Vakantie Frankrijk na 9 juni (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® joost-k
, Datum:
06.06.2021 22:53
Edwin, helemaal mee eens, wij zijn er ook klaar mee, wij gaan zaterdag.
Geplaatst door: ® freekvo
, Datum:
07.06.2021 07:58
Hoezo "gewoon rijden"? Dus zonder vaccinatie of test? Dan hoop ik niet dat je bij ons op de camping staat.
Wij zijn 1x gevaccineerd (AstraZeneca) en vertrekken donderdag. Voor de 2e prik zullen we begin juli heen en weer moet rijden. En we laten ons a.s. woensdagmorgen testen gewoon omdat we geen risico willen lopen ( niet om een boete te krijgen maar ook niet onverhoeds het virus mee te nemen naar Frankrijk).
En ja, dat kost dan bijna € 200 extra + de extra kosten voor het heen en weer rijden. Dat is het ons wel waard om de zomer in Frankrijk door te brengen. En wil je niet die extra kosten maken: blijf dan gewoon in NL, dat is ook een keuze.
Geplaatst door: Madelon
, Datum:
07.06.2021 08:07
Groot gelijk voor degene die gaan! Een hele fijne vakantie.
Slaat helemaal nergens meer op al die regels. Heel krom dat je bij terugkomst in NL in quarantaine moet, terwijl Frankrijk het qua besmettingen veel beter doet dan NL! En dan ook nog een test moeten doen, voordat je NL binnen komt. Wat heeft die test voor nut als je toch al in quarantaine moet..
Geplaatst door: Daido
, Datum:
07.06.2021 10:09
Die 200 euro voor die test is eigenlijk wel weggegooid geld. Als je geen klachten hebt is een pcr test nutteloos ( dat zegt zelfs onze premier).
Bovendien zijn pcr testen onbetrouwbaar.
Hoofd ic Girbes van een amsterdams ziekenhuis legt hier uit waarom https://disq.us/url?url=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DSZMF_q6XiS4%3AhKCZ6UtKm-YgUYAAUgY9FQ_1eUY&cuid=6380499
Uit een recent onderzoek is gebleken dat mensen die gevaccineerd zijn 50% nog steeds het virus kan doorgeven ( ze zijn wel minder besmettelijk dan mensen zonder vaccinatie, maar omdat ze gevaccineerd zijn misschien onvoorzichtiger).
Wij waren van plan om in Nederland te blijven, maar zijn gevlucht vanwege overvolle campings in Nederland. In het weekend waren ze al volgeboekt.
Hier staan we op een lege camping en halen 1 keer in de week boodschappen.
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
07.06.2021 10:29
@freekvo, bij de ingang van de camping waar je naar toe gaat stond dat je een mondkapje moest dragen op het hele terrein. Misschien is dat geruststellend.
Zolang Nederland code oranje aangeeft voor Frankrijk moet je een PCR-test in Frankrijk laten doen voordat je Nederland binnen komt en in quarantaine gaan. Hopelijk krijgt Frankrijk binnenkort code geel.
En als je dan weer naar Frankrijk gaat zou je in Nederland weer een PCR-test moeten doen zolang de huidige regels gelden, want de 2e vaccinatie geldt pas na 2 weken
Je kunt je afspraak voor de 2e vaccinatie ook verplaatsen naar een latere datum!
In de Savoie is het aantal besmettingen inmiddels gedaald tot onder de 150 per 100.000 inwoners per 2 weken!, dat gaat echt de goede kant op.
Zie ook https://www.frankrijk.nl/2021/06/corona-virus-status-frankrijk-nieuws-reisadvies/
Geplaatst door: Wima
, Datum:
07.06.2021 11:05
Als iedereen ook echt in quarantaine zou gaan was zo'n extra test idd niet nodig. Maar vorig jaar bleek al dat veel mensen dat niet doen... dus een regel eroverheen. Of dat helpt weet ik ook niet.
Ik wens iedereen een fijne vakantie, waar dan ook. Geniet en hou een beetje rekening met elkaar!
Geplaatst door: Tinne
, Datum:
07.06.2021 11:10
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
07.06.2021 12:10
Geplaatst door: Lia
, Datum:
07.06.2021 12:49
Daar gaat het ook niet om.
Al zou je met een test van de Aldi gewoon naar Frankrijk kunnen,doen!!
Elke test is onzin.
Hoe meer mensen er gevaccineerd zijn,hoe moeilijker en ingewikkelder het allemaal wordt.
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
07.06.2021 14:01
Geplaatst door: Lia
, Datum:
07.06.2021 14:21
Stel...ik ga het weekend naar Frankrijk.
Laat me woensdag testen,ben negatief getest.
Ga donderdag lekker naar het theater,of film enzo...
Raak daar besmet...wat heb die test dan voor waarde?
Als ze echt een alleen negatief geteste in het land willen,moeten ze bij elke grenspost een keer neerzetten en elke buitenlander testen.
Positief...terug
Negatief..erin😷
Geplaatst door: Toon
, Datum:
07.06.2021 15:57
Het woordje ALS in in de dikke van dale geschrapt.
Als dit en als dat en als ze.
Gewoon een woord van wat er misschien in de toekomst kan gebeuren.
Even als het woord WAAROM, ook geschrapt.
En Freek ik weet zeker dat heel de camping in Frankrijk weet hoe jij er over denkt.
Dit is voor de mensen die Freek een keer op de camping ontmoed hebben.
Geplaatst door: MTMT
, Datum:
07.06.2021 16:47
@ Toon.
Ontmoet met een t niet met een d.
Geplaatst door: Jan52
, Datum:
07.06.2021 17:16
Maar je moet wel de moed hebben..🤣
Geplaatst door: ® freekvo
, Datum:
07.06.2021 18:31
ZUCHT.......Waarom vinden wij NL-ers toch altijd dat we de regels van anderen naar eigen inzicht kunnen interpreteren en vooral ervan af kunnen wijken als ons rat beter past.......... Wat is er nu moeilijk aan om die regels gewoon te volgen? Maar ja, dat kost geld en dan wordt het kennelijk opeens anders.
@Johan: ik weet wat Nicole aan de poort heeft hangen. Vorig jaar waren we als één van de eersten op de camping na de opening op 1 juli en hebben op het terrein 2 dagen met een mondkapje rondgelopen. Daarna hoefde het niet meer van Nicole (maar die heeft wel vaker zo haar eigen regels).
Waar het mij om gaat: als je de regels als gast van een land niet wilt respecteren, blijf dan lekker in je eigen land. Dat heeft niets met besmettelijk zijn of niets te maken of met het risico van een controle maar gewoon met respect voor het gastland.
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
07.06.2021 19:59
@freekvo, hoewel ik het deels wel met je eens ben vind ik ook dat jij meet met 2 maten. Namelijk de maat die jou uitkomt. Óók jij interpreteert de regels zoals het jou uitkomt en gaat woensdag op vakantie naar een gebied dat door onze overheid als oranje wordt aangemerkt. Dus alléén noodzakelijke reizen. Prima hoor, mij maakt het niet uit maar ga dan niet hier de moraalridder uithangen en anderen vertellen wat ze wel en niet moeten doen.
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
07.06.2021 22:58
Wat een reacties weer vandaag. Één ding weet ik wel ... ik ben blij dat wij pas eind juli vertrekken. Beide gevaccineerd tegen die tijd en de campingplek is besproken. Ik ga me dus helemaal nergens druk over maken 😉
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
07.06.2021 23:10
@freekvo: Opvallend dat u met deze laatste alinea uw eigen eerdere betogen inhoudelijk als niet significant kenmerkt om toch uw gelijk te kunnen behalen. Niet om het een of ander hoor, u heeft vanzelfsprekend recht op uw eigen mening en meningen kunnen nu eenmaal veranderen, toch?
Ik vind u nogal ver gaan in uw mening om alle Nederlanders over een kam te scheren. Voor mij persoonlijk is het niet een kwestie van interpreteren, maar van simpelweg de afweging van risico's (zowel gezondheid als financieel). Zolang Nederland nog steeds oranje geeft voor Frankrijk, dan zal ik niet gaan op basis van mijn persoonlijke situatie. Maar ik begrijp heel goed dat een ander die afweging ook maakt op basis van diens persoonlijke belangen. En dat mag ieder voor zich bepalen.