Nu in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® freekvo
, Datum:
07.06.2021 08:08
Ik denk eerlijk gezegd dat het geen goed signaal is om steeds te vermelden dat er aan de grens niet gecontroleerd wordt. Ook wij hadden in eerste instantie het idee om alleen met onze eerste vaccinatie (AZ) zonder test de grens over te gaan en het risico van een controle maar te nemen. Maar nu het duidelijk is dat een twee weken oude 2e vaccinatie (tenzij Janssen-vaccin) nodig is, zijn wij toch van mening veranderd. De ingestelde regels zijn er niet voor niets en wie zijn wij om die regels als bezoeker te gaan overtreden (het binnenkomen van een land is een gunst en geen recht). Bovendien: je zult maar op een camping staan en toch het virus hebben meegenomen. En als je dan niets kunt laten zien aan (vaccinatie- of test-)bewijs zul je aan de beurt zijn. En Frankrijk kan heus wel zien wanneer je ongeveer het land bent binnengekomen. Ook daar staan voldoende camera's langs de weg.
En dus laten we ons gewoon vooraf testen; de extra kosten nemen we dan maar voor lief. Wil je dat niet: blijf dan aub in eigen land.
Geplaatst door: ® Jack
, Datum:
07.06.2021 09:13
Maar wat is het verschil dan door in eigen land te blijven of naar Frankrijk te gaan? In Nederland laat men zich toch ook niet testen wanneer ze met de caravan naar Zeeland gaan? Althans, het gros niet. Ik ga gewoon lekker op vakantie. Al dit gedoe is een grote facade geworden. Het is en blijft een stevige griep en geen Ebola. Helaas heeft deze stevige griep mensenlevens gekost, maar dat doet de griep al 100 jaar. En nu moeten we opeens met vaccinaties en testen de grens over. Beetje overdreven. Ieder die wel of geen vaccinatie neemt, dat is en blijft een eigen keuze en er is geen foute keuze. Maar het mag absoluut niet het volgende worden: "je bent ziek totdat het tegendeel bewezen is". Daar doe ik niet mee. Iedereen die al in Frankrijk zit en nog gaat, prettige vakantie!
Geplaatst door: Jan56
, Datum:
07.06.2021 09:16
Daarom hebben we de PCR Test met reiscertificaat ook gedaan ondanks de kosten en ondanks de vaccinatie.
Het is niet alleen een centenkwestie maar het moet ook goed voelen.
Controle vinden we dan ook geen enkel probleem en bv met de app van de Visa kan ik al aantonen dat onze PCR test pas 48 uur oud was toen we de grens passeerden.
Het valt ons wel op dat er relatief veel campers onderweg zijn.
Geplaatst door: Lia
, Datum:
07.06.2021 10:18
Je hoeft geen pcr test te doen,scheelt je een hoop geld.
In plaats van een PCR-test voor niet-gevaccineerden volstaat volgens dit document nu ook een antigeentest (met certificaat) minder dan 72 uur oud.
En die kost maar €45.
Voor degenen die er interesse in hebben
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
07.06.2021 12:14
@freekvo: U mag een eigen mening hebben, net als zovelen op het forum. Ik vind het wel bijzonder naïef dat u meent met een vaccinatie in uw lichaam u geen enkel risico loopt op besmetting, dan wel het kunnen besmetten van anderen naar en eenmaal in Frankrijk. Ook dat u meent dat iemand zonder vaccinatie hierin een groter risico loopt. Zelfs virologen zijn hier nog niet over uit.
Het vaccin geeft u wat meer bescherming en zoals we nu weten met name op de impact van het virus en bijhorende symptomen. Ook u kunt dus in Frankrijk nog steeds door een Fransman, -vrouw of andere buitenlander worden besmet en dus weer anderen besmetten.
, Datum:
07.06.2021 12:18
Aanvullend, de testen zijn al helemaal puur een momentopname. U kunt gisteren negatief getest zijn en vandaag of (over)morgen symptomen hebben omdat de incubatietijd nog niet volledig is verstreken. Staat u dan, in Frankrijk, met testbewijs....
Geplaatst door: Petersv
, Datum:
07.06.2021 15:05
je kan inderdaad door een Fransman of vrouw besmet worden.
Maar wat dacht u van dadelijk een overvolle Veluwe of Zeeland vol met Duitsers etc
Geplaatst door: Wima
, Datum:
07.06.2021 15:17
Of gewoon op je werk, bij de slager of ..... tja.
Geplaatst door: Lenn
, Datum:
09.06.2021 14:33
We zijn er....tenminste op camping Louvarel voor 2 nachtjes. Op half uurtje oponthoud in Luxemburg na,goed door kunnen rijden.
Eenmaal op peage zeer rustig,maar redelijk veel NL-ders onderweg gezien.
Bon Vacance
Geplaatst door: acv72
, Datum:
09.06.2021 14:47
verbazingwekkend hoe al die Nederlanders het advies (alleen noodzakelijke reizen) volledig aan hun laars lappen.
maar ja, ik ga er vanuit dat deze mensen ook alleen maar voor een rood stoplicht stoppen als er verkeer aan komt.
geeft niks, ik gooi mijn zaak wel weer 6 maanden dicht straks.
Geplaatst door: acv72
, Datum:
09.06.2021 14:54
en het grootste deel daarvan behoort natuurlijk ook nog eens tot de risicogroep (que leeftijd) waarvoor we al die drastische maatregelen genomen hebben.
Ik heb mijn spuitje al lekker gehad, de rest kan de boom in. Egoisme op en top. ik word er verdrietig van.
Geplaatst door: Jack
, Datum:
09.06.2021 15:13
Ga dan lekker op een ander forum zitten zeuren, kansloos dit.
@Lenn, veel plezier! Fijne, verdiende, vakantie gewenst!
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
09.06.2021 15:24
Geplaatst door: Anne
, Datum:
09.06.2021 16:43
Jack, wat een bijzondere reactie. Over kansloos gesproken.
Acv72 geeft in eigen bewoordingen aan dat het niet te rijmen valt dat mensen ondanks alle maatregelingen en regels wel op vakantie gaan.
Ik vind het ook onbegrijpelijk.
, Datum:
09.06.2021 17:03
Tuurlijk @anne. Wat jij wilt. Ik geef ook mijn mening. Totaal niet inhoudelijk om op dit forum te gaan zeiken. Alsof mensen dan niet gaan. Ze/we gaan gewoon lekker vakantie vieren.
GROET!
Geplaatst door: Marjel
, Datum:
09.06.2021 23:26
Ik dacht dat dit onderwerp ging over wie waar nu op vakantie is in Frankrijk.
Geplaatst door: Lewis
, Datum:
10.06.2021 08:13
Wij zijn zondag naar Frankrijk gereden in onze camper. Twee controles gehad. Bij de grens Luxemburg en bij de tolpoort. We zijn niet gevaccineerd, maar hadden wel de verklaringen van eer en pcr testen bij ons. Het is dus niet zo dat niet gecontroleerd wordt.
, Datum:
10.06.2021 08:34
, Datum:
10.06.2021 08:39
@Lewis, hoe grondig werd er eigenlijk gecontroleerd? Kan mij voorstellen dat mensen met een eigen gemaakte PCR-test verklaring de grens over gaan.
, Datum:
10.06.2021 08:50
Als ik het stencilblaadje zie dat mijn vrouw destijds heeft meegekregen, dan vermoed ik dat met een beetje kunde op de pc een aangepaste kopie zo voor elkaar is en lastig van echt is te onderscheiden. Het zou mij niet verbazen dat er allang een illegale format in omloop is.