Nu in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Jan55
, Datum:
31.05.2021 15:26
Ik zou jullie op de hoogte houden.
Gistermiddag vertrokken en 1x overnacht in Zuid Limburg. Campings daar bomvol
Vanmorgen vertrokken.
We zijn beide gevaccineerd en hebben PCR test met reiscertificaat en gezondheidsverklaring. Op de autoroute heel rustig en nu op camping Croic D,Arles bij Langres. Vanwege mooie weer niet verder gereden. Heerlijk rustig hier op de camping. Geen geblaf van die irritante verwende hondjes maar alleen gefluit van de vogels.
Geen controles onderweg maar dat had ook niet uitgemaakt omdat we de regels volgen
De 178 euro van de PCR Test had ik liever besteed aan een doos met 6 flessen lekkere wijn maar .....
Geplaatst door: ® Anita
, Datum:
31.05.2021 16:02
Hallo Jan een heel fijne reis toegewenst .Leuk dat dat je hierbij de bevindingen post ,ik hoop dat nog mensen dit doen .
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
31.05.2021 16:22
Veel plezier! Ik zou toch voor de wijn zijn gegaan...
Geplaatst door: Willem
, Datum:
31.05.2021 16:38
Dag Jan, je hebt gelijk. Goede beslissing. Wij zijn afgelopen weekend thuisgekomen van twee weken in Frankrijk. Wij hebben ook de verplichte PCR-test gedaan maar geen controle gehad onderweg en het was zeer rustig op de weg. In en rond Vaison-la-Romaine toch al wat NL-kentekens, ook Belgen en Duitsers gespot. Op de camping stonden wel wat gasten maar denk nog geen 10% van de plaatsen is bezet. Wij hadden overigens een accommodatie gehuurd gezien de wel erg lage prijzen icm auto vd zaak. Ze smachten naar toeristen in Frankrijk. We hebben besloten dat we de negatieve test voor terugkomst naar NL niet gaan doen. Vonden we teveel gedoe en besloten erop te gokken. Ook op de terugweg geen controles. Ik kan het 'thuiswerken' in Frankrijk iedereen aanraden. Veel plezier Jan.
Geplaatst door: Ina2
, Datum:
31.05.2021 17:08
jan55 en Willem@ Bedankt voor het delen van jullie ervaringen. Geeft de burger moed!!!
Geplaatst door: ® Anita
, Datum:
31.05.2021 17:14
Hallo Jan een heel fijne reis toegewenst .Leuk dat dat je hierbij de bevindingen post ,ik hoop dat nog mensen dit doen .
Geplaatst door: Jan56
, Datum:
31.05.2021 19:28
We hebben weer het Frankrijk gevoel te pakken.
Ouders dame betaalt in de winkel nog met cheques en het toiletrolletje weer mee onder de arm. :)
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
31.05.2021 19:50
Wij zijn afgelopen zaterdag (29 mei) naar Frankrijk vertrokken en hebben geen enkele controle onderweg gehad.
We hebben eerst 2 dagen Camping Louvarel in de Saône et Loire gekampeerd en zijn vandaag vertrokken naar een camping in de Savoie.
De camping is uitgestorven....
We hebben zojuist wat boodschappen gedaan. Morgen gaan we op pad om campings in de buurt te bezoeken om er foto's te maken. We vragen hiervoor altijd toestemming.
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
31.05.2021 20:45
Eindelijk weer een leuk en positief topic! Geniet er allemaal van...maar dat doen jullie ongetwijfeld! Ik kan ook bijna niet wachten!
Geplaatst door: Janine
, Datum:
31.05.2021 22:12
We zijn natuurlijk stik jaloers op iedereen die nu in Frankrijk is.
@Jan .....is het nou Jan55 of Jan56 of zijn er twee die het zelfde doen....haha?
Geniet er allemaal van. Wij gaan aftellen!
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
31.05.2021 22:23
Haha dat viel mij ook op. Jan is vandaag vast 56 geworden 😉 Fijne vakantie allemaal!
Geplaatst door: Jan56
, Datum:
31.05.2021 23:41
Ben dezelfde.als Jan55. Tikfout
Geplaatst door: ® irenem
, Datum:
01.06.2021 09:08
Veel plezier allemaal in Frankrijk!
Maar: vraagt met bij de camping / accommodatie dan naar een negatief test resultaat!
Geplaatst door: Manus
, Datum:
01.06.2021 09:20
Ik las op een ander forum een aantal reacties, waarin werd aangegeven dat ook op campings nergens naar werd gevraagd. Ben benieuwd of hier dezelfde ervaringen zijn.
Geplaatst door: Jan52
, Datum:
01.06.2021 11:04
Ondanks het feit dat ik zondag jarig ben hou ik het gewoon op 52..😊
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
01.06.2021 14:35
Wij hebben inmiddels op 2 campings (één in de Saône et Loire en de ander in de Savoie) gekampeerd en ook daar werd nergens naar gevraagd.
Vanaf de camping in de Saône et Loire hebben we 3 campings bezocht om er foto's te maken en we hebben er ook foto's gemaakt bij een mooi plan d'eau in de Ain.
https://www.cerdonvalleedelain.fr/ile-chambod-merpuis
De foto's hiervan staan nog niet online, omdat we momenteel een slechte verbinding hebben.
Vanaf de camping in de Savoie hebben we vandaag ook een aantal campings bezocht om er foto's te maken. Ook dat was geen enkel probleem voor de campings.
Wij nemen ook altijd visitekaartjes mee naar de campings, waar we foto's willen maken en leggen daarbij ook uit wie we zijn en wat we doen.
Er staan nog een aantal campings op de lijst, die we binnenkort gaan fotograferen en als we daar mee klaar zijn, trekken we verder naar de Vaucluse.
We reizen op de bonnefooi en reserveren niets, we vinden in het voorseizoen altijd wel een camping waar we zonder problemen terecht kunnen.
Geplaatst door: Ikke76
, Datum:
01.06.2021 14:56
Moet je op dit moment nog, naast dat je gevaccineerd bent, een negatieve PCR-test hebben of ...... Ik dacht dat dat dan niet meer nodig is.....
Wat ik me nog afvroeg. Stel dat we op vrijdag testen; op zondag aankomen in Frankrijk - dan is test niet ouder dan 72 uur. Maar stel je dat een week in Frankrijk verblijft.... dan is je test ouder - en je zou dan controle krijgen...... wat dan? Of kan dat helemaal niet? :-)
En als je terug naar Nederland gaat. Dan ook weer PCR-test nodig (en zo ja, waar laat je die doen in Frankrijk) of is dat niet nodig?
Geplaatst door: Claudia23
, Datum:
01.06.2021 15:06
@ikke, ik begrijp eruit dat je test op moment van grens overgang niet ouder mag zijn dan 72 uur.
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
01.06.2021 17:30
ik begrijp ook uit de verhalen hierboven dat er nergens om wordt gevraagd...
Geplaatst door: Ins2
, Datum:
01.06.2021 18:03
Kijk even op de andere topic” naar Frankrijk na 9 juni” daar wordt alles uitgebreid in behandeld.