dat heeft ons over de streep getrokken om van de overvolle campings in Nederland naar de rustige campings in Frankrijk te vluchten.
Geplaatst door: Susanne
, Datum:
12.06.2021 20:32
Wat heerlijk om te lezen dat jullie al in Frankrijk zijn! Bedankt voor de updates. Weten jullie of het voor kinderen onder de 12 jaar ook verplicht is om een mondkapje te dragen? In sommige landen is dit vanaf 6 jaar.
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
12.06.2021 21:17
Als er een plicht is om mondkapjes te dragen in Frankrijk dan is dat voor personen van 11 jaar en ouder.
Geplaatst door: Mascha
, Datum:
19.06.2021 13:56
Ik ben vanmorgen vertrokken rond 6 uur. Na een paar stops rij ik nu nabij Langres. Het is heel rustig op de autoroute. Geen enkele controles gehad ook niet gezien. Heb wel een antigeen test op zak, gisteren voor 34€ via de website van de anwb gedaan. Ik ga zo weer verder rijden en bij Chalon-sur-Saône eraf voor een overnachting camping.
Geplaatst door: TV
, Datum:
19.06.2021 14:58
Afgelopen donderdag richting Lyon gereden. We hadden wel tests op zak maar zijn niet aangehouden. Bij het tolstation van Villefranche-Limas wel enorm veel politie op de been en aangehouden auto’s, maar wij konden doorrijden.
Zitten nu in omgeving Sérignan, allemaal erg gemoedelijk. Wel nog veel mondkapjes links en rechts terwijl dit buiten nu niet meer verplicht is. Is er overigens iemand die weet hoe het gratis testen in Frankrijk werkt? Ik heb die Franse site met locaties wel gezien maar word er niet veel wijzer van. Dit voor zowel de terugreis als een mogelijke side-trip naar Spanje. Iemand met meer info?
Geplaatst door: ® Fam dierckx
, Datum:
19.06.2021 21:44
Wij vertrekken 5 juli naar Frankrijk. Ik heb nog een afspraak voor een pcr reistest kunnen bemachtigen. Voor mijn partner is er in de regio geen afspraak meer vrij... lees het labo in onze regio heeft onvoldoende capaciteit. Is het aanschaffen van een zelftest voldoende? Of is een zelftest verschillend van de antgeentest... en hoe kan je dan bewijzen wanneer je die hebt afgenomen...
, Datum:
19.06.2021 22:04
Terug vanuit Frankriijk. Geen controles gezien, ook niet op de terugweg bij de grens van Belgie en Nederland.
Niet op de tolwegen geweest.
Geplaatst door: Lisbeth
, Datum:
20.06.2021 10:33
Een zelftest is dezelfde test maar in een apotheek of centrum gebeurt die onder toezicht van een professional. Daarom zijn die goedgekeurd, en diegene die je zelf doet niet. Je krijgt dan ook een bewijs.
Fam Dierckx, ik zou durven een afspraak maken net over de grens op jullie route en daar een test laten afnemen. Gewoon bellen naar een apotheek daar en vragen....
Geplaatst door: Hannah
, Datum:
20.06.2021 20:13
Voor de terugreis van Frankrijk via Belgie naar Nederland moet je een pcr test hebben gedaan die max. 72 uur voor grensovergang is afgenomen. Ook voor gevaccineerden. Weet iemand hoe lang je op de uitslag van zo’n test moet wachten? In Nederland kan dat met wat pech nog wel eens wat lang duren. Dan kan de terugreis krap worden, als je die met een (of meer) overnachting(en) wil doen.
Daido, wat was jouw ervaring?
Geplaatst door: ® 72grande
, Datum:
20.06.2021 20:59
Gisteren probleemloos van Rotterdam naar Concarneau (Finistère) gereden over Lille, Amiens, Rouen, Caen en Rennes. Geen controles gezien, maar in Bretagne zijn nu ook maar weinig niet-Franse kentekens te zien. Druk was het overigens wel rond Caen, Rennes en de parkeerplaatsen van de A84, veel Fransen op weg naar Bretagne. De camping (le Cabellou Plage) is druk voor wat betreft de verhuur, maar rustig op de kampeerplaatsen en ja, een mening volgt later ...
Geplaatst door: Lia
, Datum:
25.06.2021 16:18
Wij zijn vandaag uit Frankrijk gekomen,en nergens controle gezien.
Op de heenreis was er ook nergens een controle.
Geen douane en geen politie...
Wij hadden geen pcr of antigenen test gedaan,en hebben ook maar 1 vaccinatie gehad.
dus was even spannend op de heenreis.
Geplaatst door: Nanka
, Datum:
25.06.2021 21:43
@72grande, ja veel Fransen op weg naar Bretagne, morgen start daar de Tour de France in Brest.
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
26.06.2021 17:00
Net terug van een week Zeeland en tijdens de dagtocht naar Ieper door de regen erna 36 km doorgereden naar de Auchan Englos nabij Lille. Op de binnenweg niets gezien. We hadden allen het gele boekje bij ons. Toch weer leuk om weer een Franse Hypermarché te zien en wat Franse spullen meegenomen. In september doen we hetzelfde vanuit Limburg naar Metz.
Geplaatst door: racc
, Datum:
26.06.2021 18:02
Wij zijn nu 2 weken in Frankrijk. Allebei PCR test gedaan. Geen controles. Staan nu op Le Gallo Romain in Barbieres. Heel fijne camping, maar de bezetting is laag. Voor de eigenaren helaas een verloren voorseizoen. Hopelijk gaat het in het hoogseizoen nog goedkomen.