Vakantie Frankrijk na 9 juni (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Car2
, Datum:
25.05.2021 17:55
@Jan56
Je kunt toch via de website mijnrivm aantonen dat je gevaccineerd bent.
Ik zou dat als bewijs gebruiken, die website is beveiligd. Dus maak daar een print van en bij een extra controle open je die website om het aan te tonen.
Geplaatst door: ® Jan56
, Datum:
25.05.2021 18:37
Car2 de eis is PCR test niet ouder dan 72 uur
Vaccinatiebewijs mee als extra.
Volgens mij voldoe ik dan keurig aan de regels
Geplaatst door: J
, Datum:
25.05.2021 20:00
Op de site van het RIVM kun je inderdaad een overzicht vinden van de vaccinaties die je hebt gehad met de data en chargenummer.
Er wordt tevens bij vermeld dat deze info niet geldig is als bewijs van vaccinatie.
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
26.05.2021 09:36
De Jonge tijdens debat 1e kamer:
"De testverplichting voor hoogrisicogebieden zal ook binnen Europa echt nog wel een tijdje gelden, en straks dus ook voor automobilisten"
De wet van de quarantaine is aangenomen.
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
26.05.2021 10:42
, Datum:
26.05.2021 11:45
@Johan, ben je niet in de war met de quarantainewet? Die gaat gelden voor zeerhoogrisico-landen. De quote die ik uit het debat haalde gaat over het testen bij terugkeer naar huis. En dat is bij hoogrisicolanden. Zie ook volgende quote uit debat 1e kamer:
"Minister De Jonge:
Ik zal dat zo toelichten bij de quarantaineplicht, maar dat is een andere manier van omgaan met de indicatoren. Dit is niet zozeer de indicator voor het hanteren van de quarantaineplicht, voor het opnemen van de quarantaineplicht in het wettelijk instrumentarium. Het gaat om de definitie van een zeerhoogrisicogebied, namelijk meer dan 500 per 100.000 over de afgelopen 14 dagen, of van een hoogrisicogebied, tussen de 150 en 500 per 100.000 over de afgelopen 14 dagen. Dus het zijn indicatoren om aan te duiden wat wij een zeerhoogrisicogebied noemen en wat wij een hoogrisicogebied noemen. Bij een hoogrisico- en een zeerhoogrisicogebied hoort een bepaald instrumentarium, qua testplicht, qua quarantaineplicht et cetera. De vraag of je dit instrument wel of niet in de gereedschapskist moet willen hebben liggen, staat daar echter los van. Maar als je het instrument in de gereedschapskist stopt, dan is dat geënt op de duiding van gebieden als hoogrisicogebied of zeerhoogrisicogebied. Daar horen bepaalde epidemiologische specificaties bij."
En nog een quote uit het debat:
"Wat zijn dan zeerhoogrisicogebieden? Conform de ECDC-definitie zijn dit gebieden waarbij een incidentie speelt van meer dan 500 per 100.000 over de afgelopen veertien dagen. Nederland was overigens tot een tijdje geleden een zeerhoogrisicogebied. Ik denk dat er op dit moment binnen Europa bijna geen landen meer zijn die voldoen aan de definitie van zeerhoogrisicogebied. Misschien voldoet alleen nog het gebied rond Parijs hieraan, en misschien ook nog Zweden en een deel van Kroatië. Er zijn in Europa wel nog hoogrisicogebieden — de testplicht geldt dan nog wel — maar er zijn vrijwel geen zeerhoogrisicogebieden waarvoor de quarantaineplicht geldt."
Ik denk dat zijn uitleg wel helder is.
, Datum:
26.05.2021 11:56
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
26.05.2021 14:33
@Ina2, fijn dat je ons op de hoogte wilt houden! Ik ben benieuwd. Waar ga je de grens over? Wij hopen midden juni alvast een weekje weg te kunnen en reizen via Luxemburg.
Geplaatst door: Lenn
, Datum:
26.05.2021 15:14
@ Ina2,inderdaad fijn dat je ons op de hoogte wilt houden,wij hopen 9 juni te vertrekken en ik ga ook proberen hier info tegeven.
goede reis en veel plezier
Geplaatst door: Manus
, Datum:
26.05.2021 15:47
En hier nog een ( of twee eigenlijk). Wij vertrekken ook op 9 juni. Ook wij zullen onze ervaringen hier delen.
Geplaatst door: Opakito
, Datum:
31.05.2021 10:52
Vertrek op 10 juni naar de Provence en volgens de Belgische overheid moet ik in Frankrijk een geldige PCR test voorleggen bij controle en bij terugreis het PLF formulier invullen 48u voor terugreis
Ben een 60+ en heb beide vaccinatie gekregen maar zou een drager van het virus kunnen zijn daarom deze PCR test en de nodige papierwinkel
Ben van mening dat er wel controles uitgevoerd zullen worden en wij als voorbeeld zullen gesteld worden voor de grote massa er op 1 juli aan begint (boetes)
Geplaatst door: Philip
, Datum:
31.05.2021 11:15
Wat de Belgische regering zegt is niet belangrijk, het gaat er om wat de Franse regering zegt. En deze heeft een fase-plan gemaakt, hieronder het plan vanaf 9 juni:
Fase 3 – Vanaf 9 juni
– Buitenlandse toeristen zijn welkom met ‘corona-paspoort’ met een van deze 3 vrijwaringen: ofwel bewijs van vaccinatie, ofwel bewijs van immuniteit of een recente negatieve test). Meer details over deze regel is nog niet bekend.
– Avondklok verschoven naar 23.00 uur.
– Cafés en restaurants weer open (max. 6 mensen tegelijk aan tafel).
– Culturele, sportieve evenementen en beurzen weer toegestaan (tot 5.000 toeschouwers, met corona-paspoort of negatieve test)
– Sportscholen mogen weer open (volgens protocol).
– Themaparken en attractieparken mogen weer open (volgens protocol).
– Thuiswerken wordt facultatief.
Fase 4 – Vanaf 30 juni
– Avondklok vervalt.
– Bijeenkomsten van meer dan 1.000 personen weer toegestaan (binnen & buiten, met corona-paspoort).
– Maximumaantal bezoekers in publieke gelegenheden stapsgewijs losgelaten.
– Handhaving social distancing en mondkapjes waar nodig.
Heel duidelijk dus, gevaccineerd is voldoende. De vraag is nog het bewijs hiervan, maar ik ga er van uit dat het vaccinatiebewijs hiervoor voldoende is. Het Europese paspoort is er (voorlopig) nog niet, en in Nederland zie ik dat ook niet voor juli geregeld.
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
31.05.2021 16:21
Eens Philip, al die Zuid-Europese landen zullen de (broodnodige) inkomsten van toerisme in het hoogseizoen echt niet laten lopen op een Brussels administratief geneuzel zoals een paspoort. Ook verwacht ik echt niet dat, overigens net als vorig jaar, er sprake zal zijn van grenscontroles o.i.d. Ik zie sterke overeenkomsten met de welbekende alcoholtest... Jaren braaf twee van die dingen in de auto gehad, nooit gebruikt (drink niet voor of tijdens het rijden), nooit naar gevraagd. Kortom, zeer waarschijnlijk weer zo'n wassen neus. En over een jaar is een groot genoeg deel van de wereldbevolking gevaccineerd, waardoor het hele administratieve circus helemaal geen waarde meer heeft en dus overbodig is.
Geplaatst door: ® JackvdLane
, Datum:
01.06.2021 10:16
@slimpie, eens.
Daarnaast volg ik met grote interesse dit topic. Alvast bedankt voor degene die ons op de hoogte houden wanneer ze de grens overgaan. Kleine moeite, groot gebaar.
Ikzelf ga 11 juli naar Zuid-Frankrijk.
Bedankt voor alle info, wordt gewaardeerd!
Geplaatst door: piotr
, Datum:
02.06.2021 08:35
@slimpie ga er maar van uit dat vaccineren een jaarlijks terugkerend ritueel wordt
Geplaatst door: piotr
, Datum:
02.06.2021 08:41
Er is uitdrukkelijk gesteld dat alleen het corona-certificaat (het "paspoort") valide bewijs is. Ik zou de gok niet nemen, naar verluidt gaan de boetes richting 400eu per persoon. Tolstations zijn uitstekende plekken voor steekproeven.
Geplaatst door: ® joost-k
, Datum:
04.06.2021 16:41
Ik lees zojuist op frankrijk.nl
EU-reizigers die volledig gevaccineerd zijn hoeven vanaf 9 juni geen PCR-test meer te doen voor een reis naar Frankrijk. Dit staat in een vandaag gepubliceerd document van de Franse overheid. Wel moet je dan in plaats van de PCR-test een volledig vaccinatiebewijs kunnen laten zien. In onze optiek volstaat daarvoor het gele boekje of het door de GGD afgegeven certificaat (Registratiekaart Coronavaccinatie). Dit hebben wij gisteren al bij de Franse Ambassade neergelegd ter verificatie, maar hiervan hebben we nog geen bevestiging ontvangen. De tweede vaccinatie dient min. 2 tot 4 weken oud te zijn
, Datum:
04.06.2021 17:22
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
04.06.2021 18:30
Ik denk zelf dat vanaf 1 juli (net voor het echte vakantieseizoen) voor een heleboel toeristische landen ineens heel veel obstakels gaan verdwijnen.
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
04.06.2021 18:56
Wij zijn zaterdag 30 mei naar Frankrijk vertrokken. We hadden allebei 2 vaccinaties gehad en per persoon een dure PCR-test à 126 euro per persoon laten doen.
We kwamen zonder problemen Frankrijk binnen, zijn nergens gecontroleerd of aangehouden.