Vakantie Frankrijk na 9 juni (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: martijnseverin
, Datum:
05.06.2021 22:27
Iemand al info wat er geld als vaccinatie bewijs?. Aangezien op het Nederlandse papiertje staat dat het geen bewijs is. En de stempel in je gele boekje officieel geen bewijs is.... Wat een Europa....
Geplaatst door: Manus
, Datum:
05.06.2021 22:35
Ik heb op een ander forum gelezen dat ook het vaccinatie-bewijs als bewijs mag worden gebruikt. Ik heb hier echter nergens een officieel bericht oid. over kunnen vinden.
Wel heb ik een bericht kunnen vinden van de Franse overheid, waarin wordt geschreven dat vanaf 9 juni een groot aantal landen, waaronder Nederland, opmgroen worden gezet. En groen betekent in mijn optiek geen beperkingen meer.
Geplaatst door: martijnseverin
, Datum:
05.06.2021 23:31
Manus, helaas groen is nog steeds beperkingen. Geen land komt op groen... En er is nog geen bron die zegt dat dat papier geldig is helaas.... Mensen willen het horen, maar helaas... Denk gewoon wachten op het paspoort, ander nieuws of testen...
Geplaatst door: tinne
, Datum:
06.06.2021 00:38
, Datum:
06.06.2021 08:36
Geplaatst door: M
, Datum:
06.06.2021 09:15
, Datum:
06.06.2021 09:27
Dit is dus dezelfde info die ik gaf in de (franse) link.
Kortom: na 9 juni: Gevaccineerd = niets nodig.
Niet gevaccineerd = PCR of antigeentest.
Geplaatst door: Wima
, Datum:
06.06.2021 09:45
Nouja, niets... een geaccepteerd bewijs van vaccinatie toch??
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
06.06.2021 09:51
Bizar. Een land is groen en dan alsnog een PCR test nodig terwijl we allemaal weten dat dit zinloos en dus onzin is. Goeie business voor de commerciële test bureautjes dus!
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
06.06.2021 10:01
@Carolien01, Je hoeft bij groen alleen te testen als je naar Frankrijk vliegt. Staat duidelijk in de Franse link.
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
06.06.2021 10:47
Dank je @martwout. Soms zie/lees ik door de bomen het bos niet meer!
Geplaatst door: Neel14
, Datum:
06.06.2021 11:09
Het duurt bij ons nog 1,5 maand voor we gaan, ik hoop dat er tegen die tijd meer duidelijkheid is en dat er ook iets geregeld is wat geldig is als bewijs dat je gevaccineerd bent. Dat zijn we gelukkig allebei op tijd voor de vakantie. Voor de zekerheid hebben we maar zo'n geel boekje besteld om te laten stempelen door de GGD, dan hebben we toch wat. Misschien overbodig, maar het kost niet veel. Ik las hier op het forum ook iets over een Franse gezondheidsverklaring, maar de betekenis daarvan is me niet duidelijk. Het wordt voor ons Franrijk of niets, kamperen in Nederland is niet ons ding. We boeken nooit iets, dat is nu wel handig. En natuurlijk is het geen noodzaak om op vakantie te gaan, maar het is wel iets waar we het hele jaar naar uitkijken. Ik hoop dus echt dat het mogelijk is om straks een paar weken in het mooie Frankrijk te verblijven en weer te genieten van de natuur en het mooie weer. Hopelijk wordt het snel mogelijk voor iedereen die dat wil, zonder dure PCR testen omdat een vaccinatiebewijs nog niet geregeld is, en dat Frankrijk naar code geel gaat.
Geplaatst door: ® lisbeth
, Datum:
06.06.2021 11:32
@martwout, waar lees jij dat precies in die Franse link van dat het enkel voor vliegtuigreizen is? Ik vrees dat het ook gewoon voor autoverkeer is hoor...
, Datum:
06.06.2021 11:39
@Lisbeth, zie blz 3 van die link. Alleen onder "Test exigé à l’embarquement" staat die test. Embarquement is volgens mij Frans voor instappen in vliegtuig.
, Datum:
06.06.2021 12:30
Volgens mij moet je embarquement vertalen met binnenkomen !
, Datum:
06.06.2021 12:34
Even een aanvulling voordat er onduidelijkheid ontstaat : met binnenkomen bedoel ik binnenkomen in een auto / boot / vliegtuig etc.etc.
Dus inderdaad instappen, maar niet alleen in een vliegtuig.
Geplaatst door: ® lisbeth
, Datum:
06.06.2021 13:08
, Datum:
06.06.2021 14:41
@Manus, ik denk bij nader inzien dat je gelijk hebt. Wel apart dat het bij een groen licht nog steeds moet. Dat kan je dan tot in 2022 vasthouden. Op een gegeven moment is iedereen wel aan de beurt geweest en houd je nog een kleine groep over die niet wil prikken. Dan moet je die eis loslaten (zelf volledig geprikt).
Geplaatst door: Wima
, Datum:
06.06.2021 17:32
Ik denk dat het vooral mutaties zijn die ze op die manier buiten de deur willen houden. Is iets voor te zeggen...
Geplaatst door: Edwin
, Datum:
06.06.2021 21:25
Gewoon rijden, en gaan. Ik ben er klaar mee