Vakantie Frankrijk na 9 juni (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
24.05.2021 17:43
@Car2, dat zou me erg verbazen. Duitsland eist nog steeds een test bij terugkomst uit Frankrijk. En Frankrijk zit nog boven de 300 per 100.000.
Nog los ervan dat Frankrijk een test nog kan eisen. Er is nog nergens bekend wat Frankrijk zelf vanaf 9-6 gaat doen. Ja, ze willen toeristen maar hoe is nog de vraag.
Geplaatst door: Manus
, Datum:
24.05.2021 18:10
@Car2, ik ga uit van 9 juni, de datum dat er weer van alles wordt versoepeld.x
, Datum:
24.05.2021 18:14
@Martwout, de cijfers in Frankrijk zijn anders. Er zijn al heel veel regio's waar de besmettingen beneden de 100 per 100.000 zijn, de grens om een land op geel te zetten.
Er zijn nog een aantal grote steden ( bv Parijs, Lyon, Marseille) waar de cijfers ongunstiger zijn.
Vergeleken met Nederland gaat het daar dus veel beter.
Geplaatst door: Car2
, Datum:
24.05.2021 19:13
@Martwout: Ik heb het niet over Duitsland. Ik heb het over NL vs France.
De besmettingen schieten in NL naar beneden, behalve in het Westen (grote steden).
Geplaatst door: ® Johan (webmaster)
, Datum:
25.05.2021 10:27
Vanaf 9 juni kun je naar Frankrijk met een gezondheidspas. Het is nog onduidelijk hoe je als Nederlander aan een gezondheidspas kunt komen, maar je kunt ook volstaan door één van de gevraagde papieren documenten rechtstreeks te overleggen.
- bewijs van een negatieve RT-PCR of antigeentest;
- het certificaat van herstel van Covid-19;
- het vaccinatiebewijs.
Dus een vaccinatiebewijs zou voldoende moeten zijn. Hier is de officiële bron.
https://www.gouvernement.fr/info-coronavirus/pass-sanitaire
Geplaatst door: Johan
, Datum:
25.05.2021 10:43
, Datum:
25.05.2021 12:57
@Johan, volgens mij gaat dat over de pas voor de Fransen zelf. Er staat niets in over mensen die naar Frankrijk willen komen. En als het wel kan, hebben we nog geen vaccinatiebewijs in een andere taal op 9 juni. De app is er niet voor eind juni.
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
25.05.2021 14:52
@martwout, het gaat over een geaccepteerd papieren alternatief voor de gezondheidspas. Er staat niet dat dit alleen voor Fransen is. Frankrijk heeft aangegeven dat vanaf 9 juni toeristen uit de EU en Schengenlanden welkom zijn met een gezondheidspas! Tot die tijd is een certificaat van en negatieve PCR test die niet ouder is dan 72 uur nodig.
, Datum:
25.05.2021 15:20
Alleen geeft Nederland die pas niet uit. Je registratiekaart is niet geldig (geen andere taal erop) en gele boekje doen ze hier niets mee. Dus tot eind juni (op zijn vroegst) is het testen of hopen dat Frankrijk de GGD-kaart accepteert.
, Datum:
25.05.2021 16:02
Inzake het wel of niet oranje zijn van Frankrijk lees ik net in OMT-advies:
HoogrisicogebiedenVoor
reizigers uit hoogrisicogebieden, op basis van incidentie (150-500/100.000/14 dagen) of vindpercentage (>4%), geldt nu naast de testverplichting voor aankomst in Nederland een dringend advies om na aankomst in Nederland in quarantaine te gaan.
Dus grens ligt bij 150 per 100.000 per 14 dagen.
Geplaatst door: Lia
, Datum:
25.05.2021 16:06
Ik snap echt niet waarom er zo moeilijk gedaan wordt over die paspoort.
Omdat het de schuld is van hogerhand,voor als het niet op tijd af is...dan gewoon je bewijs van vaccinatie.
Als je überhaupt al aangehouden wordt.
Hoe moeilijk kan iets zijn😒
, Datum:
25.05.2021 16:43
Ik ben het helemaal met Lia eens. Wij gaan op 9 juni met de caravan naar Frankrijk, en nemen onze vaccinatiebewijzen mee als bewijs. Als ze deze niet vertrouwen bellen ze maar met Rutte.
Geplaatst door: ® joost-k
, Datum:
25.05.2021 16:54
Geplaatst door: ® Mandy2
, Datum:
25.05.2021 16:57
Dat is een bericht van 2020😉
Geplaatst door: Daido
, Datum:
25.05.2021 16:58
Vorige jaar december bij de grens bij Spanje controleerden ze soms. Als je geen pcr test had betaalde je 95 € boete en vervolgens kon je doorrijden. Ik weet niet hoe hoog de boete momenteel is.
De moeder van een kennis heeft een tweede huis in Frankrijd gaat regelmatig naar Frankrijk zonder pcr test en is nog noot gecontroleerd.
Dus het zal allemaal wel meevallen.
Voor Spanje heb je waarschijnlijk over een tijdje zelfs geen pcr test of vaccinatiebewijs meer nodig. Voor de UK is dat nu al niet meer niet nodig.
Geplaatst door: ® Jan56
, Datum:
25.05.2021 17:13
We doen zaterdagmiddag een PCR Test met reiscertificaat.
Nemen deze mee in een mapje met de gezondheidsverklaring en ons beider vaccinaties.
De GGD test kan niet omdat je naam en adres er nuer niet op staan.
Kost ons 2x89 euro maar het is niet anders.
, Datum:
25.05.2021 17:34
Dat is toch schandalig??
Jullie zijn gevaccineerd,en dan nog een hoop geld betalen voor een bewijs.
Waarom kunnen ze niet je naam invullen gelijk als je die prikken hebt gehad...
Scheelt een hoop gedoe.
, Datum:
25.05.2021 17:37
@Manus...je hebt helemaal gelijk👏
Geplaatst door: Ina2
, Datum:
25.05.2021 17:49
Ga 5 juni weg. Met bewijs van volledige vaccinatie en gezondheidsverklaring . Zodra ik in de gelegenheid ben ( op 1e stop) houd ik jullie op de hoogte van ervaringen. Doen jullie dat ook????
Geplaatst door: ® joost-k
, Datum:
25.05.2021 17:54
@Mandy2, Ik zal voortaan wat beter opletten.