Nu in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
01.06.2021 21:33
Geplaatst door: Lenn
, Datum:
02.06.2021 06:53
Ik lees bij de reisapp van het RIVM,dat per 31 mei,je een pcrtest nodig heb om Nederland in tegaan. Ook heb ik (dacht op dit forum) dat je je gratis kon laten testen in Frankrijk voor je naar huis gaat. Weer iemand waar je je dan kunt laten testen in Frankrijk?
Geplaatst door: Ina2
, Datum:
02.06.2021 07:41
Wanneer je met eigen auto Frankrijk UIT gaat is een test niet verplicht, las ik ergens.....
Geplaatst door: Lenn
, Datum:
02.06.2021 09:05
@Ina, er staat in het bericht geen vervoer bij.
Dan denk ik dat het voor elk vervoer naar Nederland is.
Geplaatst door: Lia
, Datum:
02.06.2021 09:12
Geplaatst door: Jan56
, Datum:
02.06.2021 16:43
Na een prima verblijf op Croic D,Arles bij Langres zijn we vanmorgen via de route Soleil maar Chateauneuf sur Isere gegaan.
Onderweg geen controles en camping Soleil Fruite was blij weer gasten te hebben.
Zwembaden zijn geopend.
Er werd wel gevraagd of er nog controle bij de grens was en belangstellend gevraagd of we ook al gevaccineerd waren.
Voelt goed hier weer te zijn.
In juli en augustus weer veel boekingen.
, Datum:
02.06.2021 17:12
Jan56@ bedankt voor het delen van je ervaringen. Hoop snel ook weg te gaan....
Geplaatst door: ® Ineke6
, Datum:
03.06.2021 12:11
Wij vinden het lastig om een beslissing te nemen, gaan we rond 13, 14 juni met de caravan nasr Frankrijk?
Beide volledig gevaccineerd. Test vinden we prima om te doen.
Maar kunnen we zonder problemen te krijgen Frankrijk in? Hebben geen zin in gedoe daar
Wat nemen anderen mee, vaccinatie bewijs plus per test? Horen graag, vooral van diegene die al onderweg zijn. Bvd
Geplaatst door: Jan56
, Datum:
03.06.2021 12:45
De DigiD app op de telefoon en vaccinatie bewijzen meegenomen. Alles in een mapje gedaan.
Geplaatst door: Marike
, Datum:
03.06.2021 13:33
Zodra je vaccinatiebewijzen hebt kun je gewoon naar Frankrijk. Neem deze bewijzen mee en er is niets aan de hand. Mocht je nog geen vaccinatie hebben moet je nu nog voor vertrek nog een PCR test doen.
Ik zou persoonlijk alleen wel wachten totdat Frankrijk op heel gaat.
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
03.06.2021 16:14
Wij wachten ook tot Frankrijk geel wordt. Ik verwacht dat dit niet zo heel lang meer zal duren...
Geplaatst door: ® AvDijk
, Datum:
03.06.2021 20:59
Wij willen volgende week vertrekken,2x gevaccineerd. Gaat Frankrijk akkoord dan met vaccinatiebewijs en/of gele boekje? Waar staat dat dan Marike? De app hebben we nog niet. Vind het erg onduidelijk. Frankrijk nog op oranje is alleen vervelend als je terug gaat….
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
03.06.2021 21:29
AvDijk, Frankrijk oranje is ook niet fijn als je corona krijgt en terug moet. Mijn verzekering dekt dan niets...En gevaccineerd zijn zal wel wat schelen maar is geen garantie dat je het niet krijgt.
Geplaatst door: ® lisbeth
, Datum:
03.06.2021 21:49
Ik hoor hier via via dat je je 2de vaccin in Frankrijk in de apotheek kan kopen? Iemand die nu toevallig in Frankrijk eens wil informeren tijdens apotheek bezoekje?
Ik ga over en weer naar huis na 1 week vakantie, en zou het wel fijn vinden als er een makkelijkere oplossing zou zijn...
, Datum:
05.06.2021 16:05
Vandaag volledig gevaccineerd vertrokken naar Frankrijk nu aan de Somme (bewolkt). Behalve nog wat andere brutale Nederlanders, onderweg geen enkele vorm van controle gezien. Camping is zo goed als leeg.
Geplaatst door: Daido
, Datum:
05.06.2021 19:20
Omdat in Nederland de campings barstensvol waren ( en in het weekend helemaal geen plek) zijn we naar Frankrijk vertrokken .
Geen controles over RN wegen, campings leeg en geen controles ( wij gaan nooit over de tolwegen).
Man was over de tolwegen gegaan en heeft ook geen controles gezien.
Als ze gaan controleren zullen ze het vooral doen op de tolwegen. Op de binnenwegen rijden nauwelijks toeristen, dus niet de moeite waar om daar naar te gaan controleren als ze al controleren.
De campingeigenaar vroeg uit belangstelling hoeveel we voor de pcr test hadden betaald.
Geplaatst door: Monique9
, Datum:
05.06.2021 19:27
@Daido even nieuwsgierig wat heeft u voor de per test betaald? Begreep dat er erg veel prijs verschil is.
Geplaatst door: Elfriede
, Datum:
06.06.2021 20:13
Wij zijn vanochtend vertrokken naar Frankrijk.
Het was zeer rustig op de weg, geen controles gehad, hoewel wij wel politie hebben gezien langs de weg.
Op de camping ook geen vragen naar vaccinatie of pcr test.
Camping is matig bezet, wij zij de enige NL op de camping
Het is heerlijk om weer in Frankrijk te zijn!
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
06.06.2021 21:17
vandaag ben ik bij de tol bij Grenoble gecontroleerd door een zeer onvriendelijke vrouwelijke douanebeambte. Ik denk dat een baan as Meesteres bij een SM-club haar beter zou passen. Ze wilde van alles weten, waar ik naar toe ging, waar ik vandaan kwam, en waar ik daarvoor vandaan kwam en daar voor. Hoe lang ik in Frankrijk blijf, of ik geld had? Natuurlijk had ik geld, toen wilde ze weten hoeveel. Nou op de bank genoeg. Maar ze wilde weten hoeveel geld ik bij mij had, of ik meer dan 10.000,- euro bij me had? Nou betaal im bijna alles met de creditcard, dus zoveel cash heb ik niet bij me. Mevrouw wilde vervolgens weten of ik alcohol bij mij had. Ja ik heb één fles wijn. Of ik niet een grote hoeveelheid bij me had? Nou ja, ik zij al één fles wijn, dat is toch geen grote hoeveelheid. Wat ik in de caravan had? Ik antwoorde "kampeerspullen". Vervolgens wilde mevrouw nog weten of ik veel sigaretten bij mij had. Het antwoord was ontkennen; ik rook niet. Uit welk land ik kwam. Toen ik "Hollande" antwoorde mocht ik uiteindelijk doorrijden. Geen woord over Covid-19 en PCR-test. Dat vond ik toch wel teleurstellend! 😉
Geplaatst door: Daido
, Datum:
06.06.2021 21:19
De pcr test die wij hadden was duur, omdat we dezelfde dag de uitsllag wilden hebben.
Het schijnt dat vanaf 9 juni een antigentest voldoende is en die kost 45€.
Ik zou de volgende keer geen test laten doen en gewoon gaan. Ik denk dat er nauwelijks gecontroleerd wordt. Alleen bij de grens met Spanje ( misschien vanwege immigranten).