Reizen naar Frankrijk 1 juni 2021 (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Johan (webmaster)
, Datum:
21.05.2021 12:48
Geplaatst door: ® Johan (webmaster)
, Datum:
21.05.2021 12:51
@Manus, een negatief reisadvies van de Nederlandse overheid is een ADVIES, geen wettelijke regeling!
Mensen kunnen zelf bepalen of ze het advies opvolgen.
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
21.05.2021 14:29
Geplaatst door: marian
, Datum:
21.05.2021 18:28
Ik zal wel weer de hele meute over me heen krijgen, maar baal zo van al die eigenwijze mensen. Als er ergens oorlog is of gevaar en een negatief reisadvies volgen we dat. Sinds de corona lappen mensen massaal die zelfde negatieve reisadviezen aan hun laars. In mijn beleving houdt dat de hele toestand veel langer in stand. Als iedereen zich aan de adviezen en regels had gehouden waren we al veel stappen verder. Dat geldt natuurlijk niet alleen voor vakanties , maar bij alle geldende regels en adviezen. Om dan nu ineens het verschil te maken tussen wat een regel is of een advies is ook weer zoiets. Hoe lastig is het je vakantie in te korten, af te wachten, te verplaatsen of anders in te vullen? Om met elkaar te zorgen dat het eens definitief beter wordt? Ik ervaar dat als egoistisch..... als verpleegkundige zie ik daardoor heel veel leed elke dag.....en ja...ook ik ben het beu, maar het tegen de klippen op werken inmiddels ook....
Geplaatst door: Wima
, Datum:
21.05.2021 18:50
Volledig eens met Marian.
Geplaatst door: ® irenem
, Datum:
21.05.2021 18:52
@marian...wijze woorden!
En aan iedereen: code oranje betekent alleen noodzakelijke reizen.
En check de voorwaarden van je reisverzekering, want bij code oranje ben je lang niet voor alles verzekerd.
#staysafe #weesverstandig
Geplaatst door: J
, Datum:
21.05.2021 19:00
Helemaal mee eens Marian. Top.
Vakantie valt nu eenmaal niet onder de noodzakelijke reizen.
Kun je zelf een andere invulling aan geven maar het is zeker niet solidair en ook niet de bedoeling.
Een dringend advies zou toch duidelijk genoeg moeten zijn, maar helaas niet voor iedereen blijkt wel.
, Datum:
21.05.2021 19:13
wat ik daarbij ook erg bijzonder vind is dat we als nederlanders normaliter de nederlandse adviezen of regels volgen. Maar als frankrijk ivm de noodzaak tot inkomsten het advies omzet dat we dus als toerist welkom zijn volgen we ineens het franse advies. Terwijl we niet ineens fransen zijn he.... Nederlandse advies is nog steeds noodzakelijke reizen. Schiet mij maar lek, maar vakanties zijn niet noodzakelijk. En ja.... frankrijk is ook mijn enige vakantieland normaliter en ik vind het ook vreselijk als ik niet kan gaan.
, Datum:
21.05.2021 19:39
Mensen gaan meer en meer in hun eigen straatje denken lijkt wel... als Nederlander heb je te maken met de regelgeving en adviezen vanuit de Nederlandse overheid. Niet die van Frankrijk.
En al die excuses voor persoonlijke situaties..... jammer. Hopelijk zijn we door de vaccinaties snel verlost van het gevaar van de egoïstische keuzes van anderen.
Geplaatst door: Noa
, Datum:
21.05.2021 19:52
Helemaal met je eens Marian. Zo jammer dat er mensen zijn die egoïstische keuzes maken. Laten we proberen ons nog even aan de maatregelen te houden, hoe vervelend ze ook zijn. Laten we ervoor zorgen dat we straks na de zomer niet weer allemaal thuis komen te zitten omdat we nu zonodig heel Europa door willen. Of het nu mag of niet, met of zonder vaccinatie. Wij blijven daarom dit jaar in ons prachtige Nederland. Met ook hele leuke campings en best lekker weer en genoeg te ontdekken. Dan kijken we volgend jaar wel weer verder. Denk om elkaar, om onze medemensen.
Geplaatst door: Lia
, Datum:
21.05.2021 20:30
Ja,lekker allemaal in Nederland blijven.
Want daar is het virus niet.
Ik ben mischien een egoïst,maar ik vertrek mooi naar Frankrijk als het kan.
Ben over 3 weken gevaccineerd,en over 7 weken de 2de prik.
We laten ons toch vaccineren om onze vrij heid terug te krijgen?
Als we in Nederland moeten blijven ga ik die vaccinatie niet nemen.
Geplaatst door: Roelm
, Datum:
21.05.2021 20:36
@nora wij voelden ons vorig jaar op de camping in Frankrijk, met 20 plekken en alleen Nederlandsers veel veiliger dan daarna toen we weer thuis waren in Nederland.
Laat iedereen zijn eigen keuze maken en respecteer dat.
Lijkt wel of dit forum op dit moment alleen maar bedoeld is om commentaar te geven op anderen.
Geplaatst door: Nanka
, Datum:
21.05.2021 20:38
@ Lia "misschien" ???....
, Datum:
21.05.2021 20:42
@Nanka....oke,niet mischien,zeker weten!
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
21.05.2021 20:43
Is dit niet dezelfde discussie die hier vorig jaar rond deze tijd óók werd gevoerd?
, Datum:
21.05.2021 20:43
Dat is duidelijk, maar wat is "als het kan"?
Is dat wanneer het algemeen veilig bevonden wordt en het advies geel of zelfs groen wordt?? Of wanneer men de mazen in de advisering weet te vinden ondanks de geldende adviezen?? Natuurlijk laten we ons vaccineren om onze vrijheid terug te krijgen, maar dan wel graag met de nadruk op ons in plaats van ik. En zolang niet iedereen die dat wil is gevaccineerd, is het wenselijk om daar rekening mee te houden.
Anders laat maar zitten inderdaad....
, Datum:
21.05.2021 20:55
Zoals ik al eerder heb gemeld,laat ik me alleen vacineren om zonder testen op vakantie te kunnen gaan.
Als ze morgen beslissen dat je zonder vacinatie op vakantie naar Frankrijk kan,zeg ik mijn afspraak af.
Geplaatst door: Marike
, Datum:
21.05.2021 20:58
Helemaal mee eens Marian. Helaas zijn er altijd mensen die zich niet aan de adviezen en regels houden! Een beetje rekening met elkaar houden moet toch geen probleem zijn en probeer er gewoon wat van te maken ondanks de beperkingen.
@Nora, ik vind mijzelf niet egoïstisch, omdat wij deze zomer naar Frankrijk op vakantie gaan (als het mag en kan dan). Wij houden ons dan goed aan de maatregelen die dan gelden in Frankrijk en misschien houden wij ons wel beter aan de regels en maatregelen dan vele Nederlanders die in Nl op vakantie gaan. Wij zijn vorig jaar ook naar Frankrijk geweest en dat ging uitstekend. We hebben ons goed aan de maatregelen gehouden en we hadden heel veel ruimte op de rustige stranden in Valras Plage/ Vendres Plage. Heerlijk! Wij voelden ons heel veilig en voor ons juist reden om weer richting Frankrijk te gaan.
, Datum:
21.05.2021 21:16
Je mag en kan nu ook naar Frankrijk hoor!
Het is een advies!
Geen verbod
Dan moeten ze de grens dicht gooien,dan weet iedereen waar hij aan toe is.
Wie weet hebben we deze discussie volgend jaar weer..
, Datum:
21.05.2021 22:02
@Lia, Als frankrijk geel wordt en het negatief reisadvies verdwijnt ga ik ook. Vorig jaar kon dat, en inderdaad legere campings, prima daar. Maar de situatie is nu op dit moment anders, code oranje en negatief reisadvies. Maar hoe dan ook Lia gaat.... Door deze houding ten aanzien van adviezen ben ik geconfronteerd met meer leed dan ooit in de 21 jaar bij mijn huidige baan. Het heeft zoveel levens gekost ( suicides en covid ) en andere crisissituaties als ik in jaren niet had meegemaakt. Als iedereen adviezen volgt was die lockdown al lang voorbij en de verspreiding getemperd. En dat had heel veel levens en ellende gespaard. Ben het helemaal beu die egoisten.... Fijne vakantie!!