Vakantie Frankrijk na 9 juni (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
04.06.2021 19:43
@Johan
Bij aankomst op campings bij de receptie ook geen vragen ?
En zijn jullie met of zonder reservatie,s cq aanmelding op reis ?
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
04.06.2021 20:13
Hans030, ik denk dat je gelijk hebt. Money makes the world go round!
Geplaatst door: Karen
, Datum:
04.06.2021 20:21
Gelezen op de fb van de camping in Frankrijk waar wij heen willen
📢 Information COVID pour les touristes étrangers ! 🇪🇺
Les Européens (en vert sur la carte) vaccinés contre le Covid-19 pourront entrer en France à partir du 9 juin sans avoir à présenter de preuve de test PCR négatif.
Les personnes non-vaccinées devront avoir fait un test PCR ou antigénique de moins de 72h.
Geplaatst door: Toon
, Datum:
04.06.2021 22:38
Geplaatst door: Noren-63
, Datum:
04.06.2021 22:49
De tweede vaccinatie moet 14 dagen (of meer) voor vertrek gezet zijn. Bij Johnson&Johnson wordt zelfs 4 weken (of meer) gesteld.
Blijft nog even de vraag of bij thuiskomst in Nederland quarantaine geadviseerd wordt.
Geplaatst door: Edwin
, Datum:
05.06.2021 06:20
Word een beetje ziek van al die kl*te regeltjes. Ga er vanuit dat je tegen half juli zo weer de grens over kunt met de auto, dat is nu met Duitsland al het geval.
Krijg ik net mijn 2e prik voor de vakantie, denk je klaar te zijn, en dan hebben ze het ineens weer over dat je prik 2 weken voordat je op vakantie gaat gezet moet zijn pfffff.....
Geplaatst door: Lenn
, Datum:
05.06.2021 06:49
Iedere keer weer al die veranderingen,lees ik gisteren op NOS dat je geen 2e prik nodig heb.
Dan het bericht dat je Frankrijk in kunt vanaf 9 juni na 2e prik en 2 weken tussen laatste prik.
Tussen corona en 1e prik ( bij mijn man) zaten maar 5 maanden,dus hoefde hij al geen 2e prik.
Wij willen 9 juni vertrekken,willen best pcr test doen,maar als het niet hoef,besparen we natuurlijk hoop geld.
We weten het ff niet meer,uiterlijk tot maandag de tijd om eventueel nog pcr test te doen.
In die 2 dagen veranderen misschien nog wel meer regels.
Geplaatst door: Wima
, Datum:
05.06.2021 07:22
Het blijft maar veranderen idd.... je zou bijna blij zijn dat je hebt besloten dit jaar in Nederland te blijven 😉
Geplaatst door: Daido
, Datum:
05.06.2021 08:12
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
05.06.2021 09:31
@Labrador, campings vragen niet naar vaccinatie. Ze zijn al blij dat ze gasten krijgen. Ook bij alle campings waar we foto's hebben gemaakt wordt niet naar vaccinatie gevraagd. Wel een mondkapje op bij de receptie en bij sommige campings in het sanitair. We zijn één camping tegengekomen waar een bordje stond dat je een mondkapje op het hele terrein op moest, maar de mensen die we daar gezien hebben droegen geen mondkapje. Ook de eigenaresse niet.
De eerste weken reserveren we niet. Dan zijn zelfs de campings in populaire gebieden nog niet vol. Voor later in het seizoen hebben we wel gereserveerd. Die campings staan in een normaal jaar vol in het hoogseizoen. Vorig jaar viel dat vaak mee en ik verwacht dat het dit jaar ook nog wel minder druk zal zijn. Ik verwacht wel dat de populaire campings de laatste week van juli en de eerste 2 weken van augustus vol zullen staan.
Geplaatst door: Manus
, Datum:
05.06.2021 09:46
Je kunt op dit moment rustig naar Frankrijk, en hoeft geen enkele voorbereiding te doen. Testen, vaccinaties, alles vergeten. Frankrijk heeft half Europa op groen gezet per 2 juni j.l. Kijk in onderstaande link, en dan op de eerste link die je daar tegenkomt. Daar staat een kaartje van de wereld zoals Frankrijk dit nu classificeert.
Dus iedereen, PRETTIGE VAKANTIE IN FRANKRIJK.
vhttps://www.gouvernement.fr/voyager-depuis-et-vers-l-etranger-mode-d-emploi
Geplaatst door: Heidi
, Datum:
05.06.2021 09:59
Ook al is Europa groen, moet je ofwel gevaccineerd zijn of negatieve pcr-test of COVID gehad hebben,
Hoeveel er gecontroleerd wordt, is natuurlijk een andere vraag.
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
05.06.2021 10:10
En je reisverzekering checken zolang Frankrijk voor Nederland oranje is...
Geplaatst door: TV
, Datum:
05.06.2021 10:21
PCR is niet meer nodig, sneltest is afdoende vanaf 9 juni.
Geplaatst door: ikketje
, Datum:
05.06.2021 10:38
Bedoelt je dat een sneltest van de apotheker voldoende is vanaf 9 juni? Waar kan je dit ergens terugvinden?
Geplaatst door: TV
, Datum:
05.06.2021 11:14
Nee, wel een commerciële test. Obv die Gouvernement.fr blijkt dat zowel PCR als antigeentest zijn toegestaan maar die antigeentesten zijn wel flink goedkoper (€40-50), al vraag ik me af of er echt op gecontroleerd wordt.
Geplaatst door: Mamamia
, Datum:
05.06.2021 11:24
Een test is niet nodig als men volledig gevaccineerd is. De 2e vaccinatie moet minimaal 2 weken geleden gezet zijn.
Welk vaccinatiebewijs voor Frankrijk gaat gelden is niet bekend. (Gele boekje en registratiekaart GGD zijn nog niet officieel door Frankrijk geaccepteerd)
Iedereen vanaf 11 jaar die niet gevaccineerd is heeft een antigeentest nodig. Dit is niet de zelftest van de apotheek of drogist. Deze test moet uitgevoerd worden door een professional en mag niet ouder zijn dan 72 uur. Van de uitslag heb je een officieel document nodig. (De GGD kan dit document niet leveren)
Frankrijk (m.u.v. Corsica) is nog steeds oranje. Dit betekend dat je bij terugkomst weer een negatieve test nodig hebt en het dringende advies geldt dat je 10 dagen in quarantaine moet.
Geplaatst door: Cin
, Datum:
05.06.2021 17:41
@manus wat bedoel je met vaccinaties testen alles vergeten?
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
05.06.2021 19:14
@Johan ,bedankt en veilige/prettige voortzetting
@ anderen
Frankrijk kan ons dan wel op groen hebben gezet
Onze NL regering heeft Frankrijk, nog steeds op oranje staan
Negatief reis advies
Wat je er mee doet ???
Geplaatst door: ® JackvdLane
, Datum:
05.06.2021 20:42
Idd, afgezien dat wij pas 12 juli gaan en het er waarschijnlijk anders uit ziet, gaan wij gewoon lekker heen. Hoogstens met een sneltest, voor de rest niet. Het is allemaal een grote poppenkast.